Jos,
https://gemini.google.com/ kan Scan125 (gratis programma om 125 aan je PC/laptop te hangen voor bewerken frequenties/instellingen) bestand maken. Ik heb net mijn band indeling logisch laten ordenen en gemiste frequenties laten aanvullen door Gemini. Scan125 vind ik een verschrikkelijk jaren 80 programma maar om snel een hele nieuwe band indeling naar de 125 te schrijven is prima. Gemini maakt soms nog wel een foutje maar niet heel veel.
Je kunt er Nederlands tegen praten. Ik heb eerst m'n oude frequeties uit de scanner laten lezen door Scan125 en dat naar .txt bestand laten schrijven. Ververolgs dat naar Gemini geupload en als basis gebruikt voor verder sleutelen. Met vragen als wat mis ik nog en is actueel komt Gemini met voorstelen aan waarop je in mee kan gaan of niet.
Voordeel is dat je na schuiven met banden en frequenite dan ook een mooi overzicht kan opvragen en dan krijg je iets als:
Hier is het globale overzicht van hoe je 500 kanalen nu over de 10 banken van je Uniden-scanner zijn verdeeld. Dit overzicht kun je er altijd bij pakken als je snel wilt schakelen:
Bank 1 (Kanaal 001 - 050): Luchtvaart & Schiphol
Wat hoor je: Verkeersleiding (Radar/Approach), baantorens (Tower), grondverkeer (Ground) en weerberichten (ATIS) van Schiphol. Alles strak in AM-modulatie.
Bank 2 (Kanaal 051 - 100): Maritiem & Waterbeheer
Wat hoor je: Havenbedrijven, Bootlieden, Waternet, brugwachters, sluizen en de belangrijkste marifoonkanalen rondom de Amsterdamse wateren.
Bank 3 (Kanaal 101 - 150): Hulpdiensten & Reddingsbrigades
Wat hoor je: Analoge brandweerkanalen (regio/veiligheid), Reddingsbrigade AMS, KNRM en SAR (Search and Rescue) noodkanalen.
Bank 4 (Kanaal 151 - 200): Spoorwegen & Openbaar Vervoer
Wat hoor je: NS en ProRail rangeer- en incidentenkanalen, het analoge nood-/beveiligingsnet van het GVB (Metro/Tram) en EHBO/Rode Kruis-frequenties voor evenementen.
Bank 5 (Kanaal 201 - 250): Bedrijven & Beveiliging (Deel 1)
Wat hoor je: Lokale Amsterdamse bedrijven, beveiliging van universiteiten, datacenters, de Johan Cruijff ArenA en logistiek.
Bank 6 (Kanaal 251 - 300): Bedrijven & Beveiliging (Deel 2)
Wat hoor je: Het vervolg van de Amsterdamse bedrijven, waaronder winkels, hotels (zoals Krasnapolsky en Victoria), parkeertoezicht en bioscoopbeveiliging (Pathé).
Bank 7 (Kanaal 301 - 350): Zendamateurs & Media
Wat hoor je: Lokale radio-repeaters van zendamateurs (o.a. PI6ASD en PI1AMS), kerkradio en analoge reportagekanalen van omroepen (zoals RTV-NH).
Bank 8, 9 & 10 (Kanaal 351 - 500): Vrije Ruimte
Wat hoor je: Nu nog niks (staan op 00000000). Deze banken zijn volledig gereserveerd zodat je hier in de toekomst zelf gevonden frequenties kunt opslaan via de zoekfunctie (Close Call of Search) van je scanner.
===