Auteur Topic: En zo kan het ook voor de pers  (gelezen 150800 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Leen Ansems

• Gast
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #195 Gepost op: 24 juni 2009, 05:46:47 »
Klagen dat je de berichten niet te zien krijgt die niet voor je bestemd zijn? Het moet niet gekker worden.

Offline Dickiedick

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #196 Gepost op: 24 juni 2009, 11:48:53 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Klagen dat je de berichten niet te zien krijgt die niet voor je bestemd zijn? Het moet niet gekker worden.

Wel lezen wat er staat. Ik heb het geen moment over mezelf. Alleen daar waar ik aangeef hoe lang ik een en ander niet heb gevolgd. En ik geef alleen mijn mening. Mag ik dat alsjeblieft?

Daarnaast, als je jouw mening tot universele waarheid verheft, wat doe je dan hier nog? Immers, 90% van de berichtgeving welke met de scanner wordt (werd) opgevangen is niet voor derden bestemd.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #197 Gepost op: 24 juni 2009, 12:01:26 »
Citaat van: "Dickiedick"

Wel lezen wat er staat. Ik heb het geen moment over mezelf. Alleen daar waar ik aangeef hoe lang ik een en ander niet heb gevolgd.

Daarnaast, als je die mening bent toegedaan, wat doe je dan hier nog? Immers, 90% van de berichtgeving welke met de scanner wordt (werd) opgevangen is niet voor derden bestemd.

Ik heb bij mijn opmerking ook geen naam gezet. Ik weet dat er door journalisten overleg wordt gevoerd om een persalarm in elke regio te krijgen. Die mensen werken in alle stilte en accepteren dat het een lange moeizame weg is. Het gros van de klagers over het uitblijven van het persalarm hebben helemaal niks met die beroepsgroep te maken. En ik doe niks met de berichten. Sterker nog: als de techniek werkt, zal het me een zorg zijn wat er in het scherm staat, als het maar zonder enige fout is. Ik heb daarom geen enkel plan om hier weg te gaan.

Offline Dickiedick

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #198 Gepost op: 24 juni 2009, 13:12:22 »

Wel lezen wat er staat. Ik heb het geen moment over mezelf. Alleen daar waar ik aangeef hoe lang ik een en ander niet heb gevolgd.

Daarnaast, als je die mening bent toegedaan, wat doe je dan hier nog? Immers, 90% van de berichtgeving welke met de scanner wordt (werd) opgevangen is niet voor derden bestemd.

Ik heb bij mijn opmerking ook geen naam gezet. Ik weet dat er door journalisten overleg wordt gevoerd om een persalarm in elke regio te krijgen. Die mensen werken in alle stilte en accepteren dat het een lange moeizame weg is. Het gros van de klagers over het uitblijven van het persalarm hebben helemaal niks met die beroepsgroep te maken. En ik doe niks met de berichten. Sterker nog: als de techniek werkt, zal het me een zorg zijn wat er in het scherm staat, als het maar zonder enige fout is. Ik heb daarom geen enkel plan om hier weg te gaan.

Ik had ook niet de minste intentie om je weg te jagen. Ik vroeg me alleen in alle oprechtheid af, wat je hier zoekt als je zoveel problemen hebt met wat er gebeurt? En dan doel ik op scannerluisteraars die zaken horen die eigenlijk niet voor hun oren bestemd zijn.

Wat misschien mijn betoog wat duidelijker maakt: Ook ik hoor tot die beroepsgroep. En ik weet dat het overleg niet de journalist in de regio wordt gevoerd, maar centraal door de NVJ. Daarom verbaasde ik me erover dat er feitelijk geen enkele vordering is te constateren, ondanks alle afspraken en toezeggingen.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #199 Gepost op: 24 juni 2009, 17:24:58 »
Daarom verbaasde ik me erover dat er feitelijk geen enkele vordering is te constateren, ondanks alle afspraken en toezeggingen.

Voor zover ik weet gaat het hele verhaal niet door. Geen alarmen via P2000 dus.

Groeten, Peter.

