Auteur Topic: rondom hoogbouw en nu?  (gelezen 223 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ruud Neuteboom

• Nieuw Lid
  • *
rondom hoogbouw en nu?
« Gepost op: 7 juli 2025, 11:43:42 »
Allereerst dank voor het mogen lid worden. Ik woon in Leiden en heb mijn scanner weer van de rommelkamer gehaald. Waar ik gewoond heb kon ik mijn antenne, soort TL buis, hoog bevestigen en had dus goed ontvangst. Dit is ongeveer 27 jaar geleden. Dus, nog met de politie enz . Waar ik nu woon heb ik veel hoogbouw om mij heen en is het ontvangst gewoon minimaal. Ik heb een Bearcat 9000 xlt en een 80 kanaals uniden, wat toen een prima toestel was. Wat kan ik nu het beste doen om het ontvangst te verbeteren? Kan hem niet op dak kwijt...mag niet. Dus blijft de tuin over en een paal van 2,40 meter. Achter staat een 4 laags flat....voelt hopeloos maar wacht jullie kennis en ervaring af.....ik hoor graag wat te doen?  Groetjes

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
Re: rondom hoogbouw en nu?
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 18:48:12 »
Een mastje aan de muur bevestigen ? Overigens maakt dat het allemaal niet heilig want op het dak omringd door hoogbouw is het nog niet makkelijk.
Het ligt ook aan je belangstelling, via websdr en zello kun je tegenwoordig ook heel veel ontvangen, en veel diensten werken digitaal en dat kunnen de oudere scanners helemaal niet aan. Ik woon trouwens ook in Leiden dus ik herken het probleem.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 2 X SDS200E, Alinco DJ-X100E
Antennes: Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig