Auteur Topic: DAB+ Bandstop filter  (gelezen 7717 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 7243

• Gevorderd Lid
Re: DAB+ Bandstop filter
« Reactie #90 Gepost op: 7 december 2025, 14:56:56 »
Waar moet het vandaan komen?
Als het om dollars / Amerika gaat vergeet dan btw,  invoer en inklaringskosten niet!

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #91 Gepost op: 7 december 2025, 15:01:00 »
Is inmiddels gevraagd .

Los daarvan moeten we even met z’n allen beslissen of we het seperaat doen of in 1x.

Offline marcel1988

• Gevorderd Lid
« Reactie #92 Gepost op: 7 december 2025, 15:42:00 »
Is inmiddels gevraagd .

Los daarvan moeten we even met z’n allen beslissen of we het seperaat doen of in 1x.

Ik wil wel met in de mix meedoen. Ik kom toch wel overal, en anders rijd ik er wel voor met de auto.
We moeten vooral even kijken wat handig is kwa adres waar het bezorgd gaat worden.

Hier op het forum is er denk ik niet iets om een groep chat te maken, zoals bijvoorbeeld bij een Telegram of Whatsapp voor de communicatie hierover.
Eigenaar van:
Scanner: 1X Uniden UBCD3600XLT
Scanner: 1X Undien UBC360CLT

Antenne: Diamond X300N
Antenne: Diamond D-777
Coupler: Diamond SS-500

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #93 Gepost op: 7 december 2025, 17:41:59 »
We hebben 10 mensen nodig, jij en ik, dat zijn er al 2 en nu nog 8 anderen.  

@marcel1988: Zou jij het willen ontvangen? Lijkt me praktischer dan bij mij daar ik vaak in het buitenland ben. Eventueel kan ik wel een paar ophalen en bezorgen we het wel samen. Uiteraard maken we van tevoren het geld naar je over. Sta je daar open voor?

Offline marcel1988

• Gevorderd Lid
« Reactie #94 Gepost op: 7 december 2025, 17:51:27 »
We hebben 10 mensen nodig, jij en ik, dat zijn er al 2 en nu nog 8 anderen.  

@marcel1988: Zou jij het willen ontvangen? Lijkt me praktischer dan bij mij daar ik vaak in het buitenland ben. Eventueel kan ik wel een paar ophalen en bezorgen we het wel samen. Uiteraard maken we van tevoren het geld naar je over. Sta je daar open voor?

Ik vind het prima.

Ik woon in Hilversum. Dus als mensen dat ook prima vinden dan vind ik dat geen probleem.

Bij mij is altijd iemand thuis.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eigenaar van:
Scanner: 1X Uniden UBCD3600XLT
Scanner: 1X Undien UBC360CLT

Antenne: Diamond X300N
Antenne: Diamond D-777
Coupler: Diamond SS-500

Offline SANE83

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #95 Gepost op: 7 december 2025, 21:23:16 »
Zijn er in NL relatief goedkope filters voor DAB+? Ik heb naast DAB+ veel last van FM 88-108 omroep en P(169)/C2000(380-400) en GSM masten. Er is een jaar of twee/drie geleden een man geweest die voor normale prijzen 20-30 per stuk hele professionele SMA filters met scherpe hoeken aanbood en met weinig verlies (zelfs voor custom frequenties). Dit was op Marktplaats. Als deze persoon hier nog meeleest hoor ik het graag!

Helaas heb ik toen alleen een LPF Mhz besteld waardoor ik geen last meer heb van alles hoger op de band >500/600Mhz.

De rest blijft wel echt een dingetje.. Ik zat al even te zoeken qua filters maar kom veel hele oude topics en niet langer bestaande links/producten tegen.

Als ik een nieuw topic moet aanmaken hoor ik het wel, maar hier leek me centraler gezien de vele posts in dit topic.

Over het algemeen lijkt er weinig te koop voor "normale" bedragen zoals SMA BPF: VHF 136-174 en UHF 400-470/410-470 filters die daarbuiten ook echt goed filteren. het is jammer dat er geen Jim M75 achtige kastjes zijn waarbij je nog nauwer kan filteren en geen honderden euro's kosten. Mochten er mensen lezen die nog goede ideeën hebben houdt ik mijn van harte aanbevolen! Het is namelijk niet te doen hier in de randstad.. Helemaal met de SDS-100/AORDV1/10/SDRs heb ik veel last van meerdere signalen door elkaar heen op willekeurige frequenties.  Ik neem aan dat ik hierin niet de enige ben op het forum.

