Auteur Topic: Nieuw AOR ar dv 3  (gelezen 37595 keer)

counterstrike, peter aor (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C, Dutch CB Group en de Papa Whiskey Club.
  • Top Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
Re: Nieuw AOR ar dv 3
« Reactie #135 Gepost op: Gisteren om 18:27:37 »
Ik ben geen voorstander voor complot theorie-en, maar voor de productie heb je chips nodig, die ga je er niet op het laatste moment er in duwen,hoe kun je met veel tamtam dan zeggen dat ze er aan komen terwijl je weet dat je geen complete producten hebt? Is er toch een ander probleem opgedoken ? Dit is toch een blamage ?
En de GSSI sleutels dan ??

Je zal je dv-1 net met verlies op MP hebben verkocht denkende dat je een dv-3 krijgt.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 1X SDS200E 1X UBCD260N
Antennes: 1X Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline alpha1

• Gevorderd Lid
« Reactie #136 Gepost op: Gisteren om 18:34:26 »
Lastig te zeggen wat er leverbaar is.
Ik had ook 3 betaalde orders en één voor mezelf, tot gisteren einde van de middag zag het er nog goed uit.
Vanochtend was ineens alles anders. Niet leverbaar, uiteraard direct geld teruggestort etc.
Nu denk ik dat lang niet iedereen die een DV3 koopt op het scannerforum zit.

Heb je een link naar de berichten welke je hebt gezien?
Kon zelf niks vinden, en ik baal enorm dat ik de geplande testen niet kan doen. Alles stond er al klaar voor.

Ik had op het net ergens gelezen(kan het helaas niet zo gouw terug vinden)ook kreeg deze bevestiging van een verkoper in Hilversum,en die zei het zelfde dat had Avera tegen hem gezegd

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C, Dutch CB Group en de Papa Whiskey Club.
  • Top Lid
« Reactie #137 Gepost op: Gisteren om 18:43:31 »
De retailer op MP heeft uitverkocht staan nu..
Avera prijst hem aan op Facebook, volg je de link naar de website van Avera dan staat er "out of stock".. zonder enige uitleg.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #138 Gepost op: Gisteren om 18:56:12 »
Blijft i.d.d. vreemd.
Mogelijk laat AOR ze ook elders assembleren, en hoorden ze dit pas op laatste moment.
Anderzijds, die scanners hebben ruim 2 weken reistijd, dan zouden ze de inkopers (AOR heeft voor NL geen vaste importeur) al eerder hebben kunnen inlichten.
Ze zijn sinds vanochtend ineens overal uitverkocht.

Offline pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #139 Gepost op: Gisteren om 18:57:42 »
Vroegah.. was het zo dat je als producent eerst een voorraad componenten aanlegt voordat je een serie in productie neemt.
Voor de geplande fabricage zelf en eventuele reparaties.

Ik vind het een beetje merkwaardig verhaal.
2x UBC780XLT, Reuter RDR52/RDR51, Belka, Icom IC-R6, AirspyMini&HF+

Offline Nick1964

• Top Lid
« Reactie #140 Gepost op: Gisteren om 19:05:52 »
@Semafoonwinkel:
Laten we eerlijk zijn,jij hebt hier veel aanhangers en kan een uitleg geven maar bereikt ook niet elke klant,maar voor alle andere dealers is dit ook een blamage en kost je mogelijk klanten, een bepaalde dealer had ze ook als pre-order (zonder betaling) en stuurde ook een mailtje dat ze hem hadden maar op de site is niets meer te vinden.
Op de officiele AOR webpage staat er helemaal niets behalve productreclame alsof hij leverbaar is en verwijzen naar een dealer in Nederland (Atlas, die helemaal niet in Nederland zit en die heeft hem als NEW op de site staan), als het ding alleen in Japan zou zijn verkocht dan hebben ze daar toch ook geen chips ? Maar daar zie je zelfs firmware updates.
Het lijkt me onmogelijk dat je ze verscheept,terwijl je ze helemaal niet hebt.
Ze wisten 4 weken geleden ( ik noem maar wat ) ook wel dat ze ze niet konden leveren.
Ik ben een enorme fan van AOR maar dit geeft wel een "eerst zien en dan geloven" reactie bij mij.

Deltron bijvoorbeeld, zegt een zeer geringe voorraad te hebben...

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #141 Gepost op: Gisteren om 19:19:36 »
Ik ben geen voorstander voor complot theorie-en, maar voor de productie heb je chips nodig, die ga je er niet op het laatste moment er in duwen,hoe kun je met veel tamtam dan zeggen dat ze er aan komen terwijl je weet dat je geen complete producten hebt? Is er toch een ander probleem opgedoken ? Dit is toch een blamage ?
En de GSSI sleutels dan ??

Je zal je dv-1 net met verlies op MP hebben verkocht denkende dat je een dv-3 krijgt.

Het is inderdaad een vreemd verhaal. Ook nadat het zolang op zich liet wachten met de CE certificering en ook als je naar de firmware changelog kijkt zaten er flinke, serieuze bugs in de DV3, dan vraag ik me af hoe het uberhaupt kan dat dit niet eerder naar boven was gekomen. Lijkt weer een beetje op de situatie die ik herken van de DV1/DV10 destijds.

