Auteur Topic: Frequenties Chemie Europoort e.o.  (gelezen 38938 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Arle

• Top Lid
Re: Frequenties Chemie Europoort e.o.
« Reactie #45 Gepost op: 28 februari 2009, 12:40:33 »
Citaat van: "paul19622"
Even voor de mensen in deze omgeving en dan met name voor Arle het volgende. Zou het mogelijk kunnen zijn dat die 469.5500 MHz TQ 233.6 in gebruik is op het Kuwait terrein bij een aannemer? Wat ik er zoal uit kan opmaken is dat de gesprekken veelal alleen maar gaan over trapjes, tanken en ladders maken en of repareren. Proces gesprekken hoor ik er eigenlijk niet zoveel op, misschien een tip?  ;)

Verder zou de 455.9100 MHz dat duplex kanaal weleens gebruikt kunnen worden bij Micro Chemie dat bedrijf wat achter de EXXON zit.

Groetjes,

Dat idee kreeg ik de laatste weken ook. Met beide frequenties. Volgens mij is Mourik een groot bedrijf wat bij zowel BP als Q8 bijna permanent aan het werk is. Wat betreft die 469.5500 dacht ik aan hun, maar dat is eigenlijk een pure gok.

Gezien de ritjes en de lokaties waar ik 455.9100 het hardst binnen kreeg zitten we met Microchemie ook niet verkeerd, denk ik. Maar ik heb van beide (nog) geen bevestiging.  :?
Met vriendelijke groet,
Arlé

paul19622

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 13 maart 2009, 18:05:58 »
En wederom een nieuw en groot bedrijf gevonden op de 469.5300 MHz te weten Odfjell Tankopslag aan de Oude Maasweg in de Botlek.
Een vrij druk bedrijf met constant communicatie. Oja de TQ is 91.5

Groetjes van Paul,

Offline Shipplotter

• Gevorderd Lid
  • Luisteramateur havengebied.
« Reactie #47 Gepost op: 15 maart 2009, 11:56:21 »
Even en reactie op 469.5500/ Er word op dit moment volop gebouwt aan de Merwedeweg in de Europoort.
Dit bedrijf met de naam Abengoa is een speler op de biodiesel markt. Omdat jullie communicatie horen over bouw c.q reparatie activiteiten kan dit wel eens de lokatie zijn. Abengoa project ligt tussen KPE en Microchemie in. Naaste buren zijn Caldic(analoog) en Exxon Mobil (tetra)

paul19622

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 15 maart 2009, 15:44:00 »
Hartelijk dank voor deze info. ;)  Ik heb even gekeken op de site van Port of Rotterdam en waarschijnlijk
gaat het hier dan om het grote (nog) braakliggende terrein achter de grote loodsen wat je ziet op
onderstaande link?

http://www.portofrotterdam.com/en/news/pressreleases/2008/20080213_01.jsp

Groetjes Paul,

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #49 Gepost op: 15 maart 2009, 16:34:48 »
Dat kan ik inderdaad beamen; het betreft dit gebied.
Ik kan tot nu toe nog niet uit de gesprekken halen of het daar vandaan komt.
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #50 Gepost op: 15 maart 2009, 16:40:53 »
En wederom een nieuw en groot bedrijf gevonden op de 469.5300 MHz te weten Odfjell Tankopslag aan de Oude Maasweg in de Botlek.

Groetjes van Paul,

Hahaha, zaterdag een hele tijd bij de Geulhaven gestaan en niets gehoord op deze frequentie...
Zo zie je maar; je moet soms geluk hebben met (frequentie)vissen !!  :)
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline John R

• Gevorderd Lid
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
« Reactie #51 Gepost op: 15 maart 2009, 17:26:33 »
Tegenwoordig is het bedrijf Spie of Amec Spie naast van Mourik ook veelvuldig aan het werk in de petrochemie in de Europoort. Deze hebben onlangs deze bedrijfstak van Heijmans overgenomen.
Bij de KPE is overigens een Stop gaande naar aanleiding van de brand die er onlangs was.

groet....  John R

paul19622

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 15 maart 2009, 17:40:05 »
Citaat van: "Arle"

Groetjes van Paul,

Hahaha, zaterdag een hele tijd bij de Geulhaven gestaan en niets gehoord op deze frequentie...
Zo zie je maar; je moet soms geluk hebben met (frequentie)vissen !!  :)

Hm vreemd hoor maar misschien lagen er op dat moment geen boten..
Verder helemaal niets gehoord daar Arle in die hoek?