Offline Dickiedick

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #200 Gepost op: 25 juni 2009, 11:45:20 »
Citaat van: "hunter"
Daarom verbaasde ik me erover dat er feitelijk geen enkele vordering is te constateren, ondanks alle afspraken en toezeggingen.

Voor zover ik weet gaat het hele verhaal niet door. Geen alarmen via P2000 dus.

Groeten, Peter.

Kijk, die uitkomst zat eraan te komen. Uitstel en afstel, het werkt nog steeds.

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #201 Gepost op: 1 juli 2009, 13:35:16 »
1 juli, en het is nog erg stil  ;)

Offline michel

• Gevorderd Lid
« Reactie #202 Gepost op: 1 juli 2009, 13:36:03 »
Was toch al duidelijk dat het stil zal blijven ;)

Online Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
« Reactie #203 Gepost op: 1 juli 2009, 16:23:31 »
Is er verder geen enkele behalve Rijnmond  Regio die wel positief is over het alarmeren over P2000, en die het misschien wel ooit gaan gebruiken of is het voor rest van Nederland over en sluiten  :( ?

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #204 Gepost op: 15 juli 2009, 07:43:29 »
NVJ dringt aan op inwerkingtreding persalarmering

dinsdag 7 juli 2009 | De NVJ is niet gerust een voorspoedige invoering van de persalarmering en dringt aan op een snelle inwerkingtreding. In een brief heeft de NVJ laten weten dat zij per 1 juli op een planning rekent van alle regio’s waarin de persalarmering volgens toezegging in werking treedt. De NVJ heeft nog geen reactie ontvangen.

In oktober 2008 heeft de raad van Hoofdcommissarissen van Politie toegezegd dat per 1 juli 2009 het meldsysteem P2000 in alle 26 regio’s moet draaien. Voorafgaand aan de definitieve invoering draaide in 2007 de pilot P2000 in de regio Rijnmond. Het systeem zou vanaf 1 januari 2009 gefaseerd worden ingevoerd omdat nog niet alle regio’s waren ingericht op deze persalarmering. Hiervoor werd een half jaar uitgetrokken.

Afgelopen april kwamen de NVJ en de Raad van Hoofd Commissarissen een aantal afspraken overeen. De pilot in Groningen voor persalarmering zou snel worden uitgebreid naar de provincies Friesland en Drenthe. Ook werd afgesproken dat een aantal regio’s waar de klachten met betrekking tot het uitblijven van de persalarmering uitsprongen, met voorrang bij de invoering zou worden betrokken. Fasegewijs zouden daarna alle regio’s volgen.
In het zelfde overleg kondigde de Raad van Hoofd Commissarissen aan dat er werd overgegaan naar alarmering per sms. Om de werkbaarheid te kunnen toetsen is samenwerking met de betrokken media noodzakelijk, stelt de NVJ. Hoewel in Groningen journalisten aanvankelijk bij de pilot werden ingeschakeld, lijkt de zaak daar nu stil te liggen.

Bron: NVJ
http://www.nvj.nl/nieuws/bericht/nvj-dringt-aan-op-inwerkingtreding-persalarmering/
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Offline dannyij

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.brandweerwaalwijk.tk
« Reactie #205 Gepost op: 15 juli 2009, 22:15:04 »
Citaat van: "SteKel"
NVJ dringt aan op inwerkingtreding persalarmering

dinsdag 7 juli 2009 | De NVJ is niet gerust een voorspoedige invoering van de persalarmering en dringt aan op een snelle inwerkingtreding. In een brief heeft de NVJ laten weten dat zij per 1 juli op een planning rekent van alle regio’s waarin de persalarmering volgens toezegging in werking treedt. De NVJ heeft nog geen reactie ontvangen.

In oktober 2008 heeft de raad van Hoofdcommissarissen van Politie toegezegd dat per 1 juli 2009 het meldsysteem P2000 in alle 26 regio’s moet draaien. Voorafgaand aan de definitieve invoering draaide in 2007 de pilot P2000 in de regio Rijnmond. Het systeem zou vanaf 1 januari 2009 gefaseerd worden ingevoerd omdat nog niet alle regio’s waren ingericht op deze persalarmering. Hiervoor werd een half jaar uitgetrokken.

