Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 824615 keer)

0 leden (en 9 gasten) bekijken dit topic.

Offline Arle

• Top Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #795 Gepost op: 15 januari 2006, 19:36:40 »
Ik denk dat het rustige ook het probleem is. Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik P2000, TV en nog een aantal dingen lopen via mijn PC. Menigeen kiest waarschijnlijk voor P2000 o.i.d., daar het op Entropia eigenlijk iets te rustig is...
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #796 Gepost op: 15 januari 2006, 19:46:04 »
Citaat van: "Arlé"
Ik denk dat het rustige ook het probleem is. Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik P2000, TV en nog een aantal dingen lopen via mijn PC. Menigeen kiest waarschijnlijk voor P2000 o.i.d., daar het op Entropia eigenlijk iets te rustig is...

Hier exact hetzelfde. Wat ik in hoofdzaak hoor dat is het patientenvervoer in het Kennemer Gasthuis lokatie Zuid in Haarlem. Ik kan je vertellen, dat zijn geen vriendelijke gesprekken daar en is heel irritant om naar te luisteren. 's avonds hebben we dan Securitas maar die zeggen ook niet al te veel. Daarnaast is het zo dat ik om TrunkView te kunnen gebruiken mijn geluidskaart moet opofferen ten koste van Wintone/Display. En dat heb ik nu net even hard nodig gezien de omschakeling van de brandweer hier naar P2000.

Offline leimpie

• Gevorderd Lid
« Reactie #797 Gepost op: 16 januari 2006, 11:56:40 »
Citaat van: "Jack S."
Wat zou er achter die kortstondige wisselingen zitten?

En áls er een wisseling van control channel freq plaatsvindt, hoe weten de porto's/mob's dan waar ze naar toe moeten schakelen?

Er bestaat zoiets als het 'Move control channel' command, maar dit heb ik zelf nog niet voorbij zien komen...
Of hebben ze intern een lijstje freq's die ze aflopen?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #798 Gepost op: 16 januari 2006, 12:02:22 »
Citaat van: "leimpie"

En áls er een wisseling van control channel freq plaatsvindt, hoe weten de porto's/mob's dan waar ze naar toe moeten schakelen?

Een porto/mobi zoekt automatsch naar een controlekanaal die het hardste doorkomt.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #799 Gepost op: 16 januari 2006, 13:18:04 »
Citaat van: "leimpie"

Er bestaat zoiets als het 'Move control channel' command, maar dit heb ik zelf nog niet voorbij zien komen...
Of hebben ze intern een lijstje freq's die ze aflopen?

Een wisseling kan zijn omdat een site bijvoorbeeld een te hoge SWR meet of een te lage HF output of wel storingen. Bij smartnet worden de controle kanalen om de 24u gewisseld om alle zenders gelijkmatig te belasten.

De porto begint met een "base list" daarin zoekt hij of hij iets hoort in zijn omgeving, dit is altijd het geval. Dan luistert hij naar het controle kanaal wat hij als eerste heeft gevonden en gaat dan naar de "nabuur sites" luisteren van de site waarop hij zich aangemeld heeft. Dan meet hij dus of de nabuursites harder zijn en zo ja schakelt hij over.

Ofwel als een controle kanaal wisselt moet dat aan alle andere site's kenbaar worden gemaakt.

offtopic: ik vind "nabuur site's" een erg slecht gekozen naam want het is  "NAast gelegen site" of "Buur site" of "buur kanalen"  NA-BUUR is een beetje dubbel op. Ik dacht dat het ook in TV was opgenomen ?

Gert Jan

• Gast
« Reactie #800 Gepost op: 16 januari 2006, 16:37:07 »
Citaat van: "Wopper"
offtopic: ik vind "nabuur site's" een erg slecht gekozen naam want het is  "NAast gelegen site" of "Buur site" of "buur kanalen"  NA-BUUR is een beetje dubbel op. Ik dacht dat het ook in TV was opgenomen ?

Neen, daar is de gebruikte term adjacent sites.
En verder, ach, het gaat erom dat iedereen snapt wat er bedoeld wordt en dat is met nabuursites het geval, onder buurkanalen versta ik de kanalen van naastgelegen sites. ;)

Gert Jan

• Gast
« Reactie #801 Gepost op: 16 januari 2006, 18:44:24 »
Citaat van: "Arlé"

Misschien kan je dan een keer kijken in welke plaats die Entropiapaal bij jou in de buurt staat?

Offline amem

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #802 Gepost op: 16 januari 2006, 19:42:10 »
Citaat van: "amem"
Ik zie en hoor dat de frequenties van amersfoort zijn geweizigd, gebeurt dit vaker of is dit standaard eens in de zoveel tijd bij entropia?
groeten amem

Offline Pinokkio

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #803 Gepost op: 16 januari 2006, 20:36:00 »
Citaat
Een wisseling kan zijn omdat een site bijvoorbeeld een te hoge SWR meet of een te lage HF output of wel storingen. Bij smartnet worden de controle kanalen om de 24u gewisseld om alle zenders gelijkmatig te belasten.

De porto begint met een "base list" daarin zoekt hij of hij iets hoort in zijn omgeving, dit is altijd het geval. Dan luistert hij naar het controle kanaal wat hij als eerste heeft gevonden en gaat dan naar de "nabuur sites" luisteren van de site waarop hij zich aangemeld heeft. Dan meet hij dus of de nabuursites harder zijn en zo ja schakelt hij over.

Ofwel als een controle kanaal wisselt moet dat aan alle andere site's kenbaar worden gemaakt.

In sommige typen portofoons is er wel degelijk een beperkte netwerklijst aanwezig die bij het wijzigen van controlekanalen, moet worden gewijzigd.

Offline amem

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #804 Gepost op: 17 januari 2006, 12:40:13 »
Ik hoor regelmatig de stadswacht van de stad utrecht op de kanalen van amersfoort. Ook de centrale hiervan. Naar mijn idee is het wel de zelfde centrale maar waarom werken ze dan over de kanalen van amersfoort?
groeten amem

Gert Jan

• Gast
« Reactie #805 Gepost op: 17 januari 2006, 16:05:13 »
Citaat van: "amem"
Ik hoor regelmatig de stadswacht van de stad utrecht op de kanalen van amersfoort. Ook de centrale hiervan. Naar mijn idee is het wel de zelfde centrale maar waarom werken ze dan over de kanalen van amersfoort?

Stadstoezicht gebruikt een koppeling zodat op alle sites hetzelfde tegelijkertijd te horen is.
Je hoort dan één gesprek op een gesprekskanaal van Utrecht, Zeist, Amersfoort en Woerden tegelijkertijd.

exLid057

• Gast
« Reactie #806 Gepost op: 18 januari 2006, 10:47:51 »
Hoi allen

Bij deze mogelijk weer een nieuwe data freq 422.2875 komt aan deze kant zeer goed binnen.

Ik hebt het gelogt, Gertjan-Jan moet maar even kijken in zijn mail box

grt kees Zutphen

Gert Jan

• Gast
« Reactie #807 Gepost op: 18 januari 2006, 16:40:45 »
Citaat van: "kees 01"
Bij deze mogelijk weer een nieuwe data freq 422.2875 komt aan deze kant zeer goed binnen.

Ik hebt het gelogt, Gertjan-Jan moet maar even kijken in zijn mail box

Hoi Kees, bedankt voor je logfile.
Het betreft echter een ID wat begint met een 7, het is in ieder geval geen Entropia maar waarschijnlijk KPN Traxys.

Offline Meeluisteraar (R.I.P.)

• Gevorderd Lid
« Reactie #808 Gepost op: 19 januari 2006, 18:58:16 »
Op de volgende frequenties veel gehoord van de stadswacht Utrecht: 422.850, 423.4875 en 423.900. Op 423.7125 een beveiligingsbedrijf.
SDS200E + Diamond X-50, 125XLT + Diamond MR77, SDS100E.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #809 Gepost op: 20 januari 2006, 22:32:54 »
Sinds vandaag hoor ik Rijswijk op 423.225MHz.