En wat betreft je laatste zin.. Guilty as charged  :(

Offline Nick1964

• Top Lid
« Reactie #142 Gepost op: Gisteren om 19:43:23 »
Het is al een collectors item voor dat hij er is  :-\ maar de enige troost die je hebt is dat je niet de enige bent (nee ik niet, ik heb er over nagedacht want ik heb 2 stuks dv-1 maar had dan toch gewacht..Maar zelfs als AOR ze door een ander had laten maken hadden ze 2 weken geleden ook al gezien van "oh jee, de containers blijven leeg" en zijn degene die hier verkocht zijn niet gewoon parallel import geweest ? Ik ga in elk geval nergens op een bestel knoppie drukken want ik krijg er een heel raar gevoel bij nu.
Komt er support voor de "europese" modellen ? Of komt ie er gewoon niet meer ? Garantie ???

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #143 Gepost op: Gisteren om 19:59:03 »
Zou i.d.d. grijze import kunnen zijn, hebben we met de UBCD160/260 ook gelezen op het forum.
Wij importeren ze zelf niet. Teveel risico, ook financieel met vooruit betalen.
Komen gewoon uit Nederland (als ze komen ;-) ).
Dat heeft als voordeel dat in geval van bijv. garantie de lijnen erg kort zijn, en de service erg goed.
Marge is wel lager, maar een scanner is voor ons niet de core business.
Een importeur in NL mag wettelijk gezien alleen iets verkopen wat CE is.

Online Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #144 Gepost op: Gisteren om 20:15:00 »
Voor mij is het een blamage van de bovenste plank.
Het wil er bij mij niet in dat AOR hiervan niet op de hoogte was.
Dat ze dat niet aan hun verkoopkanalen en importeurs hebben gemeld vind ik een schoffering pur sang!
Mijn DV1 blijft gewoon hier en ik zie voorlopig af van de DV3.
Als het model een jaar of wat in de Nederlandse winkels ligt wil ik er over nadenken maar dan zal AOR toch absoluut iets aan hun betrouwbaarheid moeten doen.

Offline NL11673

• SWL: NL11673 / PA900 / BDXC / 19RF761
  • Gevorderd Lid
  • 't Kost wat...........maar dan heb je ook wat.
    • NL11673 / PA9900 / BDXC / 19RF761
« Reactie #145 Gepost op: Vandaag om 16:16:32 »
Ik had een DV3 besteld bij een winkel die ook op Marktplaats adverteerd. Deze heeft een zending van de importeur binnen gekregen. Maar ik was te laat met bestellen en viel buiten de boot. Die winkel betaald mijn aankoop bedrag terug. Inmiddels bij een andere winkel nog een DV3 weten te bemachtigen. Rond emailen naar diverse winkels/dealers loont dus, want ik kreeg binnen paar uur antwoord dat ze er nog 1 hadden. Er is dus een kleine batch verstuurd door de importeur naar de winkels/dealers. Wanneer er een nieuwe voorraad komt, weet waarschijnlijk alleen AOR Japan, die geplaagd worden door cpu/chips tekorten. Maar daar hebben meer pc en elektronica bedrijven last van.
AOR AR5700D, AOR AR5001D, AOR AR DV1, AOR AR DV10, Icom IC-R8600, 2x Icom IC-R15, Icom IC-R30, Reuter RDR52, Uniden UBCD260DN, Alinco DJ-X100E, SDRplay nRSP-ST. SDRplay RSDduo, SDRplay RSPdx-R2. DPD Air Omni UHF/VHF, Comet GP-6, K-180WLA, Hytera P50 Pro, Swissphone s.QUAD X35 + X15.

Online peter aor

• Gevorderd Lid
« Reactie #146 Gepost op: Vandaag om 17:33:42 »
Vandaag de dv3 ontvangen,vrijdag besteld bij Hamshop Maarssen,vooral de audio klinkt een stuk beter dan bij de dv1,
er zat geen micro-sd kaartje bij,maar die had ik nog wel ergens liggen,en ook geen telescoop-antenne.
Nu druk bezig om de frequenties er in te zetten
De selectiviteit is flink verbeterd,minder doorspetteren,verwachtingen tot nu toe hoopvol.

Offline NL11673

• Gevorderd Lid
« Reactie #147 Gepost op: Vandaag om 17:36:47 »
Das een positief bericht Peter.
Raar dat er geen opsteekantenne bij zat, staat overal wel vermeld bij inhoud doos.
Zat er bij jou wel een a/c adapter bij?

Grt
Jacco
AOR AR5700D, AOR AR5001D, AOR AR DV1, AOR AR DV10, Icom IC-R8600, 2x Icom IC-R15, Icom IC-R30, Reuter RDR52, Uniden UBCD260DN, Alinco DJ-X100E, SDRplay nRSP-ST. SDRplay RSDduo, SDRplay RSPdx-R2. DPD Air Omni UHF/VHF, Comet GP-6, K-180WLA, Hytera P50 Pro, Swissphone s.QUAD X35 + X15.

Online peter aor

• Gevorderd Lid
« Reactie #148 Gepost op: Vandaag om 17:46:38 »
Das een positief bericht Peter.
Raar dat er geen opsteekantenne bij zat, staat overal wel vermeld bij inhoud doos.
Zat er bij jou wel een a/c adapter bij?

Grt
Jacco

Een adapter zat er ook bij,evenals een Engelse handleiding,maar ik heb jaren ervaring met de dv 1/ dv 10,bediening is vrijwel hetzelfde

Offline NL11673

• Gevorderd Lid
« Reactie #149 Gepost op: Vandaag om 17:59:21 »
Ik heb de DV1 en 10 ook, dus bediening moet geen probleem zijn.
Moet alleen nog twee dagen geduld hebben.