Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 817438 keer)

0 leden (en 7 gasten) bekijken dit topic.

exLid057

• Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #1620 Gepost op: 13 maart 2009, 11:23:49 »
Data kanaal van Deventer zit weer op 423.075

exLid057

• Gast
« Reactie #1621 Gepost op: 13 maart 2009, 11:26:08 »
Citaat van: "v-v"
Citaat van: "paul19622"
Blijven vreemde mensen die belgen... Er staat al deels een netwerk en dan gaan ze weer een geheel nieuw iets neerzetten met een naam die ik niet meer wil uitspreken. Ik zou zo zeggen breidt dan dat bestaande netwerk uit dan ben je sneller klaar en ook de kosten blijven gering. Maar goed ik zal het wel weer te zwart wit zien. En helaas ook hier zal de parkeerdienst en stadstoezicht gaan verdwijnen van de scanner.

Groetjes,

Juist dat woord scanner, dat zal het probleem zijn.
Entropia heeft een MPT1327 netwerk liggen, maar denk dat ze zich ter dege bewust zijn dat dit klanten zou tegenhouden.
Entropia gaat dus blijkbaar toch een TETRA net bouwen, wat men eerst niet zou doen.
Maar het zal vooral klant vraagt wij draaien zijn.

Bedrijven en instanties willen gewoon tegenwoordig niet meer dat er afgeluisterd word.
En de techniek hiervoor is er.
En als Entropia dat niet kan bieden omdat men alleen bij MPT1327 blijft, zouden klanten gewoon naar de concurentie stappen (MCCN)
En dat zien ze zelf ook in, en zullen dus daarom nu ook een TETRA netwerk bouwen.
Puur omdat een niet beveiligd communicatienetwerk niet meer bij deze tijd behoort.

Wat wel stom is dat men dit een paar jaar geleden niet ingezien heeft, had men nu het geld van MPT1327 netwerk kunnen besparen.

Hoe vervelend we het ook allemaal vinden, maar scanner gaat tot het verleden behoren.
De technieken zijn er tegenwoordig om meerdere soorten verschillende digitale veilige systemen toe te passen, en de industrie en overheid zal hiervan gebruikt maken.
Wat vroeger niet ging en men noodgedwongen steeds rekening ermee moesten houden en de hele stad kon meeluisteren als men dit wilde.

Zo lang het kalen Tetra is maken we nog hoop, als alles echt naar digetaal gaat zal de scanner heus wel mee gaan, leverd iedere geval weer geld op  ;)

Offline dennis

• Gevorderd Lid
« Reactie #1622 Gepost op: 18 maart 2009, 05:43:31 »
Citaat van: "dennis"
Citaat van: "Marcel van Lith"
Gisteren was de 422.6625 een van de gesprekskanalen van de 5599.
Het datasignaal van de 5599 zit nu op  422.5875

Vanochtend een gesprek op de 424.2875

Vannacht druk geweest op het netje.
ID 5599
Data 422.5875 TQ 79.7
Spraak 422,9625
Spraak 423,8375
Spraak 424,2875 TQ 79.7
Uniden BC250D-BCT15-BCD396XT-UBC3600XLT

Offline v-v

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #1623 Gepost op: 20 maart 2009, 20:34:30 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "v-v"
Citaat van: "paul19622"
Blijven vreemde mensen die belgen... Er staat al deels een netwerk en dan gaan ze weer een geheel nieuw iets neerzetten met een naam die ik niet meer wil uitspreken. Ik zou zo zeggen breidt dan dat bestaande netwerk uit dan ben je sneller klaar en ook de kosten blijven gering. Maar goed ik zal het wel weer te zwart wit zien. En helaas ook hier zal de parkeerdienst en stadstoezicht gaan verdwijnen van de scanner.

Groetjes,

Juist dat woord scanner, dat zal het probleem zijn.
Entropia heeft een MPT1327 netwerk liggen, maar denk dat ze zich ter dege bewust zijn dat dit klanten zou tegenhouden.
Entropia gaat dus blijkbaar toch een TETRA net bouwen, wat men eerst niet zou doen.
Maar het zal vooral klant vraagt wij draaien zijn.

Bedrijven en instanties willen gewoon tegenwoordig niet meer dat er afgeluisterd word.
En de techniek hiervoor is er.
En als Entropia dat niet kan bieden omdat men alleen bij MPT1327 blijft, zouden klanten gewoon naar de concurentie stappen (MCCN)
En dat zien ze zelf ook in, en zullen dus daarom nu ook een TETRA netwerk bouwen.
Puur omdat een niet beveiligd communicatienetwerk niet meer bij deze tijd behoort.

Wat wel stom is dat men dit een paar jaar geleden niet ingezien heeft, had men nu het geld van MPT1327 netwerk kunnen besparen.

