Auteur Topic: Jupiter Pro pager (v9.1)  (gelezen 150780 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
Re: Jupiter Pro pager (v9.1)
« Reactie #165 Gepost op: 16 januari 2009, 16:29:48 »
Citaat van: "brw....kevin"
hoi allemaal ik heb van gister  rond een uur of 10 s'morgen's naar p2000shop gebeld met het probleem het automatisch uit en aan gaan van de jup
hun zeiden dat het niet zo er is en dat ik de jupiter eerst moest programeren met de standerd file in schrijven baterij er 5 sec uit en dan aanzeten dan weer uit je eigen file er in weer het zelfde met de batterij toen heb ik er geen last meer van gehad dus ik hoefde hem niet meer op te sturen

hoop niet met de oplossing niet de enigen te zijn bij wie het werkt ook geen last meer van knipperende horentje als hij op stil staat

succes

groeten

brw....kevin

Kan dit ook in normaal Nederlands?
Dus met gebruik van . (punt) , (komma) en Hoofdletters.
Ik snap er nu niets van  :?
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline brandweerjv

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.brandweerdevalk.nl
« Reactie #166 Gepost op: 16 januari 2009, 17:32:05 »
Citaat van: "vuurvreter63"
hoi allemaal ik heb van gister  rond een uur of 10 s'morgen's naar p2000shop gebeld met het probleem het automatisch uit en aan gaan van de jup
hun zeiden dat het niet zo er is en dat ik de jupiter eerst moest programeren met de standerd file in schrijven baterij er 5 sec uit en dan aanzeten dan weer uit je eigen file er in weer het zelfde met de batterij toen heb ik er geen last meer van gehad dus ik hoefde hem niet meer op te sturen

hoop niet met de oplossing niet de enigen te zijn bij wie het werkt ook geen last meer van knipperende horentje als hij op stil staat

succes

groeten

brw....kevin

Inderdaad, ik eigenlijk ook niet :? .
Maar volgens mij is het zo, dat je de standaard file (default.tbl) naar de pager moet schrijven.
Dan de batterij er 5 sec uithalen.
Dan de file welke je er eerst in pager had weer terug schrijven.
Dan zou het opgelost moeten zijn.
Ben benieuwd.
Tot op heden geen last van uitval gehad trouwens (wel het knipperend symbooltje).

Ik heb de standaard file gepakt en overnieuw geprogrameerd (misschien een bitje omgevallen dacht ik).
En niet te veel monitors er meer in.

Maar ga dit in iedergeval ook proberen.
De Vrijwilligebrandweer, moeten niks, doen alles.
Galaxy ...TOP!!!
PDW...TOP!!

brw....kevin

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: 16 januari 2009, 17:51:40 »
Citaat van: "brandweerjv"
Citaat van: "vuurvreter63"

succes

groeten

brw....kevin

Inderdaad, ik eigenlijk ook niet :? .
Maar volgens mij is het zo, dat je de standaard file (default.tbl) naar de pager moet schrijven.
Dan de batterij er 5 sec uithalen.
Dan de file welke je er eerst in pager had weer terug schrijven.
Dan zou het opgelost moeten zijn.
Ben benieuwd.
Tot op heden geen last van uitval gehad trouwens (wel het knipperend symbooltje).

Ik heb de standaard file gepakt en overnieuw geprogrameerd (misschien een bitje omgevallen dacht ik).
En niet te veel monitors er meer in.

Maar ga dit in iedergeval ook proberen.

o sorry daar ben ik nog niet zo goed in  :) .

ik zal het voortaan proberen.

maar ik bedoel dat je eerst de default.tbl er in schrijft. weer aan en uit zetten.
dan je eigen bestand, dan moet hij het doen.

groeten en excuses

Offline Pe

• Gevorderd Lid
« Reactie #168 Gepost op: 19 januari 2009, 22:35:17 »
Ik heb de problemen over de jupiter pro 9.1 hier in de gaten gehouden, en ook eens contact gehad met een brandweerman die er beroeps halve mee werkt.

Die heeft er geen problemen mee....maar er zijn in de regio noord nederland wel degelijk meerdere problemen met de 9.1 met o.a. uitvallen en dat hellaas meer keren in een korte tijd.....en ik begreep dat men idd de pager had terug gestuurd.....nu ben ik benieuwd of de p2000shop het kan oplossen.....

Ook omdat er verder op word verteld dat er ook vele geleverd zijn die goed werken....

