Auteur Topic: Zelf een P2000-app gebouwd (met eigen ontvanger), opzoek naar feedback  (gelezen 135 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline chrisschepers

• Nieuw Lid
  • *
Hallo allemaal,

Ik luister al een tijd mee in de P2000-wereld en heb het afgelopen maanden zelf een app gebouwd: Alarmeringen P2000 (iOS en Android).

ik draai een eigen ontvanger op een Raspberry Pi, dus de ruwe uitzendingen (eerste alarm, dooralarmering, opschaling) komen uit eigen ontvangst. Per melding zie je daardoor de volledige tijdlijn zoals die daadwerkelijk is uitgezonden, plus welke voertuigen/kazernes zijn gealarmeerd met aanrijroutes op de kaart. ik heb een afbeelding bijgevoegd mocht je het leuk vinden.

Verder onder andere:
- capcodes volgen met eigen geluid per capcode (ook door Niet storen heen als je dat wilt)
- filteren op plaats, straal, veiligheidsregio, dienst en prioriteit

De basis is gratis, een paar uitgebreidere functies zitten in een abonnement (€1,50 p/m) — daar draait de server op, Mocht je mij willen voorzien van feedback dan zal ik je uiteraard voorzien van het pro abonnement zonder extra kosten

Zoeken op "Alarmeringen P2000" in de App Store of Play Store, of kijken op https://alarmeringenp2000.nl , daar kan je doorklikken naar de app link.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, juist ook wat er niet klopt of beter kan. Meldingen die verkeerd geclassificeerd of gekoppeld worden zijn voor mij goud waard.

Groeten, Chris
chrisschepers22@gmail.com

Online woestric

• Beginnend Lid
  • **
Re: Zelf een P2000-app gebouwd (met eigen ontvanger), opzoek naar feedback
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 20:03:19 »
Hoi. Ik heb hem geinstalleerd en even bekeken. Nog niet uitgebreid maar hier eerste indruk.
Het ziet er gelikt en strak uit.
Meldingen ontvangst heel snel.
Details interessant maar contrast tussen titel en minder belangrijke info is weinig tegen zwarte achtergrond. Ik weet dat sommige mensen daar moeite mee hebben.
Voertuig info en status onderweg is op zich een mega gave unieke feature maar weinig accuraat vrees ik. Normaliter hebben ze ongeveer 4 minuten nodig om naar de kazerne te gaan en daadwerkelijk uit te rukken. Daar lijkt geen rekening mee gehouden te worden.
Heel mooi dat een vervolg melding wordt samengetrokken met de eerdere melding. Weet je wel direct de laatste status. Maar ook hier is het dan verrassend dat de wagen nog steeds aanrijdend is ;-)
Straal aanpassen werkt prima en schermt ververst naadloos mee. Mooi.
Ao monitor helemaal ok maar echt voor specifieke liefhebbers. Daar zou straal keuze toevoegen wellicht ook wel handig zijn.
Kaart is ook prima. Leuk idee om de posten te laten tonen. Maar soms hebben posten en incidenten hetzelfde mapicoontje en is het onderscheid niet te zien. De uitrukken informatie bij de post werkt nog niet zie ik. En de voertuigen ook niet. Maar idee is leuk.

Al typende maakt mijn telefoon opeens een nieuw apart geluid. Dat was dus een grip opschaling die gepushed werd. Die werkt dus ook prima :-)

Een grote vraag/kanttekening heb ik wel. Waarom wil jouw app toegang tot mijn contacten en telefooninfo? Die vraag kreeg ik. Ik heb het niet toegestaan.

Zoals ik het nu zie echt een volwaardig product met nog paar kinderziektes.

Offline chrisschepers

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 20:10:22 »
hartelijk dank, ik neem de feedback mee. en vooral de vraag om jouw contactinfo bevreemd mij ook. ik haal dat er meteen uit daar hoef ik uiteraard niks mee.

Overigens bij de uitruktijden neem ik de mediaantijden voor uitrukken bij vrijwillige/beroepsposten. die tijd wordt opgeteld bij berekende routetijden dit zou dus in de buurt moeten komen van de realiteit al blijft het speculatief.

Online woestric

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 20:24:09 »
Dan houdt je dus wel al rekening ermee. In het geval dat ik bekeek was de berekende tijd 4 minuten. Nu was de afstand niet zo groot maar met opkomen leek me dat toch niet reeel. Maar ik weet de mediaan tijd niet. In het verleden toen ik bij de vrijwillige brandweer was moesten we binnen 4 minuten uitgerukt zijn. Dat is dus mijn referentie kader ;-)

Ik weet overigens niet 100% zeker of het mijn telefoon/contact info was. Ik had het heel snel weggedrukt. Locatie zou voor mij de enige logische vraag zijn.

Offline marcel1988

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 21:17:44 »
Ik heb de app ook gedownload na het bekijken van de website was ik al onder de indruk.

Ikzelf heb een IPhone, en behalve mijn locatie en een extra vraag voor meldingen door te kunnen drukken als niet storen aan staat geen vraag voor contact informatie.
De app zelf heeft een mooie uitleg, goeie structuur en alles goed overzichtelijk. (Zou alleen nog wel de mogelijk willen zien tussen een dark en light thema)

Ik heb nog geen meldingen gehad, maar de test melding voldeed voor de test voor nu.
Morgen dagje op kantoor waar veel gebeurd rondom!

Had al een normale app op me telefoon om snel even te kijken als er wat gebeurd.
Maar vermoed dat deze precies gaat doen wat ik wil!

Thanks hiervoor, en mocht ik gekke dingen tegen komen, laat ik dit zeker weten.
Eigenaar van:
Scanner: 1X Uniden UBCD3600XLT
Scanner: 1X Undien UBC360CLT

Antenne: Diamond X300N
Antenne: Diamond D-777
Coupler: Diamond SS-500

SDR: SDRPlay RSP1B

Offline chrisschepers

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 21:48:19 »
Dank Marcel, lichte modus staat bij instellingen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk