Auteur Topic: En zo kan het ook voor de pers  (gelezen 150571 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #105 Gepost op: 9 februari 2008, 10:31:24 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "SteKel"
Er is anders de afgelopen weken wel een ongekende bedrijvigheid op die codes gaande. Echt tientallen testberichten per dag, en dat waren er hooguit een paar per jaar. Ik zeg daar direct bij dat ik niet weet of die berichten al dan niet gedeeltelijk te maken hebben met dit topic, want daar heb ik al eens naast gezeten

Tsja, je zegt het zelf al. Tenzij je werkelijk denkt dat Haaglanden 300 codes gaat gebruiken voor "persalarm"???

Het enige waar men vandaag de dag aan kan denken bij het zien van een al dan niet nieuwe politiecode (het is maar een REEKS, dus het zegt niets) dat is aan het "persalarm". Allemensen er is veel meer dan alleen persalarm, zaken en piketfuncties die de gemiddelde regio veel belangrijker vindt dan het alarmeren cq kennis geven van "derden".

Laat alsjeblieft al die codes een keer links liggen, wat zijn dat toch steeds voor speculaties?? Als er daadwerkelijk "persberichten" worden verzonden dan merk je dat toch snel genoeg of niet soms???

Groeten, Peter.

Zoals ik al eens eerder heb uitgelegd, is het niet mijn bedoeling om te speculeren, maar bedrijf ik slechts mijn hobby. Als we het hier helemaal niet meer gaan hebben over mogelijke ontwikkelingen en alleen de "professionals" aan het woord laten die precies weten wat wel en wat niet relevant is, dan hebben we misschien een informatief hoogwaardig topic, maar wel eenzijdig en weinig interessant voor de hobbyisten die het graag over dingen hebben om op die manier te ontdekken of er iets gaande is of niet.

Zelfs door toch niet de minsten op Het Brandweerforum worden de huidige testberichten in Haaglanden mogelijk in verband gebracht met het toekomstige persalarm, dus een wereldvreemde gedachte is dat toch niet.

Maar goed, ik zal de laatste zijn die topics of personen zou willen frustreren, dus als mijn bijdragen buiten de orde vallen dan zal ik wel op zoek gaan naar een ander topic waar ongebreideld kan worden gesproken over alle (nieuwe) ontwikkelingen op de politiecodes.
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #106 Gepost op: 18 maart 2008, 12:24:03 »
In plaats van te wachten tot ik een ons weeg, dacht ik een brutaal mens heeft de halve wereld, dus maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de lokale omroep in Haaglanden, Radio TV West, een mailtje gestuurd.

Citaat
Beste heer, mevrouw,

Vanuit hobbymatige belangstelling vraag ik mij af of u op de hoogte bent van de persalarmeringen die begin dit jaar ingevoerd zouden moeten worden via P2000, nu het beluisteren van de scannerberichten door C2000 onmogelijk is geworden. Weet u misschien wanneer dit systeem in deze regio ingevoerd zal gaan worden?

Voor meer informatie zie http://www.villamedia.nl/journalist/n/2 ... p2000.shtm

Het lijkt mij voor u als lokale nieuwsbrenger van het grootste belang dat u van dit systeem gebruik kunt gaan maken. Inmiddels heeft de Raad van Hoofdcommissarissen alle hulpverleningsregio's opgedragen om het systeem eind 2007, begin 2008 in te voeren. Ik ben heel benieuwd of u hierover al iets vernomen heeft.

Met dank en vriendelijke groet,

Daarop kreeg ik zonet deze reactie.

Citaat
Beste Gerard,

We zijn op de hoogte van de proef in het Rijnmond-gebied, maar het is vooralsnog onduidelijk wanneer het in Haaglanden en Hollands-Midden ingevoerd wordt.

Met vriendelijke groeten,
Omroep West

Dat geeft de burger weer moed, want het lijkt niet "vooralsnog onduidelijk" te zijn of, maar wanneer het systeem wordt ingevoerd. Maar zekerheid voor alles, dus hierover zal ik nog een vervolgvraag stellen. Nader bericht volgt.
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #107 Gepost op: 21 maart 2008, 12:01:08 »
Tsja, ik heb geen P2000 pager en volg ook nauwelijks de monitor sites. Neemt niet weg dat ik deze thread zo af en toe doorlees en stuitte daarbij op wel heel vreemde zaken die ik maar eens verder in de wereld heb gezet: Check de FMC website

Het is maar een mening  :oops:
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #108 Gepost op: 21 maart 2008, 12:14:44 »
Citaat van: "BlackBox"
Tsja, ik heb geen P2000 pager en volg ook nauwelijks de monitor sites. Neemt niet weg dat ik deze thread zo af en toe doorlees en stuitte daarbij op wel heel vreemde zaken die ik maar eens verder in de wereld heb gezet: Check de FMC website

Dit is iets heel anders, met regelmaat worden appels met peren vergeleken. Het systeem van Rijnmond is vanaf de eerste dag ten onrechte betiteld als "persalarm". Persalarm is iets heel anders waar de professionele media al jaren gebruik van kan maken. Zat media zijn nooit afhankelijk geweest van scanners en dergelijken, zij betalen een x-bedrag om vervolgens via SMS (of in Haaglanden vroeger via een PTT-semafoon) op de hoogte te worden gesteld van calamiteiten die voor de pers van belang kunnen zijn.

