Auteur Topic: Nieuw AOR ar dv 3  (gelezen 37612 keer)

0 leden (en 9 gasten) bekijken dit topic.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nieuw AOR ar dv 3
« Reactie #120 Gepost op: 3 augustus 2026, 12:05:03 »
Vergelijkende praktijktesten moet je vaak met een korreltje zout nemen, en zijn soms ook appels en peren vergelijkingen.
Ik heb van geen enkele scannerset een volledige test gezien. Zelf ook vaak geprobeerd te doen, maar is veel werk, en best saai.

Een echte praktijktest met de DV1, 10 en 3 duurt meerdere dagen, en vraagt veel documentatiewerk.
Je moet alle 3 de modellen hebben.
Identiek programmeren.
Diverse antenne opstellingen testen (binnen, buiten laag, buiten hoog).
Liefst ook testen in een woonwijk en hoog op een flat.
Omgevingsgedrag testen, invloed van andere stoorsignalen, omvormers, LED verlichting, PC's, P2000/DABTV storing.
Maar zonnepanelen zijn niet altijd even aktief.
Alle modii testen op referentie zenders, die moet je dan wel in de buurt hebben.
Scansnelheid, search functie, hoe snel schakelt hij naar de juiste modus vanuit auto (naar bijv. DMR, Tetra).
Ook omdat het kooppubliek voor een DV3 relatief klein is.
Verkoop je eerst je DV1/10, en koop je dan je DV3? Meeste zullen eerst de oude set verkopen verwacht ik.

Ik hoop er ook op, maar ik denk dat het nog lang kan duren eerdat je een bruikbare en objectieve veldtest gaat zien.
Wat in ieder geval zeker is, is dat de ideale en goedkope scanner die alles goed kan, nog steeds niet bestaat.

• Top Lid
« Reactie #121 Gepost op: 3 augustus 2026, 12:54:17 »
We hebben de eerste 2 bestellingen gehad, worden donderdag geleverd.
Geen scannerforum leden zover ik weet, maar wellicht hoor ik er later nog wat van.

Offline pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #122 Gepost op: 3 augustus 2026, 20:15:02 »
Mijn simpele oude 780XLT's ploegen nog iedere dag vrij onverstoorbaar door het spectrum.
Met name door de meelopende preselectie in delen van het robuuste frontend.

Vrijwel iedere wideband ontvanger met fixed BPF's delft dan het onderspit in de vorm van overload, IMD, doorspetteren van pagers/omroep etc. Ik verwacht dat de DV3 daar niet van genezen is met een fractioneel andere BPF-trein en zeker niet door een (standaard) SAW achter de 1e mixer. Een DV1 mkII dus...

Hoe hoger de vraagprijs gaat zijn in EU (+key +options) hoe kritischer ik hiernaar ga kijken voor aankoop  ;)

Natuurlijk is het een hele sympathieke "alleskunner",maar hoeveel compromissen en tegen welke prijs?
Een oude DV1 op de IF uitgang van AR5000 oid hangen zou wel eens veel beter kunnen werken.
2x UBC780XLT, Reuter RDR52/RDR51, Belka, Icom IC-R6, AirspyMini&HF+

Offline NL11673

• SWL: NL11673 / PA900 / BDXC / 19RF761
  • Gevorderd Lid
  • 't Kost wat...........maar dan heb je ook wat.
    • NL11673 / PA9900 / BDXC / 19RF761
« Reactie #123 Gepost op: 4 augustus 2026, 12:10:38 »
Mijn simpele oude 780XLT's ploegen nog iedere dag vrij onverstoorbaar door het spectrum.

Een 780 vergelijken met een DV1/DV3 gaat natuurlijk al geheel mank.
Ik heb de DV1 al 10 jaar en vind het een prima radio. Ik gebruik een aantal antennes op de DV1 dus niet alleen een discone of iets.
Ik heb inmiddels een DV3 besteld ter vervanging van mijn 10 jaar oude DV1 die hier gewoon blijft.
Over Uniden ben ik kort terwijl ik er 2 heb staan, deze gaan in de marifoonband compleet over de nek als P2000 uitzend. Iets waar mijn AOR receivers en Icom Receivers totaal geen last van hebben.
AOR AR5700D, AOR AR5001D, AOR AR DV1, AOR AR DV10, Icom IC-R8600, 2x Icom IC-R15, Icom IC-R30, Reuter RDR52, Uniden UBCD260DN, Alinco DJ-X100E, SDRplay nRSP-ST. SDRplay RSDduo, SDRplay RSPdx-R2. DPD Air Omni UHF/VHF, Comet GP-6, K-180WLA, Hytera P50 Pro, Swissphone s.QUAD X35 + X15.

• Top Lid
« Reactie #124 Gepost op: 4 augustus 2026, 12:39:30 »
We hebben de eerste 2 bestellingen gehad, worden donderdag geleverd.
Geen scannerforum leden zover ik weet, maar wellicht hoor ik er later nog wat van.

Helaas, we kregen dit bericht van de importeur ipv een levering vandaag:
Nieuwe productie, ik verwacht dat dit maanden gaat duren.
Men heeft problemen met aankoop van geheugen chips.

