Goedemiddag allemaal,
Nu weet ik dat er in het verleden wel meer mensen zijn geweest met soortgelijke vragen, echter vraag ik me toch af hoe de ervaringen anno eind 2025 zijn (ook met de nieuwste firmwares e.d.)
Ik overweeg een DV-1 / DV-10 aan te schaffen of zelf een DV-3. Ik heb ervaring met de Uniden BCT15X, UBC-3500XLT, UBCD-3600XLT, Whistler TRX-1 en de Uniden SDS-100E en ik mis toch echt Tetra TMO/DMO. Ik ben eerst aan de gang gegaan met een SDR en tablet maar dit gaf niet direct het gewenste resultaat. Ik merk namelijk dat bij grotere incidenten veel verschillende DMO kanalen in gebruik zijn en deze lang niet altijd vast zijn. Ook moet je heel erg in de buurt zijn omdat met SDR# het pas goed decodeert als het signaal goed hard is. Ik hoor dan ook graag de ervaringen van anderen die om een soortgelijke reden een van deze apparaten gekocht hebben.
Ik weet wel enkele kennissen die vroeger een DV-10 hadden en daar niet bepaald over te spreken waren. Warmteontwikkeling, accu snel leeg en frequentie drift werden als redenen genoemd. Als ik het goed heb gelezen heeft de DV-1 minder problemen en is deze qua frequentie stabieler. Ik vraag me dan ook af of er hier leden zijn met beide apparaten die een vergelijk kunnen geven op het gebruik van Tetra TMO en DMO.
Ik hoor graag de gebruikservaringen voor dit specifieke doel zover deze er zijn. Als ik het goed heb begrepen zijn dit momenteel ook de enige apparaten die dit netwerk aan kunnen qua ontvangst.