Hoe vervelend we het ook allemaal vinden, maar scanner gaat tot het verleden behoren.
De technieken zijn er tegenwoordig om meerdere soorten verschillende digitale veilige systemen toe te passen, en de industrie en overheid zal hiervan gebruikt maken.
Wat vroeger niet ging en men noodgedwongen steeds rekening ermee moesten houden en de hele stad kon meeluisteren als men dit wilde.

Zo lang het kalen Tetra is maken we nog hoop, als alles echt naar digetaal gaat zal de scanner heus wel mee gaan, leverd iedere geval weer geld op  ;)

Nou ik denk dat de scanner niet mee gaat hoor!
ETSI oa. zullen er alles aan doen omdat tegen te houden.

Buiten dat ontstaan er steeds meer verschillende digitale systemen (tetra,tetrapol,idas, nexedge,mototrbo,d-star enz enz enz.) waar moet je je als scannerfabrikant op spitsen??

De scanner is verleden tijd, zou mij hoogst verbazen als dat niet zo zou zijn.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1624 Gepost op: 1 april 2009, 21:47:42 »
Sinds vandaag: 55C9 op 422.9500, geen nabuurzender nog te zien.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1625 Gepost op: 2 april 2009, 14:43:30 »
En sinds vanmiddag zijn de nabuursites ook bekend; Arnhem en Nijmegen.
De gesprekskanalen van 55C9 zijn:

Ch: 272   423.40000 MHz
Ch: 350   424.37500 MHz
Ch: 368   424.60000 MHz

Nu nog uitvinden in welke plaats deze site staat.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1626 Gepost op: 2 april 2009, 19:09:30 »
Ik hoor gesprekken vanuit Nijmegen, ik vermoed dat dit de tweede zender voor Nijmegen is.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1627 Gepost op: 11 april 2009, 22:50:10 »
De door mij gehoorde 5189 is nog steeds onbekend, momenteel hoor ik hem weer samen met nog iemand.
Hij is behoorlijk sterk omgeving Zwolle...iemand?

exLid057

• Gast
« Reactie #1628 Gepost op: 11 april 2009, 22:52:19 »
Citaat van: "Gert Jan"
De door mij gehoorde 5189 is nog steeds onbekend, momenteel hoor ik hem weer samen met nog iemand.

als het Zwolle is, moet het denk ik wel hier bij me binnen komen maar hoor niks..

Hoor wel een nieuwe data kanaal 422.6625

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1629 Gepost op: 11 april 2009, 22:57:45 »

als het Zwolle is, moet het denk ik wel hier bij me binnen komen maar hoor niks..

Owww Kees wat ben jij snel!!
Ik was in de haast vergeten te vermelden dat die 5189 op 422.6625 zit.... :oops:
Ik hoor hem hier net niet hard genoeg om de nabuurkanalen te monitoren.

exLid057

• Gast
« Reactie #1630 Gepost op: 11 april 2009, 23:00:10 »

Owww Kees wat ben jij snel!!
Ik was in de haast vergeten te vermelden dat die 5189 op 422.6625 zit.... :oops:
Ik hoor hem hier net niet hard genoeg om de nabuurkanalen te monitoren.

Komt hier zeer goed binnen, kan helaas geen nabuurkanalen monitoren.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1631 Gepost op: 11 april 2009, 23:00:39 »
Inmiddels is het signaal wat harder geworden maar ik zie geen enkele nabuursite staan.
Kom op Kees, knoop die software weer eens aan je ontvanger! ;)

exLid057

• Gast
« Reactie #1632 Gepost op: 11 april 2009, 23:03:28 »
Inmiddels is het signaal wat harder geworden maar ik zie geen enkele nabuursite staan.
Kom op Kees, knoop die software weer eens aan je ontvanger! ;)

Sorry Gert Jan helaas, dan moet ik hier rara dingen gaan doen, alles is net zo mooi weg gewerkt ;)

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1633 Gepost op: 11 april 2009, 23:10:38 »
Ik denk dat dit een nieuwe zender is die in het verleden ergens anders in het land als testopstelling gestaan heeft.
Hij is momenteel s9 hier dus ik kan alles monitoren, er zijn gebruikers aangemeld op de site maar er zijn geen nabuursites te zien...
Ik had op de website van PA3ANG de ontvanger op afstand bestuurt maar daar kwam deze 5189 net zo hard op de discone binnen als 53E1 van Zwolle zelf, deze ontvanger heeft ook een s-meter die op afstand te zien is.
Hij zal dus óf in de directe nabijheid van Zwolle staan óf het is een tweede zender om het dekkingsgebied nog wat omhoog te krijgen.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1634 Gepost op: 12 april 2009, 19:10:25 »
Weer een nieuwe: 5161 op 422.8875, deze is ook te horen vanuit Zwolle.
Ook deze nog zonder nabuursites.