Auteur Topic: Jupiter Pro pager (v9.1)  (gelezen 145261 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline timo

• Gevorderd Lid
Re: Jupiter Pro pager (v9.1)
« Reactie #90 Gepost op: 19 november 2008, 16:41:58 »
Ik heb hem inmiddels 2 weken, en hij werkt perfect.
Het enigste wat wennen is vergeleken met de proone, is dat je niet met 1 knop ingedrukt houden zorgen dat ie op trilstand gaat, en dat als ik hem op trilstand wil zetten dat ik in me alarmenu eerst altijd het alarmtoontje hoor als ik hem op geluid heb staan, dus ik kan hem niet meer ongestoord op trillen of op stil zetten. Dat is het enigste nadeel. Of kan dit wel?
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

corvus

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: 19 november 2008, 17:19:23 »
Dat kan wel door in de software in tabblad ALERT & STATUS de RD KEY SWITCH ALART aan te vinken.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #92 Gepost op: 19 november 2008, 22:19:19 »
Citaat van: "timo"
Ik heb hem inmiddels 2 weken, en hij werkt perfect.
Het enigste wat wennen is vergeleken met de proone, is dat je niet met 1 knop ingedrukt houden zorgen dat ie op trilstand gaat, en dat als ik hem op trilstand wil zetten dat ik in me alarmenu eerst altijd het alarmtoontje hoor als ik hem op geluid heb staan, dus ik kan hem niet meer ongestoord op trillen of op stil zetten. Dat is het enigste nadeel. Of kan dit wel?

Nee dat kan niet omdat je met ALERT & STATUS de RD KEY SWITCH ALART een optie aanzet dat je schakelt tussen "TRIL |  TRIL & PIEP | PIEP" en daardoor heb je altijd geluid.

Bij de proone als deze op stil staat en je hem dan op trillen zet met de knop dan blijft hij stil, dat heeft de Jupiter niet.

Offline Jeroen...

• Gevorderd Lid
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
« Reactie #93 Gepost op: 26 november 2008, 21:29:26 »
Hoi Allen,

Graag attendeer ik op het volgende topic: viewtopic.php?f=24&t=15072&st=0&sk=t&sd=a
zijn er hier mensen met de 9.1 die de problemen die beschreven staan in dit topic NIET hebben?
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline timo

• Gevorderd Lid
« Reactie #94 Gepost op: 26 november 2008, 21:35:10 »
Citaat van: "Jeroen..."
Hoi Allen,

Graag attendeer ik op het volgende topic: viewtopic.php?f=24&t=15072&st=0&sk=t&sd=a
zijn er hier mensen met de 9.1 die de problemen die beschreven staan in dit topic NIET hebben?

Geen last van gehad tot nu toe, maar hij staat zoeizo nooit uit.

Alleen dat logotje links boven in flikkerd flauwtjes als me licht brand maar dat valt alleen op als ik er op let.
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #95 Gepost op: 26 november 2008, 21:58:24 »
Hoi Allen,

Kan goed zo zijn, zijn nl maar 2 pagers op heel groot aantal teruggekomen. En toevallig zitten deze twee personen volgens mij ook op het forum, dus ja er is met die twee pagers iets mis maar gelukkig niet met alle geleverde pagers.

Neemt niet weg dat de P2000shop alles op alles zet om de oorzaak van de fout in deze twee pagers te achterhalen

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #96 Gepost op: 26 november 2008, 22:29:39 »
Citaat
Kan goed zo zijn, zijn nl maar 2 pagers op heel groot aantal teruggekomen. En toevallig zitten deze twee personen volgens mij ook op het forum, dus ja er is met die twee pagers iets mis maar gelukkig niet met alle geleverde pagers.

