Gilze-Rijen zou je vanuit Best moeten kunnen pakken, afhankelijk van je antenne opstelling dus. Staat ie redelijk vrij en hoog (meter of 10) zou het mogelijk moeten kunnen zijn. Ik woon tegen de Biesbosch aan en hoor Gilze Rijen ook, en dan staat mijn antenne niet helemaal vrij. Qua afstand is dat ongeveer hetzelfde als van Best naar Gilze-Rijen, mijn afstand is zelfs nog iets verder.
De Gain is de toename in signaal die je krijgt, een soort versterking dus. 3,4 dB is een goede waarde, gezien de meeste "standaard" antenne's op 2,5 dB zitten, soms op 3 dB bij sommige antenne's. 5/8 wl is de golflengte van de antenne, oftewel de lengte van de antenne is 5/8 deel van de totale golflengte. 1/2 wl is beter dan 5/8 wl.
Algemeen bekend is dat de D777 een prima antenne is voor luchtvaart. Duizenden mensen gebruiken hem met veel plezier. Zoals Henri al aan gaf, het is niet precies te zeggen hoe jij gaat ontvangen, want factoren als hoogte van antenne, vrije ontvangst, obstakels in de buurt, het weer, je ontvanger zelf, type kabel, pluggen, spelen ook allemaal mee. Maar goeie kans is als je hem goed plaatst, jij Gilze-Rijen gaat ontvangen, Volkel misschien ook nog. Maar garantie kan je hier niet op krijgen.