Auteur Topic: PDW en Databases  (gelezen 111302 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline nielsa

• Nieuw Lid
  • *
Re: PDW en Databases
« Reactie #60 Gepost op: 7 maart 2009, 12:34:59 »
Ik heb het wegschrijven naar de database en uitlezen voor elkaar, echter gaan de berichten bij het uitlezen van oud naar nieuw en niet van nieuw naar oud, hoe keer ik dit om?

Offline GSteven

• Gevorderd Lid
« Reactie #61 Gepost op: 7 maart 2009, 14:07:26 »
Je SQL-query daarvoor aanpassen.

SELECT * FROM tabel ORDER BY datumveld DESC

Waar je tabel en datumveld moet aanpassen naar jouw situatie.

Offline nielsa

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #62 Gepost op: 7 maart 2009, 19:51:21 »
Gsteven, bedankt voor je snelle reactie, het werkt! :) ik heb echter nog 1 vraag, hoe kan ik de voertuignummers linken aan een pagina? hij moet zegmaar als voertuignummer 641 voorbij komt, automatisch linken naar de daarvoor aangegeven pagina.

Offline GSteven

• Gevorderd Lid
« Reactie #63 Gepost op: 8 maart 2009, 17:34:37 »
Volg een SQL cursus  :)

Offline nielsa

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #64 Gepost op: 8 maart 2009, 20:27:50 »
Ik weet er redelijk wat van, maar omdat de voertuig nummers niet apart in een eigen tabel komen kan ik het niet linken...

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #65 Gepost op: 8 maart 2009, 21:41:20 »
Citaat van: "nielsa"
Ik weet er redelijk wat van, maar omdat de voertuig nummers niet apart in een eigen tabel komen kan ik het niet linken...

Ik heb totaal geen kennis van SQL, maar volgens mij kan dit inderdaad niet met SQL om de reden die je zelf noemt. Van PHP heb ik ook weinig kennis, maar volgens mij is het meestal zo dat je via PHP bevragingen doet in een database, net als dit forum doet. PHP kun je natuurlijk wel laten scannen op bepaalde strings en aan laten passen naar een eigen string zodat je er een link van maakt.

Met SQL alleen ga je het volgens mij niet redden.

Groeten, Peter.

Offline nielsa

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #66 Gepost op: 9 maart 2009, 18:46:21 »
Hunter dit klopt wat je zegt en ik ga me even inlezen, bedankt!

Offline GSteven

• Gevorderd Lid
« Reactie #67 Gepost op: 9 maart 2009, 18:59:08 »
Wat is je bedoeling? Want ik vrees voor misverstand.

AlfA145

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 9 maart 2009, 21:18:32 »
Zoals ik het kan lezen wil ie aan de hand van de RIC codes extra info toevoegen op de webpagina om welk voertuig het gaat enzo.

Offline nielsa

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #69 Gepost op: 11 maart 2009, 13:54:22 »
Ik wil van de voertuig nummers automatisch een link naar een pagina laten maken met extra informatie... dus dat hij voor de 641, 650 of 631 automatisch weet welke pagina hij daar voor aan moet wijzen.

Zie een voorbeeld op www.112delfzijl.nl en dan rechtsbovenin bij eenheden.

AlfA145

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 14 maart 2009, 19:29:32 »
Dat heeft al niets meer met de database te maken, dat is gewoon PHP code schrijven die de RIC codes gaat analyseren enaan de hand daarvan een hyperlink zetten op deze code.
lijkt me niet zo eenvoudig.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #71 Gepost op: 14 maart 2009, 21:18:24 »
Citaat van: "AlfA145"
Dat heeft al niets meer met de database te maken, dat is gewoon PHP code schrijven die de RIC codes gaat analyseren enaan de hand daarvan een hyperlink zetten op deze code.lijkt me niet zo eenvoudig.

Zoals ik al zei inderdaad via PHP en zelfs met mijn minimale ervaring met PHP kan ik toch wel zeggen dat dat kinderlijk eenvoudig is. Een paar jaar geleden had ik een PHP-modificatie voor dit forum geschreven waardoor P2000 berichten "geformatteerd" werden conform de standaard PHP kleuren. Dat vereiste ook wat string-operations die voor de iets meer ervaren PHP'ers waarschijnlijk kinderspel is. Wat is er "niet eenvoudig" aan het zoeken naar een string (bijvoorbeeld '12345') er iets voor zetten (bijvoorbeeld '<a href="12345.html">') en er iets achter zetten (bijvoorbeeld '</a>'). Die 12345 wordt dan '<a href="12345.html">12345</a>' en volgens mij is dat exact wat hij bedoelt...

Groeten, Peter.

Offline GSteven

• Gevorderd Lid
« Reactie #72 Gepost op: 14 maart 2009, 23:25:31 »
In principe kinderspel voor iemand die wat PHP kent... :-)

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #73 Gepost op: 15 maart 2009, 04:23:08 »
Citaat van: "GSteven"
In principe kinderspel voor iemand die wat PHP kent... :-)

Volgens mij ben je hem aan het afschrikken. Jij hebt er blijkbaar verstand van en wekt de indruk dat de drempel voor hem nogal hoog ligt. Je vreest immers voor een misverstand, hij moet een SQL cursus gaan volgen en nu is het kinderspel voor mensen die "wat PHP kennen", maar je helpt hem volgens mij niet bepaald op weg. Vervolgens zegt iemand anders weer dat het allemaal niet zo eenvoudig is. Het kan aan mij liggen, maar al die reakties komen op mij over als "niet doen hoor, want je komt er toch niet uit". Voorlopig heeft hij nog niet de indruk gewekt er niet uit te komen, dus wat is het probleem nu precies?

Laat hem lekker zijn gang gaan en als hij vragen heeft dan horen we dat wel.

Groeten, Peter.

Offline GSteven

• Gevorderd Lid
« Reactie #74 Gepost op: 15 maart 2009, 11:32:48 »
Excuseer mij voor het verkeerd overkomen... Was zeker mijn bedoeling niet.

@nielsa: Ik wil je zeker niet afschrikken... :-) Zoals hunter zegt... Stel gerust je vragen...

Steven