Auteur Topic: Jupiter Pro pager (v9.1)  (gelezen 145271 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
Re: Jupiter Pro pager (v9.1)
« Reactie #135 Gepost op: 6 december 2008, 23:26:26 »
Citaat
Maar even ontopic waar zit het probleem wat de P2000shop heeft gevonden, ben ik als techneut wel heel nieuwsgierig naar.

Dat hebben ze mij nog niet verteld Rob, maar ze denken volgens mij dat het toch softwarematig is. Waarschijnlijk weten we komende week meer.

En nog even voor de andere meelezers (en dan houd ik er over op), in termen als "zwaar onder vuur nemen", "niet rechtvaardig om hem op deze toon aan te spreken", "het verdomd veel op afbranden lijkt" en "strooi dat niet over mijn hoofd uit" herken ik mezelf totaal niet. Ik geef alleen aan dat ik me irriteer aan een bepaalde manier van schrijven over dit probleem en zeg er nog bij dat het op mij op een bepaalde manier overkomt en misschien niet zo bedoeld is. That's all. En als daar dan zo over gevallen wordt, zegt dat meer over jullie dan over mij.

vr.gr.
Mars

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #136 Gepost op: 6 december 2008, 23:36:51 »
Citaat van: "Mars"
Citaat
Maar even ontopic waar zit het probleem wat de P2000shop heeft gevonden, ben ik als techneut wel heel nieuwsgierig naar.

zegt dat meer over jullie dan over mij.

vr.gr.
Mars

In mijn geval zegt dit het volgende, Ik de persoon inkwestie niet in het openbaar aanval maar dit via een pb zou laten blijken. En als het niet zo bedoeld is als het overkomt, JIJ openlijk je excuus moet aanbieden, dat zou je sieren in mijn ogen.

En dat wilde ik er nog ff aan toevoegen.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

• Gevorderd Lid
« Reactie #137 Gepost op: 7 december 2008, 00:01:26 »
Citaat
In mijn geval zegt dit het volgende, Ik de persoon inkwestie niet in het openbaar aanval maar dit via een pb zou laten blijken. En als het niet zo bedoeld is als het overkomt, JIJ openlijk je excuus moet aanbieden, dat zou je sieren in mijn ogen.

Beste vuurvreter, dit is een forum. Op een forum discussieren mensen. Discussieren betekent dat er verschillende meningen zijn, dat je het soms niet met elkaar eens bent. Die meningen mag je geven. Zoals jullie doen, maar dus ook zoals ik doe. Vraag me dus niet om me te excuseren voor het geven van mijn mening. Dat slaat werkelijk nergens op. Ik zou zeggen lees mijn berichten er nog eens op na, er staat geen scheldwoord of niks in, het is slechts mijn mening, dat ik mij over berichtjes irriteer. Jullie lezen er veel meer in dan er achter zit. Ik zou zeggen breng het terug tot de normale proporties, namelijk dat wat het is, een discussie. Als je daarvoor al moet excuseren, vraag ik me sterk af waar we heen gaan hier.

Wat dat betreft snap ik de reactie van Veiligheidsregionhn ook wel, ik loop ook al jaren mee op dit forum en het is mij ook al vaker opgevallen dat er een aantal 'heilige huisjes' cq. personen zijn op het forum waar je absoluut niet 'tegen aan mag schoppen', laat staan ook maar enigszins kritisch over uit kan laten.
Overigens ben ik me niet van plan daaraan te storen. Daar waar ik de behoefte voel geef ik mijn mening en ik doe dat op een correcte en nette manier.
Daar is een forum voor bedoeld lijkt mij.

Weltrusten!  ;)
Mars

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #138 Gepost op: 7 december 2008, 09:56:17 »
Beste mensen,

Het gaat zo onderhand nergens meer over. Het is erg lastig om elkaar goed te begrijpen als je niet face-to-face met elkaar praat en ik denk dat zowel Marcel als Leen misschien niet helemaal goed begrepen worden. Misschien komt Marcel pittiger over dan zijn bedoeling is, maar ik begrijp hem wel. Een paar pagina's terug stelde ik zelf nog dat Leen de genoemde problemen niet moet baggetaliseren. Meerdere mensen hebben het geconstateerd (mezelf incluis), dus er IS gewoon iets aan de hand en zowel ik als Marcel vinden dat Leen er wellicht iets te makkelijk over denkt, al bedoelt hij dat misschien helemaal niet verkeerd. Zelf heb ik dat ook weleens met PDW. Iemand meldt een bug waarvan ik denk "he hoe kan dat nou, op duizenden downloads wordt dit pas voor het eerst gemeld", soms is het dan ook een gebruikersfout, maar er kan ook daadwerkelijk iets mis zijn wat het gros van de gebruikers om wat voor reden dan ook niet ervaart.

Ik denk dat we het beter kunnen laten rusten, de P2000-shop is ermee bezig en ik hoop dat ze er iets mee kunnen. Het lijkt me nogal een lastig probleem, soms is het echt zoeken naar een speld in een hooiberg...

Groeten, Peter.

