Auteur Topic: UNIDEN SDS200e  (gelezen 94 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline UNIDEN-SDS200e

• Beginnend Lid
  • **
UNIDEN SDS200e
« Gepost op: Vandaag om 18:59:10 »
Hallo allen, Ik heb een vraag over een UNIDEN SDS200e: Ik blijf kort met mijn vraag: echter als ik een nachtje mijn scanner heb uit staan en ik wil hem weer opstarten, dan weigert hij te scannen. als ik via mijn laptop en het Butel progamma de voorgeprogrammeerde kanalen er afhaal en ik deze er weer opnieuw opzet, dan gaat hij gewoon weer scannen, nu heb ik al van alles geprobeerd, maar ik kan niet achterhalen wat er nu niet goed gaat. Bij een korte onderbreking heb ik er geen last van en dat is nu het rare van het geval. Misschien heeft iemand voor mij de oplossing? Alvast bedankt voor de aandacht. (mijn nood oplossing is nu dat ik hem s`nacht gewoon aan laad staan, om s`morgen niet iederekeer het bovenstaande ritueel te moeten doen).

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
Re: UNIDEN SDS200e
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 20:37:53 »
Je kan vreemde klachten krijgen als het SD-kaartje niet helemaal in orde is.
Als je alle bestanden en een werkende Sentinel versie op de PC hebt staan dan kan je proberen om het SD-kaartje te formatteren. Doe dit wel met het door Uniden geadviseerde programma. Dit staat in de handleiding (ken het niet uit mijn hoofd) of gebruik de zoekfunktie van dit forum even. Nadat het kaartje geformatteerd is moet je er mbv Sentinel wel opnieuw de standaard bestandjes opzetten voordat je de favorietlijsten e.d. naar weg kan schrijven. Er is genoeg over de SD-kaartjes voor de 3600XLT, SDS100e en SDS200e geschreven. Deze drie scanners gebruiken alle drie dezelfde SD-kaartjes en dezelfde geheugen structuur.

Vaak verdwijnen dit soort vreemde gedragingen van de SDS-serie scanners als het kaartje opnieuw is geformatteerd en opgebouwd
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200

Offline Noway

• Top Lid
UNIDEN SDS200e
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 20:52:54 »
https://www.sdcard.org/downloads/formatter/ Werd geadviseerd en om alles opnieuw te doen Clear User Data met de juiste Sentinel Software. Denk aan je backup en het veiligstellen van je files. Hopelijk is dit een oplossing voor je. Zelf heb ik een nieuw card gekocht om dit uit te testen.

P.49
REFORMATTING THE MICROSD CARD
MicroSD cards should only be formatted using the special SD Card Formatter (https://www.
sdcard.org/downloads/formatter_4/). Then, you need to “Clear User Data” using Sentinel to
restore all files and directories to the card.
After formatting, the card won’t be automatically detected (since it is wiped clean), so you may
need to uncheck “Hide empty drives” in Windows Tools>Folder Options>View before doing the “Clear User Data” step.

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
Re: UNIDEN SDS200e
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 21:00:32 »
https://www.sdcard.org/downloads/formatter

Moest even in Radioreference zoeken en vertalen dus het duurde even 😉

Met het bovenste programma kan je het SDkaartje formatteren.
Daarna in Sentinel “Clear user data” gebruiken om de geheugenstructuur op het SDkaartje te zetten. Pas daarna kan je je favorietlijsten terugzetten (mbv Sentinel of BUTEL).
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200