Auteur Topic: RADTEL RT-950 Pro  (gelezen 3364 keer)

haasjetik (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Noway

• Top Lid
Re: RADTEL RT-950 Pro
« Reactie #45 Gepost op: 8 maart 2026, 15:50:45 »
Zo, das netjes , dank je.

Offline xfiles69

• Procesoperator
  • Gevorderd Lid
  • 3600xlt ,125xlt, BCT15x,9000, radtel 950 pro
« Reactie #46 Gepost op: 8 maart 2026, 16:01:04 »
martiem hier op texel uitgeprobeerd en is prima, met een diamond shr771 , dit vanaf de Cocksdorp nabij de vuurtoren.
VTS off, Brandaris, den Helder traffic en oudeschild.
Heb helaas vergeten de verloop naar bnc mee te nemen voor in de auto.
Daar staat een diamond mr77 op met nu een 125xlt aangesloten.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #47 Gepost op: Gisteren om 19:39:01 »
Ik zie bij de zendamateurs vaak de Boafeng UV-5R Mini. Deze kan ook scannen, maar ik zag ook een feature die doet denken aan CloseCall. Hij zoekt een dichtbijstaande frequentie en ook de tone. Heeft de Radtel ook zoiets?

Offline Cturtle

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #48 Gepost op: Vandaag om 10:24:00 »
Ook hier wat tests uitgevoerd. Opmerkelijk vond ik dat ik met de originele antenne vanuit de achtertuin op lpd een qso op 20km kon ontvangen.

Dat kan opmerkelijk en goed zijn, maar hoeft niet. Er zijn gebruikers van LPD- en PMR-frequenties die ver boven de toegestane vermogens werken. Hoorde hier onlangs iemand binnenkomen op een LPD-frequentie die doodleuk vertelde dat 'ie met 50 Watt zat te werken. 'Slechts' 5000x het toegestane vermogen (10 mW). Neemt niet weg dat het een leuk apparaat is, zeker voor z'n geld.

Groet,

Jan

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #49 Gepost op: Vandaag om 11:06:08 »
Ik zie bij de zendamateurs vaak de Boafeng UV-5R Mini. Deze kan ook scannen, maar ik zag ook een feature die doet denken aan CloseCall. Hij zoekt een dichtbijstaande frequentie en ook de tone. Heeft de Radtel ook zoiets?

Ik weet niet of de Radtel dat ook heeft, maar stel je van die Baofeng functie niet al te veel voor. De radio's moeten vrijwel naast elkaar staan om de frequentie te vinden. Niet te vergelijken met CloseCall.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #50 Gepost op: Vandaag om 11:33:24 »
Dank je Bart voor de waarschuwing. Ik kreeg zelf die indruk ook al toen ik wat filmpjes op YT aan het bekijken was. Geldt hetzelfde voor de scan-functie van opgeslagen frequenties?