Mvg Hans Peter

Offline cappie

• Gevorderd Lid
« Reactie #169 Gepost op: 19 januari 2009, 23:53:37 »
Hoi beste forum leden, even een vraag van deze zijde.
Zijn de Jupiter pager van het nieuwe type v9.1 die ''problemen hebben'' allemaal uit 1 en de zelfde zending gekomen?

Of komen die uit verschillende zendingen, ik zit te denken aan een partij met ''probleem pagers'' en een partij ''goede pagers'', dit omdat er toch pagers zijn van het type v9.1 die goed zijn. -dit is zomaar even een gedachte mijnerzijds- wat ik zo lees op de diverse forums
en ook van andere gebruikers hoor.

Wellicht een idee om eens de productie/serienummers te vergelijken met de pagers onderling die problemen geven, heb in de loop der tijden diverse pagers van het merk Apollo in gebruik gehad, doch die deden het gewoon zoals de : Mercurius 1 & de Mercurius 2, de Jupiter v6.6
de Jupiter 7.2 & de Jupiter v8.6

Heb wel intresse in de nieuwe v9.1 + programmeer-unit , maar wacht nog even met aanschaffen, gezien de berichten over de Jup v9.1

Met vriendelijke groeten,
Henk Limburg
Haarlem

Offline brandweerjv

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #170 Gepost op: 21 januari 2009, 16:46:57 »
Even ter info vanochtend weer een uitvaller gehad.
Tijdens een melding van de MMT LL3.
Nog een bijkoment iets is, dat ik vorige week een nieuwe duracel baterij er in heb gedaan, en de meter nu al op laag staat.
Na de reset van vanmorgen was hij in eens weer bijna vol (niet helemaal).
Dus misschien heeft de voeding er ook iets mee te maken.
Maar we zijn het aan het testen.
Galaxy ...TOP!!!
PDW...TOP!!

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: 21 januari 2009, 17:58:41 »
Even ter info vanochtend weer een uitvaller gehad.
Tijdens een melding van de MMT LL3.
Nog een bijkoment iets is, dat ik vorige week een nieuwe duracel baterij er in heb gedaan, en de meter nu al op laag staat.
Na de reset van vanmorgen was hij in eens weer bijna vol (niet helemaal).
Dus misschien heeft de voeding er ook iets mee te maken.
Maar we zijn het aan het testen.

Hoe lang je met een batterij kan doen hangt af hoe de pager staat ingesteld en het gebruik ervan. Trillen+piepen en verlichting aan is ongeveer 0,1 Ampere aan stroomsterkte. Moet je pager heel vaak afgaan met de hele fanfare, dan kan je zelf wel nagaan dat dat nogal wat energie kost. Ook de manier waarop trilmotor moet werken is mede bepalend. Trillen in het ritme van het alarm betekent starten, stoppen, starten, stoppen enz en dat kost ook gewoon extra energie. Op een zeker moment is je batterij sterk achteruit gelopen en onder belasting van een binnenkomende melding stort de batterijspanning in elkaar. Is de verlichting en het trillen afgelopen dan is het stroomverbruik nihil, want de pager "slaapt" daarna. Daarom stijgt de batterijpanning weer en dat verschijnsel krijg je nu te zien. Gebruik je dus alles op een monitorcode die vaak afgaat, dan is dat kassa voor je batterijverkoper. Door de verlichting zo kort mogelijk aan te houden kan je ook aan stroombesparing doen. Zoals ik het verschijnsel nu kan beoordelen ziet het er naar uit dat je batterij uitgeput is en daarom de spanning op en neer vliegt tussen een melding en rust.

Offline brandweerjv

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #172 Gepost op: 21 januari 2009, 19:19:13 »
Citaat
Hoe lang je met een batterij kan doen hangt af hoe de pager staat ingesteld en het gebruik ervan. Trillen+piepen en verlichting aan is ongeveer 0,1 Ampere aan stroomsterkte. Moet je pager heel vaak afgaan met de hele fanfare, dan kan je zelf wel nagaan dat dat nogal wat energie kost. Ook de manier waarop trilmotor moet werken is mede bepalend. Trillen in het ritme van het alarm betekent starten, stoppen, starten, stoppen enz en dat kost ook gewoon extra energie. Op een zeker moment is je batterij sterk achteruit gelopen en onder belasting van een binnenkomende melding stort de batterijspanning in elkaar. Is de verlichting en het trillen afgelopen dan is het stroomverbruik nihil, want de pager "slaapt" daarna. Daarom stijgt de batterijpanning weer en dat verschijnsel krijg je nu te zien. Gebruik je dus alles op een monitorcode die vaak afgaat, dan is dat kassa voor je batterijverkoper. Door de verlichting zo kort mogelijk aan te houden kan je ook aan stroombesparing doen. Zoals ik het verschijnsel nu kan beoordelen ziet het er naar uit dat je batterij uitgeput is en daarom de spanning op en neer vliegt tussen een melding en rust.

