Auteur Topic: Toevoeging voor mensen die PDW draaien  (gelezen 145551 keer)

0 leden (en 8 gasten) bekijken dit topic.

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #405 Gepost op: 10 april 2025, 14:13:49 »
Oke. dan ga ik eerst kijken of ik pdw kan draaien met de rtl stick en kijken of ik de p2000 berichten binnen krijg.

Heb inderdaad een 64 bits laptop,

Dan de volgende stap PDWReader kan gebruiken.

Zou zo gaaf zijn om dit werkend te krijgen, ik zie niet zo heel goed meer en PDWReader is goed leesbaar voor mij.
o.a TRX_2

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #406 Gepost op: 11 april 2025, 01:01:15 »
PDW draait helemaal top met de dongel. Alleen de instellingen van PDWReader zijn wel erg ingewikkeld voor iemand met een hersenaandoening helaas. Ziet er zo mooi uit.
o.a TRX_2

Offline PD7AC

• Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #407 Gepost op: 11 april 2025, 16:36:47 »
Heb je ook serial send in de juiste map staan.. als je de handleiding rustig leest moet het werken. Ik heb het hier al enige tijd aan het werk.

Offline jos75

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #408 Gepost op: 12 april 2025, 18:11:20 »
Beste mensen

Wellicht komt het heel simpel over maar ik snap er helemaal niets van. Vandaag de hardware ontvangen via de semafoonwinkel en PDW heb ik al draaien met filters.
Nu ben ik echter met de lichtkrant functie bezig en nou weet ik niet waar te beginnen. Ik heb de map ipclient en pdw reader.
Gestart met PDW reader op goed geluk, maar daar krijg ik geen verbinding. (compoort in gebruik door PDW)

Welke van de 2 programma's moet ik nou gebruiken voor de lichtkrant, ipclient, pdw reader of moeten ze alle 2 draaien naast PDW?

Wie wil mij op weg helpen.

Offline PD7AC

• Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #409 Gepost op: 12 april 2025, 19:25:32 »
Ipclient hoeft niet perse dit is alleen als je op meer computers de krant wil hebben binnen je eigen netwerk.

Je moet met de compoort programma een brug maken dus een andere compoort aanmaken als je met PDW werkt.

Dus PDW op poort 1 bijvoorbeeld en dan de reader moet je op poort twee hebben, in de commandline binnen PDW maak je deze verwijzing (zie handleiding )

Hopelijk gaat het je nu helpen

Offline jos75

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #410 Gepost op: 12 april 2025, 19:52:20 »
Bedankt! het is gelukt :)

Offline PD7AC

• Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #411 Gepost op: 12 april 2025, 20:01:10 »
Graag gedaan

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #412 Gepost op: 16 april 2025, 07:35:32 »
Helaas ben ik er nog mee aan het stoeien
o.a TRX_2

Offline PD7AC

• Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #413 Gepost op: 16 april 2025, 07:41:29 »
Helaas ben ik er nog mee aan het stoeien

Waarmee? waar loop je tegenaan

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #414 Gepost op: 16 april 2025, 11:34:40 »
Ik had eerst pdw goed werkend met mijn rtl-sdr stick. Ik liep er tegen aan dat ik het niet voor elkaar kreeg dat pdw niet met pdw reader communiceerde.

Vandaag wilde ik weer een poging wagen maar nu gebeurt er helemaal niks meer in pdw. Krijg met geen mogelijkheid berichten binnen in pdw.
Metertje beweegt ook niet. alle mogelijkheden geprobeerd (denk ik) maar niks werkt.

Aan de stick ligt het denk ik niet want kan met sdr wel gewoon tetra draaien en goed mee luisteren
o.a TRX_2

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #415 Gepost op: 16 april 2025, 12:10:09 »
Ik had eerst pdw goed werkend met mijn rtl-sdr stick. Ik liep er tegen aan dat ik het niet voor elkaar kreeg dat pdw niet met pdw reader communiceerde.

Vandaag wilde ik weer een poging wagen maar nu gebeurt er helemaal niks meer in pdw. Krijg met geen mogelijkheid berichten binnen in pdw.
Metertje beweegt ook niet. alle mogelijkheden geprobeerd (denk ik) maar niks werkt.

Aan de stick ligt het denk ik niet want kan met sdr wel gewoon tetra draaien en goed mee luisteren

Stom van mij ik had sdr er niet bij open staan waardoor er bij pdw niks binnen kwam.

Maar ik krijg het dus niet voor elkaar dat pdw communiceert met pdw reader.
o.a TRX_2

Offline PD7AC

• Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #416 Gepost op: 16 april 2025, 19:04:14 »
Je zal een brug moeten maken tussen je com poorten. Ik heb ook de RTL-SDR draaien en werkt goed.

En in PDW de commandline goed zetten zodat hij via de andere COM uitleest

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #417 Gepost op: 17 april 2025, 02:11:04 »
Je zal een brug moeten maken tussen je com poorten. Ik heb ook de RTL-SDR draaien en werkt goed.

En hoe maak ik die brug? ( sorry niet zo technische) Dacht dat precies de handleiding had gevolgd maar wat ik ook gedaan heb, ze zien elkaar niet.
o.a TRX_2

Offline PD7AC

• Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #418 Gepost op: 17 april 2025, 08:58:45 »

En hoe maak ik die brug? ( sorry niet zo technische) Dacht dat precies de handleiding had gevolgd maar wat ik ook gedaan heb, ze zien elkaar niet.

Met de, in de map, staand programma SerialSend

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #419 Gepost op: 18 april 2025, 06:36:09 »
Met de, in de map, staand programma SerialSend

Ja dat had ik gedaan. Heb op c: een aparte map daar voor aangemaakt met de naam SerielSend en daar SerialSend.exe geplaatst.
Maar denk dat ik dan veder iets verkeerd heb staan kwa instellingen.

Dan heb ik sdrsharp open staan om zo pdw te kunnen draaien. In pdw onder interface heb ik bij Soundcard discriminator 3 staan en cable output ( vb- audio Virtual)

Kom er alleen niet uit met het maken van die Vituele comport. Al verschillende aangemaakt maar niks werkt, daar gaat het fout.
Kan ik al die ik aangemaakt heb ook gewoon weer verwijderen in dat programma? Dat heeft veder geen invloed op de rest van mijn laptop toch?

Wie kan me op weg helpen waar het mis gaat? Dan verwijder ik die aangemaakte compoorten weer en begin ik opnieuw.
o.a TRX_2