Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 817911 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Offline dennis

• Gevorderd Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #1605 Gepost op: 28 januari 2009, 06:06:45 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Citaat van: "Gert Jan"
Citaat van: "dennis"
Om 11.15 is deze zender overgeschakeld naar de 422.8875

Kijk, nu kan ik hem wel horen.
Ik vermoed dat hij een blind spot moet dichten in de dekking, en dan ergens in de omgeving van (centrum?) Amsterdam.

Vandaag maar weer eens de scanner meegenomen en een korte (en koude) peilactie gedaan per fiets.
Het signaal komt uit de Marnixstraat en de zender zou kunnen staan op het hoofdbureau van politie - hier was zo'n wit straalantennetje te zien, maar dat zou ook van iets anders kunnen zijn natuurlijk. Anders staat hij ernaast op een grote Qpark parkeergarage maar hier kon ik in het donker geen antenne ontdekken.
Het gaat dus inderdaad om Amsterdam centrum. Alleen nu de gebruikers nog...

Het gebruik van dit netwerk in Amsterdam is helaas minimaal.
Na 2 dagen pas een gesprek.
423,6250
Uniden BC250D-BCT15-BCD396XT-UBC3600XLT

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1606 Gepost op: 30 januari 2009, 20:27:03 »
Goed gedaan Mark!
Momenteel hoor ik wéér een nieuwe, 5189 op 422.6625.
Afwisselend is Tilburg en de nieuwe sterker dus voorlopig kan ik er nog niet echt wijs uit worden, voor mij gezien komt hij in ieder geval niet uit Noord West NL.
Deze nieuwe en de nieuwe site van Amsterdam staan uiteraard in de nieuwe update van de database van TrunkView.

Offline Marcel-Almere

• Gevorderd Lid
« Reactie #1607 Gepost op: 30 januari 2009, 21:44:35 »
Gisteren was de 422.6625 een van de gesprekskanalen van de 5599.
Het datasignaal van de 5599 zit nu op  422.5875

Offline dennis

• Gevorderd Lid
« Reactie #1608 Gepost op: 11 februari 2009, 06:53:23 »
Citaat van: "Marcel van Lith"
Gisteren was de 422.6625 een van de gesprekskanalen van de 5599.
Het datasignaal van de 5599 zit nu op  422.5875

Vanochtend een gesprek op de 424.2875
Uniden BC250D-BCT15-BCD396XT-UBC3600XLT

exLid057

• Gast
« Reactie #1609 Gepost op: 11 februari 2009, 07:32:35 »
Deventer gesprek kanaal 423.450 is nu een data kanaal geworden

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1610 Gepost op: 11 februari 2009, 12:58:08 »
Dank u, database is aangepast.

exLid057

• Gast
« Reactie #1611 Gepost op: 11 februari 2009, 13:08:46 »
En volgens mijn is 423.7625,423.5750 extra gesprek kanalen Nijmegen voor Radbouwd Ziekenhuis

Offline pukkie

• Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
« Reactie #1612 Gepost op: 11 februari 2009, 13:26:50 »
Hallo,

En de 423,3500 is ook in gebruik als spraakkanaal voor het Radboud ZH.

Groet van Roberto

Offline gerrit63

• Gevorderd Lid
« Reactie #1613 Gepost op: 18 februari 2009, 08:12:46 »
Hallo,
Na een lange tijd weer eens de porto aan gezet om te kijken of er nog iets te luisteren val.
Maar op de 423.625 bleef hij hangen op een controle kanaal,naar mijn weten had ik deze staan als een gespreks kanaal.(omgeving leiden-alphen)
Dus even de 423.625 in de zoekfunc. geladen,result was controlekanaal richting ouddorp,maar deze afstand tot leiden voor een porto is een beetje te ver volgens mij.
Staat de 423.625 misschien dichter in de buurt van leiden alphen,en is dit geen gespreks kanaal hier in de buurt?

vrg gerrit.

exLid057

• Gast
« Reactie #1614 Gepost op: 19 februari 2009, 12:50:18 »
Heden morgen een test van uit Belgie, kwamen de volgende gesprek kanalen te voorschijn

423.7125(Zwolle),423.7375,424.9500,423.3975,

Ik vermoed maar weet het niet zeker zender Winterswijk, maar heb nog geen nieuwe data kanaal gehoord

de test ging van porto naar porto en ze zaten in een gebouw, verder werd er nog een teks melding gedaan, wat dat is weet ik niet, ik vermoed sms via het netwerk op de porto en mob en weer anders om

Offline goudentonneke

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #1615 Gepost op: 21 februari 2009, 11:24:58 »
Entropia en Cuna winnen groot Rotterdams Tetra-contract

16 februari 2009 -
Het Belgische Entropia en het Nederlandse Cuna International bv hebben een contract van ruim 2,6 miljoen euro gewonnen bij de stad Rotterdam. Entropia levert een digitaal Tetra portofoonnetwerk en wordt tevens Tetra netwerk operator.

Entropia staat in voor het digitaal Tetra-netwerk in Rotterdam tot en met kustregio Hoek van Holland en Cuna voor de portofoons. Het systeem zal voor minstens 5 jaar diensten leveren aan meer dan 1000 Tetra-portofoons voor de gemeentediensten van Rotterdam waaronder de Stadstoezichten.

De portofoons, service en onderhoud zullen worden aangeleverd door hoofdaanbieder Cuna International bv uit Rotterdam. Dat bedrijf nam in oktober laatstleden nog de hardwareactiviteiten van Entropia over.
Entropia zelf levert en installeert de digitale meldkamers (ComBus) en het netwerk met inbegrip van de 'SCL's' (Special Coverage Locations), zoals ondergrondse parkings en tunnels. Voor de Tetra-infrastructuur werkt Entropia samen met het Duitse Rohde & Schwarz, dat ook in Zaventem (Brussel) een kantoor heeft. Het systeem wordt eind november van dit jaar opgeleverd.

