Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 817931 keer)

0 leden (en 9 gasten) bekijken dit topic.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #1575 Gepost op: 28 oktober 2008, 19:57:14 »
In Amsterdam staat Entropia inmiddels met stip op 1; qua drukte op de overgebleven analoge frequenties dan
Alle gesprekken gaan als groepsoproep en zijn via alle site's gelijktijdig te volgen: West, Noord, Zuidoost en Zaandam
Ik vermoed zelfs dat alle sites in heel Nederland gebruikt worden...
De kwaliteit is meestal opvallend goed, alhoewel ik gisteravond een aantal lui hoorde klagen over dat k***-systeem omdat ze alleen maar ruis hoorden.

ps. kan het zijn dat ik je rond een uur of half 7 hoorde Johan?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1576 Gepost op: 28 oktober 2008, 20:00:00 »
Citaat van: "MarkSchutte"

Dat zou best kunnen Mark, de tijd ontgaat me een beetje hier. Ik heb contact met een procesleider in Haarlem die van Turkse komaf is dus dat moet te herkennen zijn en ik heb contact met een machinist die Hans heet.

exLid057

• Gast
« Reactie #1577 Gepost op: 28 oktober 2008, 20:00:54 »
Citaat van: "Johan Beck"
Luister goed en je zal mijn naam ook een paar keer horen vallen  ;)  Ben benieuwd bij contact met Haarlem of dat via de zender Haarlem Noord of Zuid is.

Kan je ze niet zo om praten dat ze er lekker totaal gebruik van gaan maken  ;)

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1578 Gepost op: 28 oktober 2008, 22:42:44 »
Citaat van: "MarkSchutte"

Dat zou best kunnen Mark, de tijd ontgaat me een beetje hier. Ik heb contact met een procesleider in Haarlem die van Turkse komaf is dus dat moet te herkennen zijn en ik heb contact met een machinist die Hans heet.

Misschien kan je een keer jezelf loggen zodat je met TrunkView je eigen ID number te zien krijgt, dan kunnen we je allemaal volgen ;)

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #1579 Gepost op: 28 oktober 2008, 22:59:08 »
Hallo Johan,

Vanavond heb ik je kunnen loggen op 424.6000 met een collega die opperde of je niet beter met de draagvleugelboot naar IJmuiden kon gaan. Even later over een treinstel (?) dat je collega in zijn eentje had afgesloten, van die laatste heb ik eventueel een opname.

Groeten,
Peter

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1580 Gepost op: 28 oktober 2008, 23:01:13 »
Citaat van: "counterstrike"
Vanavond heb ik je kunnen loggen op 424.6000 met een collega die opperde of je niet beter met de draagvleugelboot naar IJmuiden kon gaan. Even later over een treinstel (?) dat je collega in zijn eentje had afgesloten, van die laatste heb ik eventueel een opname.

Dat is interessant Peter, dat was ik inderdaad maar jij zal mijn stem wel hebben herkend  ;)
Mail maar naar johanbeck@gmail.com

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #1581 Gepost op: 28 oktober 2008, 23:21:47 »

Dat is interessant Peter, dat was ik inderdaad maar jij zal mijn stem wel hebben herkend  ;)
Mail maar naar johanbeck@gmail.com

Ik moet de file nog even van mijn Icom R20 afplukken, morgen zit hij in je mailbox !

Groeten,
Peter

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #1582 Gepost op: 29 oktober 2008, 19:11:07 »
Ik moet de file nog even van mijn Icom R20 afplukken, morgen zit hij in je mailbox !

Groeten,
Peter

Wanneer is morgen morgen ?  ;)

Citaat
Geplaatst: wo okt 29, 2008 00:21
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #1583 Gepost op: 29 oktober 2008, 21:51:15 »
Citaat van: "BlackBox"

Groeten,
Peter

Wanneer is morgen morgen ?  ;)

Citaat
Geplaatst: wo okt 29, 2008 00:21

Over-morgen !  ;)

Ben je je Icom R8500 al kwijt ?

Groeten,
Peter

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #1584 Gepost op: 9 november 2008, 14:51:56 »
Ik hoor hier in Sintjohannesga (vlakbij Heerenveen in Friesland dus) op 423.4125 met TQ 79.7Hz een datariedel. Is geen stoomboot, dus geen RAM Mobile Data ;) en moet dus haast wel Entropia zijn. Ik gok op de zender in Ens (NOP), als ik het dekkingskaartje op entropia.eu bekijk. Gezien de dag van vandaag heb ik niet erg lang gewacht op voiceberichten en ik heb ook de laptop met trunkview niet meegehad. :)

[edit] Het zou ook de zender Wieringerwerf kunnen zijn, die zit tenslotte op 423.4125. Alhoewel die zender 2x zover hiervandaan zit (60km) als Ens (30km).[/edit]
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1585 Gepost op: 9 november 2008, 16:20:36 »
Citaat van: "elsinga"
Ik hoor hier in Sintjohannesga (vlakbij Heerenveen in Friesland dus) op 423.4125 met TQ 79.7Hz een datariedel. Is geen stoomboot, dus geen RAM Mobile Data ;) en moet dus haast wel Entropia zijn. Ik gok op de zender in Ens (NOP), als ik het dekkingskaartje op entropia.eu bekijk. Gezien de dag van vandaag heb ik niet erg lang gewacht op voiceberichten en ik heb ook de laptop met trunkview niet meegehad. :)

[edit] Het zou ook de zender Wieringerwerf kunnen zijn, die zit tenslotte op 423.4125. Alhoewel die zender 2x zover hiervandaan zit (60km) als Ens (30km).[/edit]

Hoi, de zender van Wieringerwerf was tot vér in Friesland te horen op de porto met de kleefvoetantenne.
Vanaf Friesland rijdend naar het zuiden werd hij pas thv Harderwijk overstemd door de zender van Amsterdam.
Voor meer info over deze zender kijk even terug op pagina 151 van dit topic.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #1586 Gepost op: 9 november 2008, 16:36:53 »
Dan zal het wel die zender zijn. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Erik

• Top Lid
« Reactie #1587 Gepost op: 9 november 2008, 17:02:11 »
In wieringerwerf staat net zo'n mast als in smilde .....................

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #1588 Gepost op: 8 december 2008, 19:05:53 »
Citaat
Johan Beck schreef:
Op de stations van Alkmaar, Amsterdam, Amersfoort en Haarlem zitten zogenaamde Knooppuntcontrollers, ook wel KnoCo of Knoop. Deze mensen zitten nu voor een proef van 6 weken op het Regelcentrum Amsterdam wat zich net buiten het station aan de westzijde bevindt. Voor direct contact met personeel op de stations zelf heeft men er voor gekozen om tijdelijk Entropia te gebruiken.

De proef is nu blijkbaar voorbij, ik hoor ze hier nu weer gewoon op de 171.4700 in Alkmaar.

Kun je al iets zeggen of de proef bevallen is Johan?

vr.gr.
Mars

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1589 Gepost op: 8 december 2008, 19:43:52 »
Citaat van: "Mars"
Kun je al iets zeggen of de proef bevallen is Johan?

50/50 Marcel. Er komen nu eerst een paar maanden van evaluatie, beslissing, overleg met OR en noem maar op. Mocht het zo zijn dat alles en iedereen weer decentraal op 5 lokaties in Nederland komt te zitten dan zal er geen Entropia meer worden gebruikt.