Gek genoeg hebben mijn oudere (1980-2012) scanners hier helemaal geen last van.. betere filtering en frontends lijkt het.

Offline Noway

• Top Lid
DAB+ Bandstop filter
« Reactie #96 Gepost op: 7 december 2025, 21:30:20 »
Hi Sane83,

FM-filters genoeg, maar met verschillende aansluitingen en evenzoveel wensen (qua prijs). Mocht je die meneer op marktplaats alsnog tegen komen laat dit dan weten. Wellicht is het een idee om een aparte topic te maken waarin forumleden filters kunnen vragen en leden aangeven waar ze goede filters hebben kunnen krijgen.

We concentreren hier ons even op DAB+ en de vraag wie hierin meegaat: 50ohm en BNC-connectoren.

Offline SANE83

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #97 Gepost op: 7 december 2025, 21:52:18 »
Hi Sane83,

FM-filters genoeg. Mocht je die meneer op marktplaats alsnog tegen komen laat dit dan weten.

We concentreren hier ons even op DAB+ en de vraag wie hierin meegaat: 50ohm en BNC-connectoren.

Geen zorgen, ben hier niet om "ruis" toe te voegen aan dit onderwerp  ;)

Voor FM omroep heb ik reeds een goede oplossing (FM notch). Ik schreef het omdat ik er vanuit ga dat veel hobbyisten hier naast DAB+ ook last van hebben. Als je door de posts heen leest in dit topic zie je regelmatig dat men het ook over de andere bekende storingsbronnen heeft die ik al had opgesomd in mijn vorige bericht.

De MP verkoper waarover ik het had maakte ook speciale notch filters voor DAB+
Ik kan eerdaags wel even een foto proberen te maken, alle filters die hij maakte zaten namelijk in een zelfde soort behuizing geloof ik. Wellicht weet iemand hier wie deze persoon is of heeft iemand hier ook zo'n filter gekocht. Ik heb nog wel ergens zijn bankgegevens en dus achternaam, maar zal dit uiteraard niet plaatsen ivm AVG/privacy.

Hij schreef ook I / U (input/output) op de units met een zwarte dunne stift. Dat zou mogelijke een zeer welkome oplossing zijn voor meerdere storings gerelateerde problemen die mensen hier ervaren.

Offline Noway

• Top Lid
DAB+ Bandstop filter
« Reactie #98 Gepost op: 7 december 2025, 21:55:05 »
Hi Sane83,

Zo ervaar ik het ook niet hoor, we zijn hier om elkaar te helpen

Klinkt veel belovend en inderdaad zijn er veel die tegenwoordig last hebben van ongewenste signaal onderdrukkingen. We zijn benieuwd.

Offline Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #99 Gepost op: 8 december 2025, 06:36:12 »
Ik doe graag mee met het DAB+ filter project. Als ik een prijs en een rekeningnummer heb  betaal ik uiteraard vooruit. BNC connectors zijn voor mij prima.

Offline Paulvanuf

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #100 Gepost op: 8 december 2025, 13:29:40 »
Ik doe ook mee als dat nog kan.
Het gaat toch nog steeds om het Dab+ bandstop filter?
Diamond X50N
CB President Washington AM/FM/SSB
Antron A99

Offline Noway

• Top Lid
DAB+ Bandstop filter
« Reactie #101 Gepost op: 8 december 2025, 18:21:13 »
Top Faramir en Paulvanuf, we zitten nu op 4, 6 to Go

Online haasjetik

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #102 Gepost op: 8 december 2025, 18:23:10 »
Noteer mij ook maar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Noway

• Top Lid
DAB+ Bandstop filter
« Reactie #103 Gepost op: 8 december 2025, 18:24:12 »
1. Marcel1988
2. Noway
3. Faramir
4. Paulvanuf
5. Haasjetik

Online Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #104 Gepost op: 8 december 2025, 18:28:04 »
+1! Oftewel, ik doe ook graag mee!
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200