Auteur Topic: AOR AR DV1 en DV10  (gelezen 193431 keer)

Kinky, Mose (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline wattman

• Gevorderd Lid
Re: AOR AR DV1 en DV10
« Reactie #345 Gepost op: Gisteren om 21:36:35 »
Nee, Tetra kunnen je laten scannen. Maar ik vermoed dat je de NSQ te hoog hebt staan. Dan gaat hij die spraak niet doorgeven. Er zijn mensen die zweren bij NSQ = 0. Ik heb 'm op NSQ = 4 staan. Anders gaat het scannen mij te langzaam.  Dus knop SQL/MON indrukken en dan draaien (ring onder de volumeknop). Nog een tip, soms wil ongemerkt die stand weer verdraaien, dus als je lange tijd niets hoort de instelling weer controleren.

Offline Luister-SPY

• Gevorderd Lid
  • UBC3600XLT / MTP850
« Reactie #346 Gepost op: Gisteren om 22:46:09 »
Mijn NSQ gecheckt staat al op 4. Heb hem nu op 3 gezet kijken of er verschil is. Tot nu toe nog geen tetra gehoord terwijl het wel in buurt hier is.

Offline Hennie

• Gevorderd Lid
  • PC5L
« Reactie #347 Gepost op: Vandaag om 06:27:34 »
Als je tetra kanalen gaat scannen dan kan je geen tetra trunking gebruiken want daarvoor moet je de scanner vast op de main frequentie zetten

Offline louis52

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #348 Gepost op: Vandaag om 09:36:56 »
Je kan wel degelijk tetra trunking kanalen scannen, doe niets anders. En de NSQ staat bij mij op 0. Werkt voor mij prima.  Of je bedoelt GSSI, dan heb je gelijk. Succes met de hobby Grtz.
2 x AOR AR DV1, AOR AR DV10, Uniden SDS 200, Uniden ubcd3600xlt , Diamond X50 , Inverted v antenne 2x7,5 mtr, SDRPlay RSPdx , Anytone 878 voor DMR ontvangst, Yaesu FTDX10 voor HF ontvangst en MLA 30 plus.

Offline Hennie

• Gevorderd Lid
  • PC5L
« Reactie #349 Gepost op: Vandaag om 09:52:14 »
Dan kan je niet een bepaalde GSSI volgen toch, daar is die trunking optie juist voor gemaakt.

Jij ook succes!

Offline Luister-SPY

• Gevorderd Lid
  • UBC3600XLT / MTP850
« Reactie #350 Gepost op: Vandaag om 10:27:41 »
Je kan wel degelijk tetra trunking kanalen scannen, doe niets anders. En de NSQ staat bij mij op 0. Werkt voor mij prima.  Of je bedoelt GSSI, dan heb je gelijk. Succes met de hobby Grtz.

Als ik hem op 3 zet krijg ik al storing. En hoor ik telkens zo’n tik geluid uit de speaker komen.

Offline WH521

• Top Lid
« Reactie #351 Gepost op: Vandaag om 12:43:41 »
Heb je power save aan staan?

Meestal komt daar het getik vandaan. Als het de power save is, dan helpt het om het uit te zetten.

Offline louis52

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #352 Gepost op: Vandaag om 16:52:40 »
Beste Hennie, je moet eens naar ,,wegwijs in frequentie land,, gaan zoeken. en dan tetra selecteren. Kunnen het beter uitleggen als ik denk ik, trunked ( T-TC ) netwerk is radio verkeer met een soort centale zeg maar. en dan heb je ook nog ( T-DM ) DMO, portofoon verkeer onderling zonder tussen komst van centrale. GSSI is op een frequentie meerdere gebruikers kunnen kiezen. En waar je extra voor moet betalen om dit echt te kunnen gebruiken. Gebruik dit alleen op de DV10. Waar ik woon 040 gebied luister ik alleen T-TC.
Succes met de hobby.
2 x AOR AR DV1, AOR AR DV10, Uniden SDS 200, Uniden ubcd3600xlt , Diamond X50 , Inverted v antenne 2x7,5 mtr, SDRPlay RSPdx , Anytone 878 voor DMR ontvangst, Yaesu FTDX10 voor HF ontvangst en MLA 30 plus.

Offline Luister-SPY

• Gevorderd Lid
  • UBC3600XLT / MTP850
« Reactie #353 Gepost op: Vandaag om 19:21:06 »
Heb je power save aan staan?

Meestal komt daar het getik vandaan. Als het de power save is, dan helpt het om het uit te zetten.

Ik heb dat nu uitgezet. inderdaad nu weg. thanks!

Offline Luister-SPY

• Gevorderd Lid
  • UBC3600XLT / MTP850
« Reactie #354 Gepost op: Vandaag om 19:22:33 »
Beste Hennie, je moet eens naar ,,wegwijs in frequentie land,, gaan zoeken. en dan tetra selecteren. Kunnen het beter uitleggen als ik denk ik, trunked ( T-TC ) netwerk is radio verkeer met een soort centale zeg maar. en dan heb je ook nog ( T-DM ) DMO, portofoon verkeer onderling zonder tussen komst van centrale. GSSI is op een frequentie meerdere gebruikers kunnen kiezen. En waar je extra voor moet betalen om dit echt te kunnen gebruiken. Gebruik dit alleen op de DV10. Waar ik woon 040 gebied luister ik alleen T-TC.
Succes met de hobby.

Yes thanks, dit was me duidelijk. Had op Chatgpt dit ook gevraagd. met de connect softeare kan je ook GSSI invoeren zag ik. Zonder dat te activeren met key klopt dat?