Ik kan nu met zowel Butel als Sentinel werken, alleen mijn oude sds200 database is volledig naar de maan, dus ik moet weer vanaf scratch beginnen. De problemen begonnen toen ik niet in de gaten had dat ik een oude,veel eerder geinstalleerde versie van Sentinel gebruikte, de database op de sd card raakte corrupt, dus die had ik geformatteerd terwijl die nog in de scanner zat, vervolgens gaf die aan dat de sd card een fout bevatte ,uiteindelijk moest ik die uit de scanner peuteren, in een adapter doen, en de database terug zette met wederom de oude versie van sentinel... weer onleesbaar....toen begon me te dagen dat er iets moest zijn met sentinel omdat die steeds een onleesbare database ( onleesbaar voor de scanner en ARC pro ) terug zette en ging ik bij about kijken..wtf dat is niet de Sentinel die ik geinstalleerd had... Alles gedeinstalleerd , nieuwe sentinel er op gezet en oops...de backup folder was weg.
Toen ik dacht: opnieuw inlezen van het kaartje hoorde ik een krak... Een van de katten is nu programmeerbaar... die zat heerlijk op het kaartje te knabbelen die ik zorgvuldig had weggelegd.
Ik heb eerst mezelf op mijn verjaardag volledig binnensmonds verrot gescholden en heb uit een andere backup wat kunnen kopieren en plakken...Dat is uiteindelijk gelukt en dat werkte.
Nu nog leren hoe ik een complete backup maak...
Dat gepeuter met de SD kaart is ook niet lekker,waarom nu die sluiting die gelijk los sprong en geen normaal microsd klik slotje ergens aan de zijkant...
Maar goed, uithuilen en opnieuw beginnen..