Ik organiseer geen oefeningen, dus weet niet waar wel of geen rekening mee wordt gehouden. Wel verwacht ik (aanname) dat ten tijde van een noodsituatie er meer etherdiscipline zal zijn, ook omdat DARES steeds meer naamsbekendheid krijgt. Los van DARES zullen er, o.a. bij langdurige stroomuitval, andere oplossingen gevonden moeten worden voor de communicatieproblemen tussen Veiligheidsregio's onderling, VR en lokale posten en minstens zo belangrijk tussen VR en mobiele teams & mobiele teams onderling (voor zover ik weet is 1-op-1 alleen mogelijk via C2000 en dat gaat uit bij langdurige stroomuitval). Bij dat laatste kan DARES nauwelijks een rol spelen. Heel efficient is het m.i. niet als een koppel politie na elke afgehandelde melding eerst weer naar een bureau moet om de volgende op de halen. Er geen middelen zijn om prio 1's snel bij de eenheden te krijgen. Dat laatste is iets dat vooral Min J&V en de VRs moeten oplossen (en ik begreep uit de media dat met name J&V er geen energie in wil steken).
We gaan het zien. Er zal vast een keer een situatie ontstaan waar we lering uit kunnen trekken.
Bericht van moderator: wanneer je direct onder een bericht reageert, klik dan niet op Citaat maar op Reageer.