Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 822867 keer)

0 leden (en 5 gasten) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

• Top Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #135 Gepost op: 14 september 2005, 19:23:37 »
Ja klopt Mike, in het gebied 424-425 zit ook RAM mobile data netwerk.... dat is wat je hoort.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Online Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #136 Gepost op: 15 september 2005, 14:25:55 »
Citaat van: "Wopper"
Hebben jullie nog een speciale spot techniek ?  

Je zou eigenlijk de band moeten scannen en alle bekende data freq's op lock out zetten. Maar dat is zo'n but werk zonder PC interface.

Iemand andere opties ?

Gewoon de zoekfunktie van je scanner gebruiken ..ik gebruik hier zelf de UBC 9000 XLT ..gewoon zoeken tussen 422.0000 en 426.0000 en alle niet intresante kanalen op lockout zetten ..werkt perfect.

Groeten Alwin
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

exLid057

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: 15 september 2005, 18:52:38 »
Hoi alle

Bij deze krijg ik nu ook signaal door op de volgeden freq

424.1875 test test ( mooi land is nederland )
 424.2375 test test ( wij gaan het maken )
 424.6375 test test ( bijna 5 uur we moeten nog een stukje rijden )
 424.9125 Vracht vervoer ??

Alles is ontvangen ( tijdelijk met de VR-5000 ) antenne procom UHF deze word nog vervagen is mogelijk een beetje stuk

grt kees

paul19622

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: 15 september 2005, 19:01:59 »
Citaat van: "kees 01"
Hoi alle

Bij deze krijg ik nu ook signaal door op de volgeden freq

424.1875 test test ( mooi land is nederland )
 424.2375 test test ( wij gaan het maken )
 424.6375 test test ( bijna 5 uur we moeten nog een stukje rijden )
 424.9125 Vracht vervoer ??

Alles is ontvangen ( tijdelijk met de VR-5000 ) antenne procom UHF deze word nog vervagen is mogelijk een beetje stuk

grt kees

Het zouden mogelijk monteurs van entropia geweest kunnen zijn die weer op weg waren naar huis. Dit was vanmiddag ook het geval in de regio Den Haag / Rotterdam. Leuk om deze gesprekken te volgen je wordt er in ieder geval elke keer weer iets wijzer door :P

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #139 Gepost op: 16 september 2005, 09:38:04 »
@Paul

Kan jij eens de kanalen posten die jij hebt gehoord ? Want wij zitten in dezelfde regio dan post ik (als ik thuis ben) mijn gehoorde kanalen. Er is één verkeers kanaal in den haag wat zeer regelmatig wordt gebruikt.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: 16 september 2005, 10:23:04 »
@Paul
Kan jij eens de kanalen posten die jij hebt gehoord ? Want wij zitten in dezelfde regio dan post ik (als ik thuis ben) mijn gehoorde kanalen. Er is één verkeers kanaal in den haag wat zeer regelmatig wordt gebruikt.

Ff goed zoeken pik, Paul heeft ze al een keer gepost, in dit topic nog wel ;)

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #141 Gepost op: 16 september 2005, 11:35:44 »
Jaaaaaaaaaaaaaa man ik zit op school en dit topic is 15 kantjes ;) Dus dan komt het volgende week wel als ik thuis ben en tijd heb.

paul19622

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 16 september 2005, 15:54:44 »
Jaaaaaaaaaaaaaa man ik zit op school en dit topic is 15 kantjes ;) Dus dan komt het volgende week wel als ik thuis ben en tijd heb.

Rob,

Hier komen ze nog even als het niet goed is moet Johan of een andere Moderator ze maar verplaatsen let op ;)

Verkeerskanalen Den Haag : 423.1625 + 423.3875 MHz.
Idem Delft : 424.8500 MHz.
Idem Rotterdam : 424.6375 MHz.

Verder nog Verkeerskanalen gehoord op : 424.6000, 424.6750, 424.8250 en 424.9500 MHz.

