Auteur Topic: En zo kan het ook voor de pers  (gelezen 150819 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #180 Gepost op: 6 november 2008, 11:59:21 »
Citaat van: "hunter"
Tsjonge jonge man, word jij nou nooit moe van je eigen slappe geouwehoer???
Peter.

Dit zal ik maar negeren, zoals zovelen intussen doen.
Groeten uit Den Haag,
Gerard

combofoontje

• Gast
« Reactie #181 Gepost op: 17 mei 2009, 13:40:55 »
Nou het is nu half mei 2009 en buiten RR is er nog bar weinig activiteit te zien op P2000 als het
gaat om persalarm.
Ik had ergens een brief gelezen dat het toch ingevoerd zou worden maar nog niks....

Of weet iemand de stand van zaken ?

Offline dannyij

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.brandweerwaalwijk.tk
« Reactie #182 Gepost op: 17 mei 2009, 13:51:43 »
Citaat van: "combofoontje"
Nou het is nu half mei 2009 en buiten RR is er nog bar weinig activiteit te zien op P2000 als het
gaat om persalarm.
Ik had ergens een brief gelezen dat het toch ingevoerd zou worden maar nog niks....

Je hebt gelijk.. nog steeds rustig.
Maar we hebben nog anderhalve maand voor het juli is.
Hopelijk wordt er voor die tijd wel actie ondernomen..

Offline michel

• Gevorderd Lid
« Reactie #183 Gepost op: 17 mei 2009, 14:42:18 »
Ik betwijfel ook of het er wel gaat komen,maar we zullen het vanzelf gaan zien.

Offline RS

• Top Lid
« Reactie #184 Gepost op: 17 mei 2009, 15:03:10 »
Citaat van: "combofoontje"
gaat om persalarm.

En wie zegt dan dat elke regio dit via P2000 zal regelen? Er zijn genoeg andere mogelijkheden.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #185 Gepost op: 17 mei 2009, 15:22:40 »
Citaat van: "RS"
En wie zegt dan dat elke regio dit via P2000 zal regelen? Er zijn genoeg andere mogelijkheden.

Precies. Als regio zou ik de voorkeur geven aan SMS, dan kun je controleren wie de informatie ontvangt.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #186 Gepost op: 17 mei 2009, 19:30:14 »

Dat zou afgesproken zijn enige tijd geleden, dacht dat daar genoeg over gesproken was op dit forum?
In elk geval begin ik ook steeds sceptischer te worden, terwijl ik toch vanuit betrouwbare bron heb vernomen dat lang niet alle regio's er negatief tegenover zouden staan...

Groeten, Peter.

Offline RS

• Top Lid
« Reactie #187 Gepost op: 17 mei 2009, 21:11:35 »

Dat zou afgesproken zijn enige tijd geleden, dacht dat daar genoeg over gesproken was op dit forum?

Dan heb hier de Kennemerlandse variant  :):( :
90240 0235511367

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #188 Gepost op: 18 mei 2009, 11:39:29 »

90240 0235511367

Dat systeem draait misschien al heel lang en heeft volgens niets te maken met P2000 berichten door de politie. De pers moet dan ook toegang krijgen tot de communicator en ik vraag me af of ze erop zitten te wachten dat er ineens tientallen fotografen de communicator gaan bestoken, want daar is het P2000-systeem immers voor bedoeld...

Groeten, Peter.

Offline RS

• Top Lid
« Reactie #189 Gepost op: 18 mei 2009, 21:27:07 »

90240 0235511367

Dat systeem draait misschien al heel lang en heeft volgens niets te maken met P2000 berichten door de politie. De pers moet dan ook toegang krijgen tot de communicator en ik vraag me af of ze erop zitten te wachten dat er ineens tientallen fotografen de communicator gaan bestoken, want daar is het P2000-systeem immers voor bedoeld...

Groeten, Peter.

Beetje gelijk heb je wel. Dan passen we de tekst aan tot 90240 54000 en verzenden we per communicator een SMS in plaats van een terugmeldscenario.

arjan

• Gast
« Reactie #190 Gepost op: 19 mei 2009, 16:54:49 »
De laatste tijd wel veel testen voor de regio N.O.G

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #191 Gepost op: 19 mei 2009, 17:37:46 »
Citaat van: "arjan"
De laatste tijd wel veel testen voor de regio N.O.G

Dat zal vast niet voor de pers zijn...

Groeten, Peter.

Offline Shave

• Gevorderd Lid
« Reactie #192 Gepost op: 23 mei 2009, 08:45:11 »

90240 0235511367

Groeten, Peter.

Brabant-Noord werkt via de communicator met gesproken bericht en bevestigingsfunctie of je wel of niet tp gaat.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #193 Gepost op: 23 mei 2009, 11:27:43 »
Citaat van: "Shave"
Brabant-Noord werkt via de communicator met gesproken bericht en bevestigingsfunctie of je wel of niet tp gaat.

Steeds weer worden er verkeerde voorbeelden genoemd. Jullie hebben het over persalarm en dat is heel iets anders. Naast de reeds bestaande regionale persalarmen zou P2000 er als "extra" bij moeten komen. Rotterdam-RIjnmond gebruikt dat natuurlijk al en ook zij hebben achter de schermen nog steeds hun eigen persalarm. Enerzijds persalarm, anderzijds P2000-alarm (ik geef het maar een naampje).

Groeten, Peter.

Offline Dickiedick

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #194 Gepost op: 23 juni 2009, 21:24:14 »
Nounou.

Door omstandigheden heb ik het strijdtoneel 2 jaar geleden verlaten. Toen al had ik er een hard hoofd in dat er iets voor de pers geregeld zou worden. Maar de wijze waarop de NVJ zich heeft laten piepelen vind ik wel de verbeelding tarten. Ze gedragen zich als een hond die braaf wacht tot hem een bot wordt toegegooid, terwijl er harde toezeggingen waren gedaan.

En nu de termijn voor de zoveelste keer nagenoeg is verstreken, heb ik niet echt de indruk dat er iets gaande is. Ik vind een en ander meer weg hebben van een poppenkastvertoning, dan van professioneel overleg. Niemand weet iets, iedereen gist en als ik het mag geloven gedragen personeelsleden van meldkamers zich als een stel kleuters, die een ander een speeltje voorhouden, maar net zo dat de ander er niet bij kan. Wat een toestand zeg!