Entropia zegt met het nieuwe digitale Tetra-netwerk in en om Rotterdam een dekkingsbeschikbaarheid tot 99,5 procent te zullen bieden. Entropia breidt eveneens zijn analoge radionetwerk verder uit naar het noorden van Nederland (Groningen, Leeuwarden en Delfzijl), en verfijnt het in steden en havens zoals Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen, Utrecht, Groningen, Leeuwarden en in België Antwerpen, Brussel, Gent en Zeebrugge. Zo werd het dekkingsgebied in het laatste kwartaal van 2008 uitgebreid met 3.000 km² waardoor het totale bedekte gebied binnen België en Nederland, met een deel richting Duitsland nu bijna 60.000 km² bedraagt. Op eind januari telde Entropia 9.092 gebruikers, een toename van 35 procent in minder dan 6 maanden. Na rotterdam wordt ook het Tetra netwerk naast het analoge MPT netwerk nationaal uitgebouwd.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1616 Gepost op: 21 februari 2009, 16:06:41 »
Citaat van: "goudentonneke"
Entropia breidt eveneens zijn analoge radionetwerk verder uit naar het noorden van Nederland (Groningen, Leeuwarden en Delfzijl), en verfijnt het in steden en havens zoals Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen, Utrecht, Groningen, Leeuwarden en in België Antwerpen, Brussel, Gent en Zeebrugge. Zo werd het dekkingsgebied in het laatste kwartaal van 2008 uitgebreid met 3.000 km² waardoor het totale bedekte gebied binnen België en Nederland, met een deel richting Duitsland nu bijna 60.000 km² bedraagt. Op eind januari telde Entropia 9.092 gebruikers, een toename van 35 procent in minder dan 6 maanden.

Klopt als een bus, in Amsterdam is er een zender bijgekomen.
In Utrecht is onlangs één van de twee zenders verplaatst van Zuid naar het Centrum zodat daar ook een mega dekking is, in het Centrum was op sommige plaatsen net iets te weinig dekking vanwege de bebouwing, een derde zender geplaatst op de Uithof is al weer een hele tijd weg en vermoedelijk elders in het land geplaatst.
Nijmegen was altijd al goed voorzien van dekking dus die bevreemd me een beetje maar wellicht gaat er daar nog iets veranderen.

paul19622

• Gast
« Reactie #1617 Gepost op: 21 februari 2009, 16:20:46 »
Blijven vreemde mensen die belgen... Er staat al deels een netwerk en dan gaan ze weer een geheel nieuw iets neerzetten met een naam die ik niet meer wil uitspreken. Ik zou zo zeggen breidt dan dat bestaande netwerk uit dan ben je sneller klaar en ook de kosten blijven gering. Maar goed ik zal het wel weer te zwart wit zien. En helaas ook hier zal de parkeerdienst en stadstoezicht gaan verdwijnen van de scanner.

Groetjes,

Offline v-v

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #1618 Gepost op: 22 februari 2009, 23:45:01 »
Citaat van: "paul19622"
Blijven vreemde mensen die belgen... Er staat al deels een netwerk en dan gaan ze weer een geheel nieuw iets neerzetten met een naam die ik niet meer wil uitspreken. Ik zou zo zeggen breidt dan dat bestaande netwerk uit dan ben je sneller klaar en ook de kosten blijven gering. Maar goed ik zal het wel weer te zwart wit zien. En helaas ook hier zal de parkeerdienst en stadstoezicht gaan verdwijnen van de scanner.

Groetjes,

Juist dat woord scanner, dat zal het probleem zijn.
Entropia heeft een MPT1327 netwerk liggen, maar denk dat ze zich ter dege bewust zijn dat dit klanten zou tegenhouden.
Entropia gaat dus blijkbaar toch een TETRA net bouwen, wat men eerst niet zou doen.
Maar het zal vooral klant vraagt wij draaien zijn.

Bedrijven en instanties willen gewoon tegenwoordig niet meer dat er afgeluisterd word.
En de techniek hiervoor is er.
En als Entropia dat niet kan bieden omdat men alleen bij MPT1327 blijft, zouden klanten gewoon naar de concurentie stappen (MCCN)
En dat zien ze zelf ook in, en zullen dus daarom nu ook een TETRA netwerk bouwen.
Puur omdat een niet beveiligd communicatienetwerk niet meer bij deze tijd behoort.

Wat wel stom is dat men dit een paar jaar geleden niet ingezien heeft, had men nu het geld van MPT1327 netwerk kunnen besparen.

Hoe vervelend we het ook allemaal vinden, maar scanner gaat tot het verleden behoren.
De technieken zijn er tegenwoordig om meerdere soorten verschillende digitale veilige systemen toe te passen, en de industrie en overheid zal hiervan gebruikt maken.
Wat vroeger niet ging en men noodgedwongen steeds rekening ermee moesten houden en de hele stad kon meeluisteren als men dit wilde.

sicco fockens

• Gast
« Reactie #1619 Gepost op: 27 februari 2009, 21:45:47 »
Ik heb het bandje 420-424 een tijdje niet meer beluisterd, maar afgelopen week op de A28 t.h.v. Smilde kwam 422.6625 loeihard binnen, en 422.8875 wat minder.
Ik dacht begrepen te hebben dat er zenders in Smilde, Groningen en Leeuwarden bij zouden komen?