Dat is dus niets nieuws, het systeem wat Haaglanden nu in gebruik heeft genomen is simpelweg wat moderner dan het oude systeem, maar is op geen enkele wijze te vergelijken met het "Pers Informatie Systeem" zoals men dat al enige tijd in Rijnmond gebruikt.

Wat er op die website staat riekt naar stemmingmakerij. Wel kan ik me aansluiten bij de gedachte, maar om het op deze wijze te verkondingen vind ik een beetje ver gaan. Weer lijkt het alsof er aanspraak wordt gemaakt op gratis informatie door de hulpdiensten en nu ze er geld voor vragen moet de Hulpverleningsregio Haaglanden aan de schandpaal worden genageld?

Het schijnt dat de pilot in Rijnmond geevalueerd is door de Raad van Hoofdcommissarissen waarna men heeft besloten dat dit in het gehele land ingevoerd dient te worden. Alle andere vormen van informatie, al dan niet betaald, zijn van een totaal andere orde en dienen hier niet mee vergeleken te worden.

Nogmaals, het lijkt er steeds meer op dat men bepaalde rechten wil ontlenen, hetzij aan het verleden (de scanner), hetzij aan het 'besluit' dat heel Nederland de pers via P2000 'moet' gaan informeren.

Zaken als de lokale media benaderen met betrekking tot dit onderwerp en vervolgens alle hoop vestigen op de woordkeuze in hun reaktie vind ik ook een beetje zinloos. Komt het, dan komt niet. Zo niet dan is het gewoon jammer. Enig nuchter denken sinds het wegvallen van de vertrouwde ether-geluiden is soms ver te zoeken...

Groeten, Peter.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #109 Gepost op: 21 maart 2008, 12:24:35 »
Korte inhoud van de boodschap:

Radiosignaal achter digitaal gordijn, prima, niemand kan meer meeluisteren, maar gaan dan niet informatie dat mee kan lopen/meeloopt met bestaande systemen als P2000 voor een selecte groep aanbieden tegen harde Euro's aanbieden. Dat stinkt. Hoe select is die groep wel? Het is niet enkel voor journalisten, maar voor iedereen die SMS-berichten kan ontvangen en bereid is zijn gegevens achter te laten. Gegevens die ook nog eens niet goed beveiligd zijn........
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #110 Gepost op: 21 maart 2008, 13:29:22 »
... Zaken als de lokale media benaderen met betrekking tot dit onderwerp en vervolgens alle hoop vestigen op de woordkeuze in hun reaktie vind ik ook een beetje zinloos. Komt het, dan komt niet. Zo niet dan is het gewoon jammer. Enig nuchter denken sinds het wegvallen van de vertrouwde ether-geluiden is soms ver te zoeken...

Groeten, Peter.

Bedankt voor je kwalificatie van mijn nuchter denken. We leven in een vrij land, dus ik neem je niets kwalijk. Maar zoals je kunt zien heb ik juist geen conclusies willen trekken uit een mogelijk slechts willekeurige woordkeuze, zodat ik hierover een vervolgvraag heb gesteld die nadrukkelijk uitsluitsel zou moeten geven. Enig nuchter lezen is soms ver te zoeken...
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #111 Gepost op: 26 maart 2008, 14:59:04 »
15:56:42 26-03-08-ALPHA-Ploeg F meldkamer politie RR bedankt de journalisten RR voor de attentie vandaag
1430020Politie Rotterdam Rijnmond (Persalarm)
Groeten uit Den Haag,
Gerard

paul19622

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 29 maart 2008, 14:57:08 »

15:56:42 26-03-08
-ALPHA-Ploeg F meldkamer politie RR bedankt de journalisten RR voor de attentie vandaag

Kijk zo kan het dus ook. Een beetje aan elkaar denken leuk dat het daar zo gaat kunnen andere regio's nog eens wat van leren.  ;)

met vriendelijke groet,

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #113 Gepost op: 30 maart 2008, 13:13:34 »

Citaat van: "paul19622"
15:56:42 26-03-08
-ALPHA-Ploeg F meldkamer politie RR bedankt de journalisten RR voor de attentie vandaag

Kijk zo kan het dus ook. Een beetje aan elkaar denken leuk dat het daar zo gaat kunnen andere regio's nog eens wat van leren.  ;)

met vriendelijke groet,

Voor het hoe en wat, zie: Persburo Wil van Balen!  :P
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #114 Gepost op: 30 maart 2008, 13:50:19 »
Citaat van: "Arle"

Daar heb je hem weer, zullen sommigen nu wellicht denken, maar als ik het zo lees is enige kennis van de Nederlandse taal absoluut geen vereiste bij bepaalde "persbureaus". Een foutje kan iedereen maken, maar dit is wel heel erg droevig...

