Als je echt alleen luchtvaart luistert, zou ik alleen voor de D-777 gaan, dit is een mooie dualband antenne voor zowel de VHF als de UHF airband.
Uit ervaring weet ik dat deze het ook nog prima doet op bijvoorbeeld de 2 meter en 70 centimeter amateur banden.
Wil je veel lager dan 120Mhz of tussen 150 en 250 dan wel boven de 350 MHz ook nog wat ontvangen zou het een optie zijn om de discone toch te laten staan, daar deze een theoretisch frequentie bereik heeft van ca. 25 tot 1000 MHz.
Nu is het zo dat je 2 of meer antennes voor verschillende frequenties met behulp van koppelfilters op één kabel kan aansluiten, alleen gaat dat in dit geval niet lukken omdat het werkgebied van de discone en de D-777 elkaar gedeeltelijk overlappen. Dit heeft tot gevolg dat op de gezamenlijke resonatie frequenties de uiteidelijke impedanties een zooitje worden, met behoorlijk negatieve gevolgen voor je ontvangst.
Ergo blijft dan alleen de oplossing met twee kabels over, waarbij je deze met een coax schakelaar (neem er dan wel eentje met "N" connectoren) met je ontvanger verbind, zodat je eenvoudig om kunt schakelen.
Ik hoop je wat te hebben geholpen.
Groeten,
Eric