Offline Jeroen...

• Gevorderd Lid
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
« Reactie #139 Gepost op: 7 december 2008, 15:47:41 »
Zullen we nu maar weer ON TOPIC GAAN???  :?
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

• Gevorderd Lid
« Reactie #140 Gepost op: 7 december 2008, 19:11:53 »
Nog even voor de duidelijkheid, want ik vermoed dat een aantal 9.1 gebruikers dat niet door hebben, het knipperen van dat luidspreker symbooltje doet ie bij mij alleen als je hem op de trilstand hebt staan. Als ik hem op geluid had staan knipperde die bij mij ook niet. Gaat dus om de trilstand.

Feit dat niet veel mensen 'problemen' hebben en het feit dat P2000shop het vermoeden heeft dat het niet aan de pager zelf ligt (ze hebben hem uitgebreid in de trilbank etc etc gehad zeggen ze) doet mij vermoeden dat dit en ook het uitvallen ligt aan een bepaalde combinatie in de programmering. Ik heb hem bijvoorbeeld altijd op trillen staan (of helemaal stil 's nachts), gebruik ook veel maildrop (ik had zeker 12 codes op maildrop staan) en gebruik ook de woordfilters daar overheen. Ergens in die combi zal het wel fout gaan denk ik. Ik vermoed dat er niet veel mensen zijn die een zelfde combi qua programmering hebben, zodat het 'probleem' zich misschien niet vaak openbaart. Afwachten waar de p2000shop volgende week mee komt. Ben wel benieuwd wat het nou is.
Ik zeg het hier nog maar eens, ik vind dat ze er heel serieus mee aan de gang gaan en ze zijn ook goed in het contact naar de klant. Ze hebben in de eerste week dat ie daar lag netjes gebeld dat het langer dan gebruikelijk ging duren en daarna me via de mail op de hoogte gehouden. Wat dat betreft ben ik nog steeds prima te spreken over de service.

vr.gr.
Mars

Offline henryb

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #141 Gepost op: 21 december 2008, 09:06:47 »
Heb sinds korte tijd de Jupiter Pro 9.1 aangeschaft als opvolger voor m'n 8.6. Bevalt uitstekend en gebruik hem in combinatie met de usb-programmer.

Het woordfilter werkt prima. Ik heb de optie "behandel filter als prio"  uitstaan. Want als ik de pager op stil zet wil ik ook dat het stil blijft en niet als er een filterwoord voorkomt in een alarmering dat alsnog de pager begint te piepen. En dit werkt perfect. Staat ie op stil ....dan blijft het stil. En staat het geluid aan dat geeft ie keurig een apart (lang) alarm voor het filterwoord.

Nu ben ik tegen het volgende aangelopen en ik ben benieuwd of iemand dat weet :

Ik heb drie filter woorden opgegeven:

- middel,
- groot,
- de waterkamer (mijn straatnaam)

Nu was er een alarmering met de tekt; " de grote weg"  hij filtert dus op de (van de waterkamer) ........

Betekent dit dat je in de drie velden voor de woordfilters dus meerdere woorden kwijt kunt; dus in het eerste veld bijvoorbeeld groot, grote en tweede veld middel enz. Zodat je dus op meer dan drie filterwoorden kunt filteren ???

Of is het zo dat ie alleen het eerste woord in het filterveld pakt, zoals in mijn geval van De Waterkamer dat ie alleen " de " pakt en niet de Waterkamer ?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt :-)
UBC 785 XLT ** UBC 9000 XLT ** UBC 3500 XLT ** Diamond D-777 ** Diamond SRH 771 ** Target HF3 ** Jupiter Pro V9.1

Offline Marco

• Gevorderd Lid
« Reactie #142 Gepost op: 21 december 2008, 10:01:06 »
Citaat van: "henryb"
Heb sinds korte tijd de Jupiter Pro 9.1 aangeschaft als opvolger voor m'n 8.6. Bevalt uitstekend en gebruik hem in combinatie met de usb-programmer.
Het woordfilter werkt prima. Ik heb de optie "behandel filter als prio"  uitstaan. Want als ik de pager op stil zet wil ik ook dat het stil blijft en niet als er een filterwoord voorkomt in een alarmering dat alsnog de pager begint te piepen. En dit werkt perfect. Staat ie op stil ....dan blijft het stil. En staat het geluid aan dat geeft ie keurig een apart (lang) alarm voor het filterwoord.
Nu ben ik tegen het volgende aangelopen en ik ben benieuwd of iemand dat weet :
Ik heb drie filter woorden opgegeven:
- middel,
- groot,
- de waterkamer (mijn straatnaam)
Nu was er een alarmering met de tekt; " de grote weg"  hij filtert dus op de (van de waterkamer) ........
Betekent dit dat je in de drie velden voor de woordfilters dus meerdere woorden kwijt kunt; dus in het eerste veld bijvoorbeeld groot, grote en tweede veld middel enz. Zodat je dus op meer dan drie filterwoorden kunt filteren ???
Of is het zo dat ie alleen het eerste woord in het filterveld pakt, zoals in mijn geval van De Waterkamer dat ie alleen " de " pakt en niet de Waterkamer ?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt :-)