Afgelopen april kwamen de NVJ en de Raad van Hoofd Commissarissen een aantal afspraken overeen. De pilot in Groningen voor persalarmering zou snel worden uitgebreid naar de provincies Friesland en Drenthe. Ook werd afgesproken dat een aantal regio’s waar de klachten met betrekking tot het uitblijven van de persalarmering uitsprongen, met voorrang bij de invoering zou worden betrokken. Fasegewijs zouden daarna alle regio’s volgen.
In het zelfde overleg kondigde de Raad van Hoofd Commissarissen aan dat er werd overgegaan naar alarmering per sms. Om de werkbaarheid te kunnen toetsen is samenwerking met de betrokken media noodzakelijk, stelt de NVJ. Hoewel in Groningen journalisten aanvankelijk bij de pilot werden ingeschakeld, lijkt de zaak daar nu stil te liggen.

Bron: NVJ
http://www.nvj.nl/nieuws/bericht/nvj-dringt-aan-op-inwerkingtreding-persalarmering/

Ik hoop dat ze het snel gaan invoeren...

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #206 Gepost op: 16 juli 2009, 05:54:23 »
Citaat van: "dannyij"
Ik hoop dat ze het snel gaan invoeren...

Niet lullig bedoeld, maar dit voegt zo weinig toe. Je citeert een compleet verhaal en zegt vervolgens iets wat we waarschijnlijk allemaal wel denken.
Ik hoop ook dat er ooit een C2000-scanner komt, maar dat hoop ik al heel lang.

Als het komt dan komt het, zo niet dan is het jammer... Insiders hebben mij verteld dat het NIET gaat komen en zijn dan ook erg verrast door dit bericht.
Maar wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het is alleen wel erg toevallig dat de "afspraak" uiterlijk 1 juli 2009 was en dat alle 24 regio's unaniem doodzwijgen. Als het dan toch doorgang zou vinden dan had je op zijn minst enige aktiviteit verwacht...

Online wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #207 Gepost op: 16 juli 2009, 09:26:28 »
Insiders hebben mij verteld dat het NIET gaat komen en zijn dan ook erg verrast door dit bericht.

Hoe kunnen je "insiders" nou verbaasd zijn over het bericht van de NJV dat ze aandringen op invoering? Dan kan het alleen beteken dat niemand durft te vertellen dat "men" het eigenlijk niet wil invoeren.  ;)

Ik begrijp de vermelding van een (2e?) pilot in Groningen niet erg. Is er daar daadwerkelijk gedraaid met persalarmeringen?

Offline lifty

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.brandweervoertuigen.com
« Reactie #208 Gepost op: 16 juli 2009, 17:53:58 »
Citaat van: "wattman"
Insiders hebben mij verteld dat het NIET gaat komen en zijn dan ook erg verrast door dit bericht.

Hoe kunnen je "insiders" nou verbaasd zijn over het bericht van de NJV dat ze aandringen op invoering? Dan kan het alleen beteken dat niemand durft te vertellen dat "men" het eigenlijk niet wil invoeren.  ;)

Ik begrijp de vermelding van een (2e?) pilot in Groningen niet erg. Is er daar daadwerkelijk gedraaid met persalarmeringen?

Als het goed is draait daar de pilot voor het SMS systeem via de communicator, wat de politie nu ineens schijnt te willen.

Offline Mainstay

• Gevorderd Lid
    • http://www.mainstay.nl
« Reactie #209 Gepost op: 16 juli 2009, 22:56:31 »
Citaat
Als het goed is draait daar de pilot voor het SMS systeem via de communicator, wat de politie nu ineens schijnt te willen.

Niet alleen de politie. De pers wil de meldingen ook niet graag "open" op p2000
Dan moet je je als persfotograaf weer een weg banen door alle hobby fotograven
Dus van mij mag het "gesloten" blijven.