• Top Lid
« Reactie #125 Gepost op: 4 augustus 2026, 12:53:49 »
Hebben zelf nu helaas ook geen test model om te gaan vergelijken.
Backorders zijn terug betaald, laten we hopen dat er snel weer voorraad is.

Offline pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #126 Gepost op: 4 augustus 2026, 13:03:23 »
"Een 780 vergelijken met een DV1/DV3 gaat natuurlijk al geheel mank"

Ze hebben beide een frontend...
De DV1 heeft daar niet de beste reputatie.

Een P2000 (VHF) probleem, wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een Uniden met fixed bandpass filter op VHF.

Offline NL11673

• SWL: NL11673 / PA900 / BDXC / 19RF761
  • Gevorderd Lid
  • 't Kost wat...........maar dan heb je ook wat.
    • NL11673 / PA9900 / BDXC / 19RF761
« Reactie #127 Gepost op: 4 augustus 2026, 13:54:59 »
Citaat van:
Een oude DV1 op de IF uitgang van AR5000 oid hangen zou wel eens veel beter kunnen werken.[/quote

Een DV1 op de IF van een Icom IC-R8600 werkt ook prima.
AOR AR5700D, AOR AR5001D, AOR AR DV1, AOR AR DV10, Icom IC-R8600, 2x Icom IC-R15, Icom IC-R30, Reuter RDR52, Uniden UBCD260DN, Alinco DJ-X100E, SDRplay nRSP-ST. SDRplay RSDduo, SDRplay RSPdx-R2. DPD Air Omni UHF/VHF, Comet GP-6, K-180WLA, Hytera P50 Pro, Swissphone s.QUAD X35 + X15.

Offline pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #128 Gepost op: 4 augustus 2026, 14:25:55 »
"Een DV1 op de IF van een Icom IC-R8600 werkt ook prima"

Dat lijkt me een gouden combi!  👍👍

Offline alpha1

• Gevorderd Lid
« Reactie #129 Gepost op: 4 augustus 2026, 15:58:34 »
Ivm geheugen chip te kort,wordt de DV3 niet uitgeleverd voorlopig,dit is door de importeur bevestigd.
Levering zou wel eens lang kunnen duren.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #130 Gepost op: 4 augustus 2026, 17:04:19 »
Ivm geheugen chip te kort,wordt de DV3 niet uitgeleverd voorlopig,dit is door de importeur bevestigd.
Levering zou wel eens lang kunnen duren.

Dat is jammer om te lezen. Als ik zo de berichten her en der online volg zijn de meningen nu al sterk verdeeld. Sommigen beweren dat de DV3 op front end niveau nauwelijks een verbetering laat zien in de echte wereld. Ik hoop echt dat dit te stellig is. Ik ben benieuwd of hier op het forum al mensen zijn die hem hebben of zitten te wachten op uitlevering. Ik neem aan dat er wel een aantal zijn uitgeleverd of zijn ze überhaupt niet uitgeleverd terwijl ze wel bij veel winkels als leverbaar stonden?

Offline 7243

• Gevorderd Lid
« Reactie #131 Gepost op: 4 augustus 2026, 17:09:09 »
Jeetje, je merkt het bij veel electronica, dat is maar mondjesmaat beschikbaar en tegen dat ze uit kunnen leveren is het achterhaalde hardware. Ook zie je dat er veel wordt terug gegrepen naar oude beter beschikbare hardware.

• Top Lid
« Reactie #132 Gepost op: 4 augustus 2026, 17:11:29 »
Lastig te zeggen wat er leverbaar is.
Ik had ook 3 betaalde orders en één voor mezelf, tot gisteren einde van de middag zag het er nog goed uit.
Vanochtend was ineens alles anders. Niet leverbaar, uiteraard direct geld teruggestort etc.
Nu denk ik dat lang niet iedereen die een DV3 koopt op het scannerforum zit.

Heb je een link naar de berichten welke je hebt gezien?
Kon zelf niks vinden, en ik baal enorm dat ik de geplande testen niet kan doen. Alles stond er al klaar voor.

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C, Dutch CB Group en de Papa Whiskey Club.
  • Top Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #133 Gepost op: 4 augustus 2026, 17:15:55 »
Er zijn op MP een paar dealers die beweren hem te hebben, bij een van die dealers bestelde ik aircell 7 met een aangezette N-Connector want die dingen haat ik , ik heb geen tang..en voor solderen bibber ik teveel...na een week bel ik eens "waar blijft de kabel.." op de voicemail.
Geen antwoord...na een mailtje krijg ik "ik ben er een tijdje niet" mooi maar meld dat dan op je website,ik had al betaald.
Waarom dit ogenschijnlijk offtopic verhaal: pas op met bestellen van de DV-3 en laat je verzekeren dat deze hem ook echt heeft,voordat je een tijdje kan wachten.
Semafoonwinkel handelt het terugbetalen netjes af,maar niet iedereen doet dit, of is gewoon een weekje, of 2..... op vakantie.

Ik heb de DV1 achter de 5000 staan via de 10.7 uitgang en dat gaat schitterend met decoderen.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 1X SDS200E 1X UBCD260N
Antennes: 1X Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline Rovaks

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #134 Gepost op: 4 augustus 2026, 17:40:30 »
Laten maken bij Schaart Communications in Valkenburg en zelf ophalen?