Groeten, Peter.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: 31 maart 2008, 07:37:09 »

Daar heb je hem weer, zullen sommigen nu wellicht denken, maar als ik het zo lees is enige kennis van de Nederlandse taal absoluut geen vereiste bij bepaalde "persbureaus". Een foutje kan iedereen maken, maar dit is wel heel erg droevig...

Groeten, Peter.

Ik ben het met je eens. De tekst is niet bepaald een schoolvoorbeeld van een verhaal in de Nederlandse taal. :oops::oops:
Mvg,
Leen

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #116 Gepost op: 31 maart 2008, 08:35:36 »

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #117 Gepost op: 31 maart 2008, 08:55:51 »
Taalkundig niet best nee, dat klopt. Da's gewoon jammer. Maar om die mensen dan daar nou zo op af te rekenen (lees: seiken) (toepasselijk genoeg bewust geschreven met een "s", want anders maakt de elektronische taalgebruikpolitieagent er "zeuren" van) vind ik net zo jammer. Kijk even verder. Het enthousiasme en de inzet om datgene te bereiken waar de meesten van ons - ikzelf incluis - zo op hopen. De pers in vele regio's kan daar nog een voorbeeld aan nemen, want die wachten passief alleen maar af. Laten we ook blij zijn met deze actieve pers op dit gebied!
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #118 Gepost op: 31 maart 2008, 09:35:38 »
De pers in vele regio's kan daar nog een voorbeeld aan nemen, want die wachten passief alleen maar af. Laten we ook blij zijn met deze actieve pers op dit gebied!

Je kunt je zo aktief opstellen als je wilt, maar "de pers" zoals jij die voor ogen hebt heeft hier weinig invloed op beste Stekel, daar heb je (overkoepelende) organisaties zoals het NVJ voor nodig die zich hier al mee bezig houden.

Even off the record, maar wat heb jij er voor voordelen bij? Je bent toch net als de meesten hier een hobbyist?? Laten we de zaken wel gescheiden houden. Jij pleit min of meer voor een landelijke invoering van dit perssysteem en waarom? Omdat je geen scanner meer kunt luisteren? Laten we dan als hobbyist onze plaats weten en wijselijk onze monden sluiten en de zakelijk belanghebbenden (de media) het woord laten doen.

Iedereen moet zijn plaats kennen en als hobbyist staan we nu eenmaal achteraan. Ook ik heb vaak genoeg binnen de linten gestaan als fotograaf, maar ik blijf het zeggen, een goede journalist heeft meer aan betrouwbare bronnen dan aan de 'informatie' waar jij zo graag om staat te springen.

Wellicht ten overvloede, het is een pers-informatiesysteem door sommigen betiteld als pers-alarm en dit topic heet ook nog steeds "En zo kan het ook voor de pers". Het is natuurlijk geen "hobbyisten-informatiesysteem", iets waar het toch wel een beetje op begint te lijken....

Taalkundig niet best nee, dat klopt. Da's gewoon jammer. Maar om die mensen dan daar nou zo op af te zeiken vind ik net zo jammer.

Vind ik niet. Sorry hoor, maar ik ben liever eerlijk dan schijnheilig. Als ik zulke teksten lees dan denk ik, wordt maar slager of ga ergens vakkenvullen. Als je bij de slager waardeloze produkten krijgt voorgeschoteld dan vraag je je toch net zo hard af of die beste man (of vrouw) zijn vak wel waardig is? Of zeg je dan ook doodleuk "ach hij doet in elk geval zijn best". Sorry hoor, maar mijn broek zakt volledig af van al die 112-achtige sites evenals zogenoemde "media" die de naam "media" gewoon ten schande brengen. In mijn reaktie op jouw eerste quote kon je lezen dat ik zelf ook wel eens "wat foto's heb gemaakt". Als ik dan soms foto's zie van andere fotografen, dan kunnen ze beter iets anders gaan doen, want als je niet weet hoe een camera werkt dan moet je simpelweg geen foto's maken. Als jij om wat voor reden dan ook bij de rechtbank belandt dan wens je toch ook bij te worden gestaan door een advocaat die zijn/haar vak begrijpt? Ik snap niet waarom het "simpelere" werk minder kwalitatief afgeleverd mag worden. Ik vind het gewoon een schande en die mensen mogen zich diep schamen.

