Auteur Topic: Nieuw model Uniden scanners UBCD160DN  (gelezen 126696 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Remon

• Top Lid
Re: Nieuw model Uniden scanners UBCD160DN
« Reactie #510 Gepost op: Gisteren om 23:14:32 »
Ik heb iets geks met mijn UBCD160DN:

HOLD > frequentie intoetsen > HOLD: dan gaat die naar de frequentie (in Quick Search modus), maar ik kan draaien aan de knop bovenaan wat ik wil, maar hij gaat niet omhoog of omlaag in frequentie. Ik hoor wel piepjes, dus de draaiknop is niet kapot.

Als ik nog een keer op HOLD druk, dan zie je pijltje omhoog (en als ik met de draaiknop tegen de klok in draai een pijltje omlaag), maar hij gaat niet zoeken en blijft op de ingevoerde frequentie staan.

Squelch staat niet per ongeluk open met volume uit.

Edit:

Als ik direct de frequentie intoets met de HOLD methode, waarvan ik weet dat er altijd een signaal zit (424.1375 Mobitex), dan hoor ik niks. Als ik de squelch op 0 zet dan hoor ik wel ruis.

Edit2:

Gegevens vanuit Butel software opnieuw naar scanner geschreven met alle opties aan: nog steeds hetzelfde probleem.

Factory Reset uitgevoerd: het werkt weer.

Opnieuw gegevens vanuit Butel software naar de scanner geschreven: het werkt weer niet.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #511 Gepost op: Gisteren om 23:28:13 »
Nog meer bugs gevonden in de Butel software:

Ik zie dat de software sinds de laatste build random "DMR Tslot" heeft zitten veranderen. Ik had alles op "Any" staan, maar zie heel veel kanalen opeens met tijdslot 2. Ook analoge kanalen...

Te bedenken dat Build 7 al gedeeltelijk onbruikbaar was door het geklooi met de Band Defaults, nu heb ik een half onbruikbare scanner en de zorgvuldig samengestelde frequenties/kanalen zijn verkloot. Sorry voor mijn taalgebruik, maar wat een wanstaltig product is het.

Ik heb intussen mijn Amerikaanse BCD160DN weer uit de doos getrokken en geprogrammeerd met de bugvrije gratis software. De Europese UBCD160DN heb ik voorlopig weer opgeborgen..

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #512 Gepost op: Vandaag om 07:01:12 »
Hoi Remon,

Dank voor deze waardevolle informatie.
Ik heb na het lezen hiervan direct aan Butel een email gestuurd met de vraag Build 7 te corrigeren, en te reageren op mijn email.
Achter de schermen wordt er wel gewerkt aan updates, maar dat kost kennelijk wat meer tijd.
Zou mooi zijn wanneer er een Build 8 komt met daarin enkele correcties.

Het verwondert me wel dat jij als ervaren hard -en software gebruiker al heel snel Build 7 geinstalleerd hebt.
Zeker wanneer ik niet weet wat de aanpassingen zijn wacht ik zelf altijd enkele weken en maak ik vóór de upgrade 3 backups.
Dan kun je altijd weer terug naar de vorige versie.
Ik draai overigens nog steeds naar tevredenheid op de vorige versie.

Zodra er meer nieuws is, laat ik het weten.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #513 Gepost op: Vandaag om 10:51:06 »
Wederom bedankt voor het mailen!

Ik was snel met installeren omdat ik had gehoopt dat de hele waslijst met bugs die ik een paar pagina's terug had gemeld waren opgelost.. En nieuwsgierigheid, wat ook een beetje in de aard van onze hobby zit.

Het zou eigenlijk niet kunnen/mogen dat foute (door een bug) of corrupte data (door een slechte kabel) de werking van de scanner beïnvloedt dat deze niets meer ontvangt in een bepaalde modi. Je zou hoogstens verkeerde instellingen of kanaaldata mogen verwachten, zodat je deze met de hand goed kan zetten en niet een fabrieksreset hoeft uit te voeren.

In de tussentijd zou Butel build 7 eigenlijk offline moeten halen..

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #514 Gepost op: Vandaag om 11:03:05 »
Hoi Remon,
Blijft i.d.d. onbegrijpelijk.
Ik heb dit probleem gelijk geëscaleerde naar Avera, het heeft ten slotte invloed op de producten welke ze zelf verkopen.
Inmiddels al een korte reactie ontvangen.

Offline Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #515 Gepost op: Vandaag om 11:44:31 »
Nog meer bugs gevonden in de Butel software:

Erg bedankt voor de waarschuwingen. Het begroot me voor je, Remon: niet alleen voor de corrupte database maar ook voor de vele tijd met meldingen die je er in hebt gestoken.