Auteur Topic: DAB+ Bandstop filter  (gelezen 13350 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C, Dutch CB Group en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
Re: DAB+ Bandstop filter
« Reactie #210 Gepost op: Vandaag om 14:21:31 »
Ik heb de moonraker ook maar ik gebruik hem bijna nooit, je kunt de versterking niet regelen en bij het uitzetten schakel je mijns inziens alleen de spanning uit maar dan worden in en uitgang niet met elkaar doorverbonden vandaar dat je heel erg het idee krijgt van, met uit hoor ik niets en met aan wel.
Het ding is ook niet selectief... dus op elke frequentie heb je ruis. Ik gebruik liever de JIM.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 1X SDS200E 1X UBCD260N
Antennes: 1X Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline lopaz123

• Gevorderd Lid
« Reactie #211 Gepost op: Vandaag om 14:39:57 »
Ik heb de moonraker ook maar ik gebruik hem bijna nooit, je kunt de versterking niet regelen en bij het uitzetten schakel je mijns inziens alleen de spanning uit maar dan worden in en uitgang niet met elkaar doorverbonden vandaar dat je heel erg het idee krijgt van, met uit hoor ik niets en met aan wel.
Het ding is ook niet selectief... dus op elke frequentie heb je ruis. Ik gebruik liever de JIM.

Is de Jim veel beter dan?
UBCD3600XLT
UBC125XLT
Sirio T3-27 A
Diamond X50
Albrecht Desktop 1300

Offline lopaz123

• Gevorderd Lid
« Reactie #212 Gepost op: Vandaag om 14:44:58 »
Hi Lopaz123, is er dan ook nog een verschil met filter er tussen of niet?

Filter heb ik niet dus vandaar, mocht het zo zijn dat het echt helpt bij ik geintresseerd.

Van de scanner naar de Moonraker is een kabeltje wat erbij geleverd was ongeveer 30cm en vanuit de Moonraker een 4mtr kabel die naar de Albrecht ae desktop 1300 antenne gaat en die heb ik momenteel buiten op de tafel staan om te testen.
Helaas is hier niet zoveel te ontvangen vanwege zonnepanelen rondom. Dit heb ik ook getest met de Diamond X50 antenne op een hoogte van 4mtr maar maakt ook niet zoveel uit. Eigenlijk moet ik boven het dak een antenne hebben maar dit gaat helaas niet.
Dus ik probeer van alles wat om een beter ontvangst te krijgen.
UBCD3600XLT
UBC125XLT
Sirio T3-27 A
Diamond X50
Albrecht Desktop 1300

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C, Dutch CB Group en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #213 Gepost op: Vandaag om 15:53:46 »
Bij de JIM kun je de versterking regelen, ook de banden kiezen (helaas maar 3 gebieden) en verzwakking toepassen, er is ook een uitvoering waarbij je kan zenden door de JIM heen ( maximaal 7 watt ) maar het belangrijkste is dat de doorvoer van het signaal behouden blijft mits je er spanning op houd. Dan zet je de versterking op nul in plaats van aan en uit. Het voordeel is dan ook dat als je een frequentie beluistert je de versterking kunt verhogen naar wens, bij de Moonraker heb je geen keus, het is aan of uit. De JIM is wel duurder dan de Moonraker, heel af en toe staan ze op MP.
Ik heb een tijdje een Moonraker gezien die een cloon was van de JIM maar die is eigenlijk weer een beetje verdwenen, die was wel regelbaar.
Je kan de Moonraker wel uit zetten maar feitelijk moet je hem er dan tussenuit halen.
Een regelbare voeding op de Moonraker helpt wel iets,maar voor beide geld wel dat elk signaal versterkt wordt en dan bijvoorbeeld de P2000 of de DAB behoorlijk roet in het eten gooit,je bent dus wel een tijdje bezig met regelen voor je een acceptabele versterking hebt die toch de stoorsignalen niet teveel opkrikt.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 1X SDS200E 1X UBCD260N
Antennes: 1X Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #214 Gepost op: Vandaag om 20:28:42 »
Waren we maar in de gelegenheid om alles te testen… de bandstopfilter doet wat -ie- moet doen, maar blijkbaar verschilt de ervaring per persoonlijke situatie.

@Nick1964: zie je ook verschil met de Jim tussen de 260dn en 200e? Eerder gaf je aan dat je het voornamelijk deed voor verlies van de kabels, maar misschien kan het het verschil aangeven.