Vandaag de hele dag aan het stoeien geweest met de scanner.
Ik heb eerst 2 uur lang de handleiding doorgenomen. Daar staat een groot deel in beschreven en met dank aan Avera b.v. dat ze een Nederlandse handleiding hebben gemaakt.
Ook met dank an Spijkie ben ik inderdaad begonnen met:
1. Fav. list aanmaken
2. System aanmaken
3. Departments.
Hoe ik het nu heb gedaan is Fav. List heb ik MIL AIR genoemd, de Systems heb ik NL genoemd en de de departments heb ik opgevuld met EHVK, EHEH, EHGR, EHAM, Bandbox etc. etc.
Maar nu... heb ik een interessante vraag.
Als je de scanner opstart en je drukt op CHAN mod, dan staat er NOTHING to SCAN, DEPT SITE, dan staat er NOTHING to scan.
Maar ga ik via knopje: LIST dan kom ik uiteindelijk uit in mijn fav. list. ik zou dat graag automatisch willen zodra de scanner aangaat.
Iemand een idee?
Dan een belangrijke en ik denk dat vele spotters hier ook tegen aan lopen.
Zodra je departments hebt aangemaakt. Met de 3500XLT en de BCT15X kon je op 1 klikken om CHANNEL 1 aan of uit te zetten tijdens scannen. Toen zag je een 1 of een *.
Nu.. zie je dit:

Nu is mijn vraag:
De groene pijl is de FAV list. Nu heb ik hier NL van gemaakt. Stel nou als ik wil switching naar een DE lijst met Duitse vliegbasissen. Hoe doe je dat?
De blauwe pijl zijn de departments.. stel ik ben op Schiphol, hoe kan ik dan op 1 simpele knop alleen EHAM die ik al department hebt geprogrammeerd selecteren?
Want nu scant hij alles af in de blauwe pijl.
De paarse pijl zijn de frequenties. Wat ik gaaf vind is dat je de TAG ID ziet, de frequentie en de modulatie. Dat is een hele stap voorruit vergeleken met de 3500XLT.
Dan de zwarte pijl is een TAG.. maar wat is dit?
Verder zie je de rode cirkel boven de foto. Daar staat F0 (ik denk dat dit favourite list is) en S0... (System)... en hier staat 1.
Als je wilt schakelen snel tussen EHAM en EHVK dan heb ik quick key assigned. EHAM is 1 en EHVK is 2.. maar hoe kan ik dus alleen EHAM selecteren als ik op die basis ben?
Tot nu toe geen resultaat. En hoop dat iemand mij en anderen kunt helpen hiermee.