Maar waarom hebben de eerdere versie of andere van de zelfde serie daar geen last van.
Het gaat om enkele gevallen.
Galaxy ...TOP!!!
PDW...TOP!!

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: 22 januari 2009, 07:02:52 »
Citaat
Maar waarom hebben de eerdere versie of andere van de zelfde serie daar geen last van.

Klopt, maar niet 1 pager hier in Nederland is gelijk geprogrammeerd en gebruikt als een andere. Dat maakt het juist zo lastig om te bepalen waar het probleem nu exact zit. Probeer eerst eens een andere programmering. Komt het probleem dan nog voor, stuur hem dan terug naar de P2000shop met je naam, adres en de klacht. (eventueel telefoonnummer). Meestal is hij dan met een paar dagen terug.

Offline Pe

• Gevorderd Lid
« Reactie #174 Gepost op: 22 januari 2009, 09:03:21 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat

Klopt, maar niet 1 pager hier in Nederland is gelijk geprogrammeerd en gebruikt als een andere. Dat maakt het juist zo lastig om te bepalen waar het probleem nu exact zit. Probeer eerst eens een andere programmering. Komt het probleem dan nog voor, stuur hem dan terug naar de P2000shop met je naam, adres en de klacht. (eventueel telefoonnummer). Meestal is hij dan met een paar dagen terug.

Ik sluit me hier volledig bij aan, als een pager met welke soort instelling dan ook problemen blijft geven, terug sturen en de P2000shop zal het probleem dan oplossen.

Ik ben alleen benieuwd of ze ook bekend maken waar het probleem dan in zit.

Mvg Hans Peter

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: 22 januari 2009, 09:32:54 »
Citaat van: "Hans Peter"
Ik ben alleen benieuwd of ze ook bekend maken waar het probleem dan in zit.
Mvg Hans Peter

Dan moeten ze dat uitleggen met allerlei technische termen waarvan je zeker niks zal begrijpen. Als mijn auto rot rijdt, ga ik bij de garage langs en die mensen lossen het voor me op. Ik weet veel van electronica, maar bijna niks van een automotor en schaam me er ook niet voor. Ieder z'n vak.

Offline Rowin

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #176 Gepost op: 22 januari 2009, 18:05:02 »
Citaat van: "cappie"
Wellicht een idee om eens de productie/serienummers te vergelijken met de pagers onderling die problemen geven, heb in de loop der tijden diverse pagers van het merk Apollo in gebruik gehad, doch die deden het gewoon zoals de : Mercurius 1 & de Mercurius 2, de Jupiter v6.6

Model: AF-A25P v9.1 GP
838KL2A0061 P021

Mijn pager gaat overigens morgen terug naar P2000Shop, met de hoop dat het probleem daarna verleden tijd gaat zijn  :)

Offline brandweerjv

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #177 Gepost op: 23 januari 2009, 20:24:08 »
deze pager gaat ook retour
838KL2A0027  P021
AF-A25Pv9.1 GP
Galaxy ...TOP!!!
PDW...TOP!!

Offline brandweerjv

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #178 Gepost op: 27 januari 2009, 05:26:34 »
Citaat van: "Rowin"

838KL2A0061 P021

Mijn pager gaat overigens morgen terug naar P2000Shop, met de hoop dat het probleem daarna verleden tijd gaat zijn  :)

Al iets gehoort van p2000shop?
Ben erg nieuwsgierig, misschien een beetje te vroeg.
van mij is ook retour, heb nog niks gehoort.
Galaxy ...TOP!!!
PDW...TOP!!

Offline Rowin

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #179 Gepost op: 29 januari 2009, 11:32:13 »
Citaat van: "Rowin"

838KL2A0061 P021

Al iets gehoort van p2000shop?
Ben erg nieuwsgierig, misschien een beetje te vroeg.
van mij is ook retour, heb nog niks gehoort.

Ik ook nog niet, uiteindelijk is het pakketje door omstandigheden maandag naar het postkantoor gebracht, dus als ik hem morgen of zaterdag nog terug krijg ben ik helemaal tevreden :)