Maarja sommige mensen kunnen blijkbaar beter taartjes bakken dan een stukje Nederlands schrijven.
Wellicht is er nog een vacature bij de plaatselijke banketbakker  ;)

Groeten, Peter de Zeikerd.

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #119 Gepost op: 31 maart 2008, 10:44:57 »
Laat ik vooropstellen dat ik het op een aantal punten met je eens ben. Natuurlijk heb je de "echte" (NVJ) pers en alle pers die daaromheen hangt. Dat daar de professionaliteit soms ver te zoeken is of zelfs geheel ontbreekt, zal niemand ontkennen. En het is alleen de NVJ die ertoe doet in de contacten met de overheid als het gaat om het realiseren van een degelijk alarmeringssysteem. Maar ik ben van mening dat het juist nu belangrijk is, dat zoveel mogelijk pers in Nederland van zich laat horen. Al was het alleen maar om de NVJ op stoom te houden. En dan heb ik het dus echt niet over mijn stem hier, alsof ik zou denken dat mijn "pleidooi" (?) ook maar enige invloed zou hebben. Nogmaals, ik ben hobbyist en geen pleitbezorger. Dus als ook een kwalitatief wat minder personderdeel zich hiervoor inzet, dan kan ik daar waardering voor opbrengen. Dat is mijn eigen opvatting, die jij dus niet deelt. En dat is ons goed recht. Ik zou het dus erg op prijs stellen als je in het vervolg niet langer jouw eigen mening als de enige waarheid verkondigt, en die van anderen stelselmatig afdoet als opvattingen van mensen die geen recht van spreken hebben.

Even off the record, maar wat heb jij er voor voordelen bij? Je bent toch net als de meesten hier een hobbyist?? Laten we de zaken wel gescheiden houden. Jij pleit min of meer voor een landelijke invoering van dit perssysteem en waarom? Omdat je geen scanner meer kunt luisteren? Laten we dan als hobbyist onze plaats weten en wijselijk onze monden sluiten en de zakelijk belanghebbenden (de media) het woord laten doen.

Wellicht ten overvloede, het is een pers-informatiesysteem door sommigen betiteld als pers-alarm en dit topic heet ook nog steeds "En zo kan het ook voor de pers". Het is natuurlijk geen "hobbyisten-informatiesysteem", iets waar het toch wel een beetje op begint te lijken....

Ja, ik ben hobbyist in hart en nieren. En ja, ik zou een alternatief voor de scanner geweldig vinden. Maar moet ik dan mijn plaats weten en mijn mond houden? Mag ik dat niet zeggen? Mag ik daarover hier niet meepraten? Mag ik hier mijn eigen hobbyistenmening niet ventileren? Dan moet je mij toch eens uitleggen waarom niet. Natuurlijk moeten de "zakelijk belanghebbenden" zoals jij ze noemt in dezen voor hun eigen hachje zorgen en erbovenop zitten. Maar is dit forum, dit topic, deze plaats, dit podium dan uitsluitend gereserveerd, bedoeld en bestemd voor deze zakelijk belanghebbenden? Is het de bedoeling dat zij, en zij alleen hier dingen roepen? Ik heb daarover al eens gezegd:

Als we het hier helemaal niet meer gaan hebben over mogelijke ontwikkelingen en alleen de "professionals" aan het woord laten die precies weten wat wel en wat niet relevant is, dan hebben we misschien een informatief hoogwaardig topic, maar wel eenzijdig en weinig interessant voor de hobbyisten die het graag over dingen hebben om op die manier te ontdekken of er iets gaande is of niet.

Maar nog altijd wordt iedere keer weer elke hobbyistenbijdrage hier de grond in geboord. Ik schrijf dit hier en doe het niet via PM, omdat misschien een Admin nu eens duidelijk kan aangeven wat hier de bedoeling is: zijn hobbyisten met een dienovereenkomstige positie en hun standpunten hier nou welkom of niet?

Persoonlijk vind ik dat de landelijke pers i.c. de NVJ sowieso meer actie moet ondernemen, maar dan naar de overheid en niet per sé hier, als het al de bedoeling is dat hier alleen de professionals en belanghebbenden het woord hebben. Volgens hun eigen berichtgeving was immers overeengekomen dat het systeem feitelijk al ingevoerd had moeten zijn.

In dat kader een vraag aan degenen die het echt kunnen weten, hoe staat het er eigenlijk mee? Je ziet, ik waardeer de bijdragen van de werkelijk belanghebbenden, het zou fijn zijn als dat ook gold voor de bijdragen van alle hobbyisten die de hulpverlening een warm hart toedragen.
Groeten uit Den Haag,
Gerard