Auteur Topic: Frequentielijst Friesland  (gelezen 873544 keer)

0 leden (en 11 gasten) bekijken dit topic.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Frequentielijst Friesland
« Reactie #810 Gepost op: 19 september 2008, 16:28:08 »
Citaat van: "bearcat02"
bij de torenkraan bij ns station heerenveen word 455.810  gebruikt op de portos

169.170 was ook aktief zonet  zaten meerdere stations op kwam van industrieterein kanaal  ging over een asfaltauto, dus kan 2 dingen zijn  bij de puinbrekerij/asfalt recycling of de noap asfalt centrale.

455.810 is een UHF landelijk portokanaal, heb je toevallig ook een TQ gescoord? En wellicht zelfs even gezien welke firma het om gaat? ;)

169.170 is volgens mij inderdaad NAP op industrieterrein Noord, maar ik ben nog op zoek naar een 100% verificatie.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline auke

• Gevorderd Lid
« Reactie #811 Gepost op: 19 september 2008, 17:16:42 »
Citaat van: "elsinga"
Citaat van: "Michel-nl"
uhum Hvnieuws ook he ;)

Oeps! ;)

160,57000   FMN   Boornbergum      Hvnieuws/Glasservice van Dijk
160,57000   FMN   Menaldum      Verzorginscentrum Nijstatenlan

Net te weinig gekopieerd. :)

TQ **.* voor boornbergum
AOR sr2000   frg 8800    kenwood    uniden 9000xlt

twitter   hvnijsinfo

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #812 Gepost op: 19 september 2008, 18:14:56 »
Citaat van: "auke"
TQ **.* voor boornbergum

Dank!
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Offline bearcat02

• Gevorderd Lid
« Reactie #813 Gepost op: 19 september 2008, 20:43:58 »

169.170 was ook aktief zonet  zaten meerdere stations op kwam van industrieterein kanaal  ging over een asfaltauto, dus kan 2 dingen zijn  bij de puinbrekerij/asfalt recycling of de noap asfalt centrale.

455.810 is een UHF landelijk portokanaal, heb je toevallig ook een TQ gescoord? En wellicht zelfs even gezien welke firma het om gaat? ;).

tq heb ik niet op gelet zal er volgende x ff op letten, is firma van wijnen bouwbedrijf.
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline auke

• Gevorderd Lid
« Reactie #814 Gepost op: 19 september 2008, 21:05:39 »
Zet ik 'm met TQ 151.4 als Sneek in de lijst en met een vraagteken als Leeuwarden.

deze TQ mag wel  
moet je ze allemaal weg halen

twitter   hvnijsinfo

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #815 Gepost op: 20 september 2008, 08:10:27 »

455.810 is een UHF landelijk portokanaal, heb je toevallig ook een TQ gescoord? En wellicht zelfs even gezien welke firma het om gaat? ;).

tq heb ik niet op gelet zal er volgende x ff op letten, is firma van wijnen bouwbedrijf.

En die zitten officieel in Gorrdeijk (als enigste friese vestiging, ze hebben er nog veel meer), dus zo heb ik 'm ook in de lijst gezet.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #816 Gepost op: 20 september 2008, 08:11:46 »
Zet ik 'm met TQ 151.4 als Sneek in de lijst en met een vraagteken als Leeuwarden.

deze TQ mag wel  

De TQ is weggehaald op verzoek van de gebruiker (in dit geval dus michel-nl). Zet zoals dat op verzoek van FE Geluid id gebeurd. Dus zolang de gebruiker zich niet bij mij meldt laat ik 'm staan. ;)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #817 Gepost op: 20 september 2008, 09:30:04 »

deze TQ mag wel  

De TQ is weggehaald op verzoek van de gebruiker (in dit geval dus michel-nl). Zet zoals dat op verzoek van FE Geluid id gebeurd. Dus zolang de gebruiker zich niet bij mij meldt laat ik 'm staan. ;)

Ik denk dat je in het algemeen er verstandiger aan doet om helemaal geen TQ of DCS  meer te vermelden. Een heleboel bedrijven weten niet eens het bestaan van dit forum en zullen als ze daar kennis van krijgen helemaal niet gelukkig zijn met die publicatie. Frequenties zijn openbaar, maar een  ¨sleutel¨ van een systeem prijsgeven gaat veel verder. Misschien een gek voorbeeld, maar hoe zou je je voelen als de installateur van de bewakingsinstallatie van je huis de toegangscode op internet zet en je daar later achter komt?  
Leen

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #818 Gepost op: 20 september 2008, 09:59:37 »
Leen, ik denk dat je de publicatie van de TQ een beetje te zwaar ziet. De TQ is welliswaar nodig om mee te kunnen praten, maar kan ook erg nuttig zijn om op 1 frequenties verschillende gebruikers te onderscheiden bij ontvangst. Het eerste is niet toegestaan, het tweede uiteraard wel.

