Ik heb ondertussen 2 dagen de Wouxun KG-D26 in huis, omdat mijn whistlers de dPMR porto's in de 446 band niet kon ontvangen.
Ik moet zeggen, hij valt niet tegen.
Hij komt volledig geprogrammeerd binnen,ook de cts software is erg handig.
Je kunt er scanlisten in zetten die hij dan scant, een 3 tal knoppen kun je zelf programmeren.
Met moed beleid en trouw kun je de antenne er af krijgen en er is dan een gewone SMA aansluiting aanwezig. (verboden)
Je kunt hem ook zo programmeren dat hij niet kan zenden, als je voorzichtig bent is de antenne die normaal met locktite muurvast zit, nog gewoon bruikbaar.
Per kanaal kun je hem op digital dPMR of analog zetten.
Nadeel, je kunt hem alleen laden met de desktop charger (die er bij zit) maar daar heb ik een magneetje onder geplakt (rookmelder montage kit bij de action, sterke ronde magneet, gebruik ik overal voor) en die zit muurvast op de scanner. Of je moet een speciale accu kopen waar een laadkabel aan zit,niet handig.
Aan de zijkant zit de bekende Kenwood aansluiting om hem te programmeren, ook de goedkope Baofeng kabel is bruikbaar.
Je moet er even mee aan de slag, de plaatselijke Albert Heijn is goed te horen op de buiten antenne maar ook wat professionele gebruikers die ik nog moet zien thuis te brengen.