Wat betreft de Verkeerskanalen Den Haag deze beginnen aardig druk te worden mede doordat er vandaag druk getest werdt door de Stadswachters omg leyweg die waarschijnlijk ook de overstap gaan maken van Traxys naar Entropia :P

Dit waren ze zo'n beetje tot nu toe gehoord er zullen er best nog wel meer zijn maar mede door de zeer harde signalen van het RAM-Mobile Netwerk die ik hier heb is het voor mij wat moeilijk zoeken in het bandje 424 MHz.

Verder heb ik nog een Datakanaal op 423.1750 MHz die ik echter nog niet heb kunnen achterhalen. Ik vermoed dat hij zich bevindt in de richting van Dordrecht / Zwijndrecht misschien dat Johan daar iets meer over kan zeggen vanwege zijn treinritten die richting op...

Groet Paul,

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #143 Gepost op: 16 september 2005, 22:55:12 »
Hey,

Zojuist 423.475 goed hard gehoord ik denk een verkeers kanaal van Hoek van Holland.

423.175 is maar S3 hier dus het zou kunnen wat je aangeeft.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #144 Gepost op: 16 september 2005, 22:57:31 »
Citaat van: "paul19622"
Verder heb ik nog een Datakanaal op 423.1750 MHz die ik echter nog niet heb kunnen achterhalen. Ik vermoed dat hij zich bevindt in de richting van Dordrecht / Zwijndrecht misschien dat Johan daar iets meer over kan zeggen vanwege zijn treinritten die richting op...

Ik ben 2 keer met de trein van Breda naar Dordrecht gereden en toen heb ik inderdaad ook die 423.1750 gehoord. Echter met een zeer zwak signaal. Ik vermoed dat ie richting Gorinchem of zo staat.

paul19622

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: 17 september 2005, 10:21:42 »
Citaat van: "Johan Beck"

Ik ben 2 keer met de trein van Breda naar Dordrecht gereden en toen heb ik inderdaad ook die 423.1750 gehoord. Echter met een zeer zwak signaal. Ik vermoed dat ie richting Gorinchem of zo staat.

Dat lijkt mij niet Johan daarvoor komt hij hier te hard binnen (S7 op de binnen antenne) en zelfs Rob in het Westland hoort hem nog. Traxys Gorinchem vang ik hier zeer slecht dus ik ga er niet van uit. Ik zou dan eerder gaan denken aan de richting van Middelharnis / Oud-Beijerland of ergens die kant op. Maar goed we komen er hopelijk wel achter als het op de spraakkanalen wat drukker gaat worden bedankt. :)

paul19622

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 17 september 2005, 17:31:53 »
Citaat
Zojuist 423.475 goed hard gehoord ik denk een verkeers kanaal van Hoek van Holland.

Weet je dit zeker Rob ik heb hem hier namelijk als een Traxys gesprekskanaal. :?

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #147 Gepost op: 18 september 2005, 11:38:08 »
Dat lijkt mij niet Johan daarvoor komt hij hier te hard binnen (S7 op de binnen antenne) en zelfs Rob in het Westland hoort hem nog. Traxys Gorinchem vang ik hier zeer slecht dus ik ga er niet van uit.

Dat zegt natuurlijk niets, want die kanalen worden na een bepaalde afstand hergebruikt. Als het signaal wat jij hoort uit de regio Den-Haag komt, dan zou dat kanaal best in de omgeving van Gorinchem hergebruikt kunnen worden. Overigens, in Zoetermeer hoor ik 2 (zwakke) controlekanalen door elkaar heen, dus geen sterk, overheersend signaal...

