Auteur Topic: Nieuw AOR ar dv 3  (gelezen 36569 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nieuw AOR ar dv 3
« Reactie #120 Gepost op: Vandaag om 12:05:03 »
Vergelijkende praktijktesten moet je vaak met een korreltje zout nemen, en zijn soms ook appels en peren vergelijkingen.
Ik heb van geen enkele scannerset een volledige test gezien. Zelf ook vaak geprobeerd te doen, maar is veel werk, en best saai.

Een echte praktijktest met de DV1, 10 en 3 duurt meerdere dagen, en vraagt veel documentatiewerk.
Je moet alle 3 de modellen hebben.
Identiek programmeren.
Diverse antenne opstellingen testen (binnen, buiten laag, buiten hoog).
Liefst ook testen in een woonwijk en hoog op een flat.
Omgevingsgedrag testen, invloed van andere stoorsignalen, omvormers, LED verlichting, PC's, P2000/DABTV storing.
Maar zonnepanelen zijn niet altijd even aktief.
Alle modii testen op referentie zenders, die moet je dan wel in de buurt hebben.
Scansnelheid, search functie, hoe snel schakelt hij naar de juiste modus vanuit auto (naar bijv. DMR, Tetra).
Ook omdat het kooppubliek voor een DV3 relatief klein is.
Verkoop je eerst je DV1/10, en koop je dan je DV3? Meeste zullen eerst de oude set verkopen verwacht ik.

Ik hoop er ook op, maar ik denk dat het nog lang kan duren eerdat je een bruikbare en objectieve veldtest gaat zien.
Wat in ieder geval zeker is, is dat de ideale en goedkope scanner die alles goed kan, nog steeds niet bestaat.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #121 Gepost op: Vandaag om 12:54:17 »
We hebben de eerste 2 bestellingen gehad, worden donderdag geleverd.
Geen scannerforum leden zover ik weet, maar wellicht hoor ik er later nog wat van.

Offline pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #122 Gepost op: Vandaag om 20:15:02 »
Mijn simpele oude 780XLT's ploegen nog iedere dag vrij onverstoorbaar door het spectrum.
Met name door de meelopende preselectie in delen van het robuuste frontend.

Vrijwel iedere wideband ontvanger met fixed BPF's delft dan het onderspit in de vorm van overload, IMD, doorspetteren van pagers/omroep etc. Ik verwacht dat de DV3 daar niet van genezen is met een fractioneel andere BPF-trein en zeker niet door een (standaard) SAW achter de 1e mixer. Een DV1 mkII dus...

Hoe hoger de vraagprijs gaat zijn in EU (+key +options) hoe kritischer ik hiernaar ga kijken voor aankoop  ;)

Natuurlijk is het een hele sympathieke "alleskunner",maar hoeveel compromissen en tegen welke prijs?
Een oude DV1 op de IF uitgang van AR5000 oid hangen zou wel eens veel beter kunnen werken.
2x UBC780XLT, Reuter RDR52/RDR51, Belka, Icom IC-R6, AirspyMini&HF+