Auteur Topic: Uniden SDS100E 200E Ervaringen topic  (gelezen 2282 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Uniden SDS100E 200E Ervaringen topic
« Reactie #45 Gepost op: 6 juli 2025, 19:50:04 »
Citaat
Misschien heeft semafoonwinkel een oplossing.

Ik zou graag helpen, maar SDS100 verkopen wij niet, hebben we daarom ook geen enkele ervaring mee.
Even je leverancier benaderen (garantie of reparatie) is beste en snelste als 1e stap

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #46 Gepost op: Gisteren om 07:51:14 »
dPMR is inmiddels geactiveerd.
Voordat ik de SDS200E in huis had hoorde ik volop digitale signalen in de PMR band.
Nu blijft het angstvallig stil, zal je altijd zien.

Offline dennis

• Gevorderd Lid
« Reactie #47 Gepost op: Gisteren om 10:34:31 »
De garantie is verlopen dus ik ga zelf een poging doen.

Uniden BC250D-BCT15-BCD396XT-UBC3600XLT

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #48 Gepost op: Gisteren om 13:06:25 »
Naast de wettelijke garantie heb je ook een te verwachten levensduur. Die in dit geval (o.a. door de prijs) langer dan 2 jaar is, vooral omdat het een bekend probleem/fabrieksfout is. Vervelend voor jou, maar ook vervelend voor de verkoper. Wellicht is er een reparatieprogramma/coulanceregeling bij de importeur (Avera), maar dan zal je toch eerst moeten aankloppen bij de verkopende partij en dan afwachten wat deze zegt.

Je gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen. Zonder rechtsbestandverzekering ben je eigenlijk nergens en dan ligt de bewijslast ook bij jou zoals het aantonen dat je hem normaal gebruikt hebt (niet laten vallen enz) en dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Als ze het daarmee eens zijn dan nemen ze vaak niet eens de moeite om er een zaak van te maken, maar laten ze je een voorbeeldbrief invullen en opsturen naar de verkoper en als je binnen twee weken geen reactie hebt, dan storten ze (de rechtsbijstandverzekering) het aankoopbedrag op je rekening is mijn ervaring. Het product mag je houden en dan kan je met een gerust hart zelf proberen om het te maken, want je hebt toch niets te verliezen.

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #49 Gepost op: Gisteren om 14:35:13 »
Als je zelf wil gaan solderen, zoek dan op www.radioreference.com (forum) eerst even op “SDS100” (niet SDS100e), “cold joint solder” en “JCS”. Daar is heel veel informatie op te vinden, ook over waar je precies op de printplaat voor je reparatie moet zijn. Volgens mij is er zelfs een draadje met fotos’s.
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200

Offline dennis

• Gevorderd Lid
« Reactie #50 Gepost op: Gisteren om 15:04:09 »
We gaan het opzoeken. Iedereen bedankt voor de tips.
Uniden BC250D-BCT15-BCD396XT-UBC3600XLT