Groeten, Peter.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #148 Gepost op: 19 september 2005, 23:18:57 »
Vandaag weer even op stap geweest richting Almelo en Zuid Limburg. De eerste vangst was het datakanaal van Almelo. Volgens de dekkingskaart van Entropia zou er ook een zender staan in Hebgelo, hier werd echter niets gehoord. We hoorden wel een signaal die wat minder sterk was dus zijn we richting Enschede gereden waar die dan ook bleek te staan. Op weg naar het zuiden pakten we bij Arnhem en Nijmegen (en dan vooral op de brug over de Waal bij Nijmegen) de 422.6625. Deze kan echter ook uit Duitsland komen, ook bij Enschede pakten we vele signalen op die hoogstwaarschijnlijk wel uit Duitsland kwamen. Tot voorbij Roermond bleef het stil en bij Sittard kregen we weer contact. De al genoemde 422.1125 staat in Geleen. Overigens ook een hoop Tetrapol daar in de 428 MHz wat wel bij DSM vandaan zal komen. Voorbij Geulle hoorde we de 423.2750 die steeds sterker werd. Echter daar in de Bunder en Geulse bossen rij je nogal erg hoog zodat je al gauw signalen hard binnen krijgt. In Bunde zelf was het signaal ook nog aardig hard waarna het weer afzwakte. Bij Maastricht werd het weer sterker maar in het centrum aldaar was het signaal maar matig door de verzwakking. We zijn er dus helaas niet achter gekomen waar de zender precies staat. Toen richting Heerlen gereden. Ook hier pakten we al vrij snel de 423.2375 die hier ook al op de lijst is genoemd. Voor de rest op de terugweg geen schokkende dingen ontdekt. Al met al niet slecht vandaag maar ik had toch meer gehoopt na een reis van een dikke 700 km.

Online Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #149 Gepost op: 20 september 2005, 09:16:11 »
Citaat van: "Johan Beck"
Vandaag weer even op stap geweest richting Almelo en Zuid Limburg. De eerste vangst was het datakanaal van Almelo. Volgens de dekkingskaart van Entropia zou er ook een zender staan in Hebgelo, hier werd echter niets gehoord. We hoorden wel een signaal die wat minder sterk was dus zijn we richting Enschede gereden waar die dan ook bleek te staan. Op weg naar het zuiden pakten we bij Arnhem en Nijmegen (en dan vooral op de brug over de Waal bij Nijmegen) de 422.6625. Deze kan echter ook uit Duitsland komen, ook bij Enschede pakten we vele signalen op die hoogstwaarschijnlijk wel uit Duitsland kwamen. Tot voorbij Roermond bleef het stil en bij Sittard kregen we weer contact. De al genoemde 422.1125 staat in Geleen. Overigens ook een hoop Tetrapol daar in de 428 MHz wat wel bij DSM vandaan zal komen. Voorbij Geulle hoorde we de 423.2750 die steeds sterker werd. Echter daar in de Bunder en Geulse bossen rij je nogal erg hoog zodat je al gauw signalen hard binnen krijgt. In Bunde zelf was het signaal ook nog aardig hard waarna het weer afzwakte. Bij Maastricht werd het weer sterker maar in het centrum aldaar was het signaal maar matig door de verzwakking. We zijn er dus helaas niet achter gekomen waar de zender precies staat. Toen richting Heerlen gereden. Ook hier pakten we al vrij snel de 423.2375 die hier ook al op de lijst is genoemd. Voor de rest op de terugweg geen schokkende dingen ontdekt. Al met al niet slecht vandaag maar ik had toch meer gehoopt na een reis van een dikke 700 km.

Dat verklaard waarschijnlijk de frequenties die hier minder doorkomen . Zullen die wel uit Enschede komen

422.7875 Spraak kanaal Almelo
422.5625 Spraak kanaal Almelo
422.3375 Spraak Kanaal Almelo
424.6375 Spraak (waarschijnlijk Almelo)

Spraak komt niet zo duidelijk binnen als de andere spraak kanalen ..mischien toch een andere locatie hier in de buurt..
423.9625 Idem
424.4125 Idem

Groeten Alwin
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /