Auteur Topic: Interesse in nieuwe PDW (3.2b01) versie?  (gelezen 24800 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
Re: Interesse in nieuwe PDW (3.2b01) versie?
« Reactie #105 Gepost op: 15 mei 2026, 18:38:23 »
Opnamebestanden vanop moment van de crash zonet via PB verzonden.
Ik kan de crash zo inderdaad simuleren door de opname opnieuw af te spelen in PDW.
Wanneer ik het blokkeren van de duplicaten uitzet, is er inderdaad geen crash.
Dan krijg ik volgende bericht te zien, dus het laatste haakje ontbreekt:

019704612:20:56 15-05-26 POCSAG-1  ALPHA   2400   (0478024956

[/]

Dank voor de opnames.

Ik krijg het defect niet meer tot een crash, de fix lijkt te werken. Heb er met de bufferoverflow / asn sanitizer ook nog een andere bug uit gehaald. Deze versie is zojuist gecompiled en klaar om weer breed getest te worden.

https://www.dropbox.com/scl/fi/o1c13t2t59gehcpd8utec/pdw3.4.exe?rlkey=ca7mt6tg7i9j065jy0ptt8g1q&dl=1

Offline MCS2000

• Gevorderd Lid
« Reactie #106 Gepost op: 15 mei 2026, 20:24:03 »
Ik heb deze versie nu draaien. Als je iets van een log wil hebben weet je mij te vinden.
Groeten, Martijn

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #107 Gepost op: 15 mei 2026, 20:25:51 »
Ik heb deze versie nu draaien. Als je iets van een log wil hebben weet je mij te vinden.

Top! Zolang je geen crashes waarneemt zijn er geen logs nodig ;-)

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #108 Gepost op: 16 mei 2026, 08:39:56 »
De nieuwste versie (v3.4) gaat inderdaad niet meer onderuit op dit soort berichten.
Ik heb via PB nog een nieuwe opname bezorgd die het kan simuleren in oude versies en waar de nieuwe versie wel mee overweg kan.

Mooi werk!

Offline PD7AC

• Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #109 Gepost op: 16 mei 2026, 10:06:41 »
Is het ook mogelijk een wildcard te gebruiken binnen PDW?

Dus als ik een ranch wil gebruiken van bv 1123100 tot 1123199 kan dat?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #110 Gepost op: 16 mei 2026, 10:07:53 »
Ja hoor dat kan, middels 11231??

Offline SeaSparks

• Gevorderd Lid
« Reactie #111 Gepost op: 16 mei 2026, 16:51:40 »
Ik wete niet of het uberhaupt mogelijk is, want ik heb er geen verstand van. Maar een wens zou zijn om PDW uit te breiden met meer digitale modussen, te denken aan DSC (Digital Selective Calling) of bijvoorbeeld het uitlezen van ATIS (Automatic Transmitter Identification System).

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #112 Gepost op: Gisteren om 12:09:44 »
Dat is de grote uitdaging iedereen heeft zijn eigen usecases en input format, ik heb zoveel mogelijk het input format open gelaten doormiddel van checkboxes en variaties. Overigens ik doe het denk werk en AI (betaald) het doe werk, want het zijn duizenden letters aan code om de applicatie te moderniseren voor x64 dat kan een AI agent veel beter en efficiënter, en zorgvuldiger. Er zaten behoorlijk wat buffer overflow situaties in de code, je moet er maar net tegenaanlopen of een scan laten doen door een agent.

No shame, ook hier is het deels mijn Franse collega Claude die meewerkt op de zijlijn ;)

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #113 Gepost op: Gisteren om 12:50:23 »
https://www.dropbox.com/scl/fi/i6oxssy3k2eocsuiu13l8/pdw3.4.1.exe?rlkey=iwgxmo3ivgnc6lmj8fqiaqp0x&dl=0

3.4.1 met reset counters onder F11 en windows push/balloon berichten via ctrl-T

De nieuwste versie (v3.4) gaat inderdaad niet meer onderuit op dit soort berichten.
Ik heb via PB nog een nieuwe opname bezorgd die het kan simuleren in oude versies en waar de nieuwe versie wel mee overweg kan.

Mooi werk!

Fijn en dank voor de opnames!

Ik wete niet of het uberhaupt mogelijk is, want ik heb er geen verstand van. Maar een wens zou zijn om PDW uit te breiden met meer digitale modussen, te denken aan DSC (Digital Selective Calling) of bijvoorbeeld het uitlezen van ATIS (Automatic Transmitter Identification System).

Als je exact de protocollen tot op bit niveau kent, dan kan deze persoon dit misschien wel, je hebt een data expert nodig per protocol. Trouwens zijn deze protocollen voorzien van encryptie oid, hoe moderner het protocol hoe groter de kans hierop?

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #114 Gepost op: Gisteren om 13:44:13 »
Mijn huidige systeem is opgebouwd op basis van de filters en het 'enable filter command file'- vinkje.
Dus alleen de filters waar dit vinkje aanstaat, worden verwerkt (richting database,...)

De MQTT- koppeling zou eigenlijk handiger werken dan de command file.
Zou het bij de MQTT- koppeling ook mogelijk zijn om deze te baseren op het vinkje 'enable filter command file'?
Ik weet het, het is wat misbruik van het bestaande vinkje... Of een nieuw vinkje per filterlijn, waar je kan aanzetten of MQTT moet getriggerd worden?
Ik wens niet alles in mijn databank, zoals nu wel zou gebeuren met MQTT (All messages).

In het andere geval, als ik over wil schakelen naar MQTT, zou ik mijn filterfile met 22000 lijnen moeten aanpassen en bijvoorbeeld 'enable filter command file' gelijk moeten trekken met de gefilterde berichten (monitor only uitzetten).
Dit laatste wil ik eigenlijk ook niet, omdat de 'monitor only' slechts uit staat bij een heel specifieke selectie van filters die ik in het filtervenster wil zien.

Offline SeaSparks

• Gevorderd Lid
« Reactie #115 Gepost op: Gisteren om 15:39:49 »
M.b.t. het decoderen van (maritieme) ATIS; terugzoekend zag ik dat hier in 2008 al over is gecommuniceerd.
Helaas heb ik te weinig technische kennis om hier wat mee te kunnen,  maar misschien zegt het andere op dit forum iets?

https://www.scannerforum.nl/index.php?topic=13673.0

Offline Shave

• Gevorderd Lid
« Reactie #116 Gepost op: Gisteren om 17:12:35 »
Heeft er iemand al eens via AI getracht een massabewerking van de filterlist uit te laten voeren?

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #117 Gepost op: Gisteren om 17:42:24 »
AI niet, Notepad ++ wel  ;D

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #118 Gepost op: Gisteren om 17:58:53 »
Heeft er iemand al eens via AI getracht een massabewerking van de filterlist uit te laten voeren?

De vraag is wat je wilt bewerkstelligen want je kan ook meerdere filters tegelijk selecteren met shift/ctrl?

AI kan vaak slecht overweg met 12000 geplakte filter regels in een context window, Google Gemini heeft een vrij groot context window voor een gratis dienst.

Ik zou dan een regel of 20 plakken en vragen of hij een python script schrijft, AI kent dan het formaat. Wat je lokaal op je C schijf start met de filter file die je wilt wijzigen. Moet je bij AI wel vooraf melden wat je wilt wijzigen en welk CSV veld het is, daar komen jij en AI vast wel uit ;)