Ook je vergelijking met de code van een alarminstallatie gaat mank, want de TQ is voor iedereen gewoon te ontvangen. Het zou meer zoiets zijn als toegang tot een disco alleen voor leden, die bij de ingang luid en duidelijk het codewoord noemen. Als je dan in de rij gaat staan kun je simpel meeluisteren en zo ook binnenkomen. ;)

Ik haal de TQ dus alleen weg op verzoek van de gebruiker van de frequentie. En zolang niemand mee gaat praten is er niks aan de hand, als dat wel gebeurt dan weet de gebruiker dat heus wel.

Offline auke

• Gevorderd Lid
« Reactie #819 Gepost op: 20 september 2008, 11:10:09 »
Leen, ik denk dat je de publicatie van de TQ een beetje te zwaar ziet. De TQ is welliswaar nodig om mee te kunnen praten, maar kan ook erg nuttig zijn om op 1 frequenties verschillende gebruikers te onderscheiden bij ontvangst. Het eerste is niet toegestaan, het tweede uiteraard wel.

Ook je vergelijking met de code van een alarminstallatie gaat mank, want de TQ is voor iedereen gewoon te ontvangen. Het zou meer zoiets zijn als toegang tot een disco alleen voor leden, die bij de ingang luid en duidelijk het codewoord noemen. Als je dan in de rij gaat staan kun je simpel meeluisteren en zo ook binnenkomen. ;)

Ik haal de TQ dus alleen weg op verzoek van de gebruiker van de frequentie. En zolang niemand mee gaat praten is er niks aan de hand, als dat wel gebeurt dan weet de gebruiker dat heus wel.

dat kan wist ik niet
maar voor wie ze wel wil hebben even een PB naar mij

twitter   hvnijsinfo

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
    • http://www.glasservicevandijk.nl
« Reactie #820 Gepost op: 20 september 2008, 11:15:05 »
het is idd op verzoek van mij door de ADMIN verwijderd hier, elsinga heeft het van zijn eigen lijst verwijderd.
want ja het doorgeven van die sleutel valt ook nog eens onder bedrijfs informatie daar het geregistreerde TQ bij AT is.
en dus strafbaar bij de wet!

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #821 Gepost op: 20 september 2008, 11:23:08 »
Ik denk dat ook Michel de boel wat zwaarder neerzet dan het in werkelijkheid is. Bedrijfsinformatie is niet per definitie strafbaar bij wet tenslotte. En een TQ noemen ook niet, een TQ toon is namelijk geen informatie (wat theoretisch strafbaar is bij doorvertellen aan derden).

Ik denk dat de tusenweg die er nu is prima klopt in de praktijk. Ik neem de TQ niet op in de lijst, maar wel in de eigen opmerkingen bij een frequentie. Zo kan ik ook een beetje op gebruikers filteren. Dus ik hoor nog steeds graag de TQ van gebruikers, eventueel met de opmerking dat hij niet op de lijst mag. ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #822 Gepost op: 20 september 2008, 11:25:08 »
Citaat van: "Michel-nl"
want ja het doorgeven van die sleutel valt ook nog eens onder bedrijfs informatie daar het geregistreerde TQ bij AT is.
en dus strafbaar bij de wet!

Nou sorry hoor zo lust ik er nog wel eentje, dan kunnen we ook wel stoppen met het publiceren van frequenties. Ik vind het allemaal een beetje te ver gaan. Het is een vrije hobby en die moeten we niet door anderen laten leiden.

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
    • http://www.glasservicevandijk.nl
« Reactie #823 Gepost op: 20 september 2008, 11:25:38 »
misschien iets te veel aangedikt, maar zoals je al zegt theoretisch wel aanvechtbaar. dus als ik er schade van ondervindt kan ik er zeker werk van maken.
maar dat is dan tegen degene die moedwillig deze informatie door stuurt om onze groep specifiek te benadelen.

Offline Melle

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #824 Gepost op: 20 september 2008, 11:29:26 »
En even ter aanvulling..er is ook al aangifte gedaan in dit specifieke geval.