En voor John bedankt voor de info blijft ook nu weer gokken door wie of waar het gebruikt wordt die 469.5500 MHz.

p.s. laatste update Air Products Botlek 465.8900 MHz TQ 79.7

Groetjes,

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #53 Gepost op: 15 maart 2009, 19:40:13 »
Hm vreemd hoor maar misschien lagen er op dat moment geen boten..
Verder helemaal niets gehoord daar Arle in die hoek?
Groetjes,

Ik reed later via de wachtsteigers bij de Esso (achter het restaurant daar) en er lagen wel schepen. Maar echt niets gehoord. Zal het nog eens proberen. Wat me wel opviel was dat ik heel veel in de VHF ontving, met name 15x en 17x Mhz.
Ik had alleen (niet m'n eigen auto en dus) geen pen en papier bij me, dus heb niets opgeschreven.
Maar dat haal ik nog wel een keer in... ;)

Air Products op 465.8900. Had ik niet verwacht. ik had de frequentie wel, maar had hem bij Vopak Chemiehaven (de Vopak tussen EBS en de AKZO in, met die smalle tanks) verwacht. Die hebben volgens mij als enige Vopak geen trunkingnetje (toch?).

Afgelopen vrijdag was er een drukknopoefening bij Vopak Rozenburg (die achter de AVR), iemand nog wat gehoord?
Met vriendelijke groet,
Arlé

paul19622

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 15 maart 2009, 20:55:09 »
Ik wordt niet goed van al die Vopaks zeg hoeveel terminals hebben die lui wel niet. ;)
Ik weet niet of die 2 Vopaks die we nog missen gewoon of via smartnet zitten ik denk toch het eerste.
Op de 455.9100, 467.2300, 467.2500, 467.3300 + 469.4700 MHz hoor ik bedrijven die voornamelijk iets doen met opslag
dus denk dat we die even warm moeten houden. We hebben natuurlijk ook nog Koole aan het tankhoofd een ook
niet al te klein bedrijf die in opslag doet.

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #55 Gepost op: 16 maart 2009, 00:12:17 »
Zover ik weet heb je:
Vopak Terminal Botlek (Zuid)
Welplaatweg, Botlek
Gebruikt: Volgens dit forum een smartnet, volgens mij 3x UHF-frequenties

Vopak Terminal Europoort
Moezelweg, Europoort
Gebruikt: Smartnet
Hieronder vallen tevens;
Vopak Terminal Laurenshaven  
Montrealweg
Vopak Neckarhaven
Neckarweg

Vopak Terminal TTR  
Torontostraat, Rozenburg
Gebruikt: 1x UHF-frequentie ???

Vopak Terminal Vlaardingen
Koningin Wilhelminahaven ZOZ
Gebruikt: Smartnet

Vopak Terminal Dordrecht
Wieldrechtseweg 50
Gebruikt: Geen idee.

Als je het logisch bekijkt zou Vopak Rozenburg en Chemiehaven gebruik kunnen maken van het Smartnet van Vopak Europoort. Tenslotte gebruiken Vopak Laurenshaven en Botlek-Noord dit ook. Maar dat doen ze niet.
Een aantal jaren geleden gebruikte zowel Rozenburg als Chemiehaven analoge UHF-portofoons met beide 1 frequentie (de Motorola MX). Of dit nog steeds zo is weet ik niet. Toendertijd gebruikte Botlek-Zuid ook (nog) analoge frequenties. Ik dacht dat ze toen 3 of 4 frequenties hadden; 1x voor Operators, 1x Gebouw D (vrachtwagen en wagonbeladingen) en 1x TD.
Jammer dat ze toendertijd nog geen 230 of 3500 hadden met CC...  :?

Tja, wie weet mag het zeggen... Graag zelfs!
Met vriendelijke groet,
Arlé

paul19622

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 16 maart 2009, 08:11:02 »
Waren dat vroeger die frequenties in de 465/466 MHz Arle?

Groetjes,

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #57 Gepost op: 16 maart 2009, 08:33:43 »
Waren dat vroeger die frequenties in de 465/466 MHz Arle?

Groetjes,

Yep.
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #58 Gepost op: 17 maart 2009, 07:35:30 »
Arle,

Ik wil graag meeluisteren om de puzzel te helpen oplossen. Ik ken alleen de UHF frequenties van Vopak Botlek Zuid niet die je hebt.

Kan je die even opgeven?

Dank.

Spoorfan

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #59 Gepost op: 17 maart 2009, 15:13:35 »
Citaat van: "spoorfan"
Ik wil graag meeluisteren om de puzzel te helpen oplossen. Ik ken alleen de UHF frequenties van Vopak Botlek Zuid niet die je hebt.

Kan je die even opgeven?

Ik heb ze toendertijd weer eens weggeknikkerd, aangezien men een smartnet gebruikte volgens hier. Dus 100% zeker weet ik het niet, maar ik vond in de archieven hier:
Vopak Terminal Botlek
465.7900
465.8900
465.9300
466.2300

Ben gisteren nog even over de Welplaatweg gereden e.o., maar het enige Smartnet-signaal wat je daar hoort is van de Esso, dus misschien is er inderdaad nog een analoog netwerk.
Met vriendelijke groet,
Arlé