Beste Peter,
Heb het ook geenszins als kritiek opgenomen hoor, integendeel!!!
Ik hoor het wel als er iemand interesse heeft in deze antenne.
Zoals reeds verteld heb ik hem vervangen door de AOR-753G, omdat ik ook wat hoger in de band wilde gaan, en ook deze antenne werkt gewoon super, al moet ik toegeven dat de voor het Satcom gebeuren de AS390 gewoon beter presteerde, maar voor deze frequenties gebruik ik nu de diamond- 777.
Ben inmiddels erg bezig met het satcom gebeuren, waar ik gewoon voorheen geen weet van had, en toch ook erg de moeite waard is om te beluisteren.
mvg Toine
Daarom ben ik deze website en dit onderwerp begonnen, zelfs gerespecteerde handelaren die al meer dan 20 jaar meedraaien in hun vak staan versteld als ik hun vertel over deze vorm van communicatie
Ikzelf hoorde voor het eerst van deze vorm van communicatie eind jaren 80 in het programma Hobbyscoop van de NOS, kort daarop gevolgd door een artikel in het maandblad RAM.
Verschil in die tijd was dat alle communicatie ongecodeerd was, en dat de meeste luisteramateurs niet in staat waren om ontvangers als de Icom R7000 (werd hiervoor in beide onderwerpen gebruikt) te bekostigen.
Ik luisterde bijvoorbeeld met een Kenwood RZ-1 en een griekse Log-per (bedoelt voor TV ontvangst) op een fotostatief.
Het onderwerp heeft me nooit losgelaten en ik met de komst van C2000 wil ik zoveel mogelijk luisteramateurs attenderen en enthousiast te maken voor deze vorm van onze luisterhobby.
In de afgelopen jaren heb ik zeer veel info en frequenties verzameld, ik ben nu bezig dit te filteren en gedoseerd aan te bieden op mijn website.
Groeten,
Peter