Auteur Topic: DARES frequenties  (gelezen 1164 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Noway

• Top Lid
DARES frequenties
« Reactie #15 Gepost op: Vandaag om 08:31:19 »
Verhoogde waakzaamheid Emcomm Bahrein
https://dares.nl/2026/03/26/verhoogde-waakzaamheid-emcom-bahrein/
Beetje offtopic maar ook weer niet..

Offline Noway

• Top Lid

Offline Cturtle

• Beginnend Lid
  • **
Re: DARES frequenties
« Reactie #17 Gepost op: Vandaag om 08:59:41 »
Overigens gebruikt dares ook Winlink , dus daarvoor geldt hopelijk hetzelfde.

Ook Winlink gaat door de ether. Zelfde verhaal dus. Nadeel van Winlink, vind ik, is dat de werking afhankelijk is van repeaters. Je hoeft maar 1 of 2 repeaters (bewust of onbewust) plat te leggen en ...

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #18 Gepost op: Vandaag om 09:14:26 »
MeshCore is wat dat betreft wel een interessante oplossing. En ook de overheid was daar heel voorzichtig een beetje naar aan het kijken geloof ik.

Offline Noway

• Top Lid
DARES frequenties
« Reactie #19 Gepost op: Vandaag om 09:22:56 »
Ook Winlink gaat door de ether. Zelfde verhaal dus. Nadeel van Winlink, vind ik, is dat de werking afhankelijk is van repeaters. Je hoeft maar 1 of 2 repeaters (bewust of onbewust) plat te leggen en ...

Hi Cturtle, Weet van Daresoefeningen in het Noorden dat de Winlink groep succesvol verbindingen legt vanuit Dares AoZ (amateur op zolder), repeaters en/of veldstations zijn “in het echie” heel belangrijk natuurlijk.

Offline Cturtle

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #20 Gepost op: Vandaag om 12:26:02 »
In mijn regio ook. Het blijven alleen, in mijn ogen, kwetsbare oplossingen. Maar goed, voorlopig is dit het en het werkt. Ik hoop alleen dat de noodsituaties lang op zich zullen laten wachten :)

Onnodig citaat geknipt. Voor de derde keer: wanneer je direct onder een bericht reageert, klik dan niet op Citaat maar op Reageer.