Neemt niet weg dat de P2000shop alles op alles zet om de oorzaak van de fout in deze twee pagers te achterhalen

Heb ik weer.  ;)
Maar P2000shop neemt het inderdaad heel serieus.
't is nog de vraag of het aan de manier van programmeren ligt, of toch aan de hardware van de pager.
Ik hoor het wel van ze.
Mars

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 27 november 2008, 06:41:14 »
Citaat van: "Mars"
Citaat

Heb ik weer.  ;)
Maar P2000shop neemt het inderdaad heel serieus.
't is nog de vraag of het aan de manier van programmeren ligt, of toch aan de hardware van de pager.
Ik hoor het wel van ze.
Mars

Er zijn ook pagers die gewoon goed werken. In de witgoed/electronica sector rekent de handel er gewoon mee dat 10% van alle verkochte producten na aankoop een storing bevat. Met alle producten van Apollo bij elkaar is dat denk ik nog niet eens 1%. De V9.1 is in ieder geval grondig getest voordat hij in de verkoop kwam. Moet dus gewoon een losse soldeerverbinding o.i.d. zijn.

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #98 Gepost op: 27 november 2008, 07:12:08 »
Citaat van: "timo"
Hoi Allen,

Geen last van gehad tot nu toe, maar hij staat zoeizo nooit uit.

Alleen dat logotje links boven in flikkerd flauwtjes als me licht brand maar dat valt alleen op als ik er op let.

Hier heb ik ook last van, het luidsprekertje knippert steeds. Maar dit belemmerd tot nu toe de werking niet. Ook heb ik soms dat ineens het licht uitvalt als ik melding wil lezen. Dit is tot nu toe een keer of vijf gebeurt.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #99 Gepost op: 27 november 2008, 07:27:50 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Er zijn ook pagers die gewoon goed werken. In de witgoed/electronica sector rekent de handel er gewoon mee dat 10% van alle verkochte producten na aankoop een storing bevat. Met alle producten van Apollo bij elkaar is dat denk ik nog niet eens 1%. De V9.1 is in ieder geval grondig getest voordat hij in de verkoop kwam. Moet dus gewoon een losse soldeerverbinding o.i.d. zijn.

Er wordt heel makkelijk over gedaan, maar volgens mij is er wel degelijk meer aan de hand. Ik heb het namelijk jaren terug ook gehad met een Jupiter (7.nogwat ofzo) en nu ook met mijn Galaxy. Het kan nooit zijn dat er "maar" 2 zijn met dit probleem (met mij erbij al 3), ik denk dat dit probleem ten eerste weinig wordt opgemerkt (je moet dat piepje maar net horen en ALS je hem al hoort moet je snel genoeg kijken) en ALS het al wordt opgemerkt dan moet het natuurlijk wel gemeld worden, anders blijft de teller op 2 a 3 staan....

Groeten, Peter.

Offline Arjan-pa2pa

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #100 Gepost op: 30 november 2008, 13:13:35 »
Is de Jupiter Pro V9.1 gewoon met de oude software te programmeren??

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: 30 november 2008, 16:19:52 »
Citaat van: "Arjan-pa2pa"

Nee, absoluut niet doen! Elke pagerversie heeft eigen software en een bijbehorende standaard file om mee te kunnen starten. Als je een USB programmer koopt zit er een CD met de software bij. Die software werkt alleen samen met deze programmer en niet met de oude programmers op de LPT1 poort.

Offline Arjan-pa2pa

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #102 Gepost op: 30 november 2008, 22:14:49 »
Citaat van: "Leen Ansems"

Nee, absoluut niet doen! Elke pagerversie heeft eigen software en een bijbehorende standaard file om mee te kunnen starten. Als je een USB programmer koopt zit er een CD met de software bij. Die software werkt alleen samen met deze programmer en niet met de oude programmers op de LPT1 poort.

Ok, bedankt voor de info. Kon het zo snel niet vinden welke software.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: 1 december 2008, 05:47:55 »
Ok, bedankt voor de info. Kon het zo snel niet vinden welke software.

Die vindt je ook niet. Vroeger werden losse programmers verkocht en moest je de software van http://www.pagersoftware.tk afhalen. Nu wordt alle software voor de programmer meegeleverd en zo moet het eigenlijk ook gaan. Met een programmer en software kan je alles wat instelbaar is in de pager veranderen. Met handprogramming alleen maar een beperkte hoeveelheid gegevens.

Offline Bearcat

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #104 Gepost op: 1 december 2008, 15:11:28 »
Heeft er iemand een pdf van de handleiding ?
Heb namelijk de 9.1 besteld en wil mezelf alvast gaan inlezen.

Of is de bediening hetzelfde als de 8.6 ?
Jupiter pro V9.1