Als het goed is hoort hij niet de filteren op "de". Als je "de waterkamer" als fliterwoord hebt, hoort hij daar alleen op te filteren.
Ik heb dat probleem niet met mijn 8.6. Ik heb mijn straatnaam als filterwoord ingesteld staan bij de ambulance van deze regio: "Dr. Verdeniusstraat". Er zijn in de regio van die ambulance meerdere straten die ook met "Dr." beginnen, maar daar filtert hij niet op. Aleen maar als er echt "Dr. Verdeniusstraat" staat. Vreemd dat hij dat dan wel bij jou doet.
Anders moet je het even testen met een ander woord, en kijken of hij het dan ook doet.
Misschien ligt het wel aan de nieuwere versie (9.1).
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: 21 december 2008, 10:46:53 »
Gewoon het woord WATERKAMER is toch voldoende om het juiste resultaat te krijgen of denk ik dan te simpel?

Offline henryb

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #144 Gepost op: 21 december 2008, 10:54:46 »
Ik ben eruit. Vond het toch een vreemd proleem en zoals Marco al zei, hij hoort dat niet zo te doen. (en Leen heeft gelijk, alleen Waterkamer lost het ook op natuulijk).
Het blijkt nu (stom van mezelf) dat ik de alarmtoon bij de betreffende capcode, bijna identiek had aan de alarmtoon van het " filter-alarm " . Heb nu voor alle capcodes gewoon een discreet piepje ingesteld. Wanneer de filterwoorden matchen gaat er een lang alarm af. Nu gaat het goed want ik heb al een melding weer gehad waar " de "  in voorkomt en nu gaat het goed. Dus het is opgelost !!

Bedankt heren voor het meedenken !
UBC 785 XLT ** UBC 9000 XLT ** UBC 3500 XLT ** Diamond D-777 ** Diamond SRH 771 ** Target HF3 ** Jupiter Pro V9.1

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: 21 december 2008, 11:15:53 »
Citaat van: "henryb"
Ik ben eruit. Vond het toch een vreemd proleem en zoals Marco al zei, hij hoort dat niet zo te doen. (en Leen heeft gelijk, alleen Waterkamer lost het ook op natuulijk).
Het blijkt nu (stom van mezelf) dat ik de alarmtoon bij de betreffende capcode, bijna identiek had aan de alarmtoon van het " filter-alarm " . Heb nu voor alle capcodes gewoon een discreet piepje ingesteld. Wanneer de filterwoorden matchen gaat er een lang alarm af. Nu gaat het goed want ik heb al een melding weer gehad waar " de "  in voorkomt en nu gaat het goed. Dus het is opgelost !!

Bedankt heren voor het meedenken !

Graag gedaan en daar zijn we voor. Fijne feestdagen en veel plezier met je pager.

Offline Voederbietel

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.trekkerslep.com
« Reactie #146 Gepost op: 29 december 2008, 06:43:17 »
Vannacht toch een serieus probleempje gehad met de Jupiter. Ik had zo af en toe ook het probleem dat de verlichting direct na het inschakelen weer uitviel, dit was tot nog toe geen probleem voor mij. Afgelopen nacht gebeurde dit echter weer, maar later zag ik dat de pager vanaf dat moment helemaal "bevroren" was, hij reageerde op geen enkele knop meer.
Na het verwijderen van de batterij, anderhalf uur later weer ingeschakeld en nog steeds hetzelfde scherm zonder knopfuncties.
Zojuist maar ff de standaardfile weer ingeladen en aangepast, en ales lijkt nu weer te functioneren, dus hopenlijk gewoon een omgevallen bitje. Ik blijf het echter toch ff in de gaten houden, met name in combinatie met het uitvallen van de verlichting.

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #147 Gepost op: 1 januari 2009, 17:06:16 »
afgelopen nacht is mijn jup compleet vastgelopen, was tegen een uurtje of 01:10...
Kreeg een melding binnen en wilde deze bekijken. Licht viel uit en toen starte de pager opnieuw op. Alle opgeslagen meldingen waar verdwenen en de tijd stond op 12.00 uur met als datum 31-08-2007 (volgens mij). De pager reageerde nergens meer op... toen de batterij verwijderd en daarna deed ie het weer.

Het duurde nog een uur of wat voordat de datum en tijd weer goed stonden... de meldingen kwam gelukkig wel binnen.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2 januari 2009, 02:31:23 »
Staat de reminder (piepje) voor een gemiste melding standaard aan of uitgevinkt?

Offline maikelv

• Gevorderd Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2 januari 2009, 21:59:33 »
Volgens mij staat deze standaard aangevinkt Remon  ;)  Ik wou trouwens ook even mededelen dat ik sinds een paar weken geen last meer heb van het knipperende geluidssymbool. Zoals al eerder gezegt niet echt hinderlijk maar ik meldt het toch maar even  :) Enigste wat er is veranderd dat is dat de batterij is vervangen.