De denkfout die mijns inziens steeds weer gemaakt wordt, is dat we de 160DN afrekenen op de prestaties aangesloten op een goede buitenantenne. Terwijl de scanner bedoeld is voor PORTABLE gebruik. En portable ben ik er dik tevreden over. Dan is hij erg gevoelig.
Deels met je eens,maar een portable is mijns inziens toch ook een scanner die je, naast gebruik buiten, ook wel binnen gebruikt.
Met al het beton ijzer dat men tegenwoordig in nieuwbouw stopt ben je dan al heel snel op een buitenantenne aangewezen.
Dan wordt het vergelijk gemaakt met de 125XLT, nou die doet het op een buiten antenne, bijna 20 meter hoog net zo goed als een basis scanner.
Die vergelijking gaat dus mank.
Daarnaast, en dat vond ik het meest vreemde, laat Avera zich eigenlijk nooit uit over slechtere dingen van een scanner. Van de 3600 werd ook veel gezegd dat die doof was maar Avera heeft zich daar nooit over uitgelaten op hun pages. En nu een heel stuk over de 160...blijkbaar ( die conclusie trek ik ) zijn er nu wel veel klachten, dusdanig dat men een soort gebruiksaanwijzing maakt er voor, zet de global en de att aan en gebruik narrow fm. ( die laatste is wel echt nuttig )Er is dus wel iets aan de hand.
Ik ben hier niet om het ding af te kraken, want ik kreeg er met een hoop experimenteren een goed geluid uit.
Maar niet iedereen heeft die kennis of wil er mee experimenteren.
Natuurlijk kun je zeggen, het is een portable, maar zowat iedere "basisscanner" wordt eigenlijk gemaakt voor in de auto, ophang beugel er bij, 12 volt, snoertje voor in de sigaretten aansteker... Dan zouden we dus kunnen zeggen, je moet hem mobiel gebruiken en niet thuis.
Met de 260 heb ik geen ervaring, en dat hou ik zo.
De sds100 (die ik in de verkoop heb, hint

) doet het perfect op de buitenantenne, dus het argument, het is een portable en zo moet je hem ook gebruiken ben ik het maar voor de helft eens.