Auteur Topic: UBC 3500 XLT  (gelezen 63325 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jeffrey1200

• Gevorderd Lid
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #120 Gepost op: 18 januari 2007, 21:21:17 »
Citaat van: "ScanWeb"
net zo gevoelig is als mijn 3300 XLT

Niet voor lang meer.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #121 Gepost op: 4 februari 2007, 10:10:24 »
Heb inmiddels de standaard antenne vervangen voor een Diamond SRH-999.
Dit is een quad-band antenne ( 6m / 2m / 70cm / 23cm ).
Verder is deze antenne behoorlijk breedbandig en volgens de specs zou de SRH-999 rond 120, 150, 300, 450 en 900MHz goed moeten presteren.

Heb natuurlijk gelijk maar op diversen banden gekeken hoe deze Diamond telg presteert.

VHF-low.
31 MHz ( draadloze telefoons ) : Een aanzienlijke verbetering t.o.v. de standaard antenne. Waar de standaard antenne vrijwel niets liet horen, kwamen de signalen op de Diamond veel beter binnen.

125 MHz ( luchtvaart ) : Absoluut een verbetering, maar had toch iets meer verwacht. De originele telescoop antenne van AOR op 60 cm doet het net iets beter, niet heel veel beter, maar toch wel waarneembaar.

VHF-high.
144 - 180 MHZ : In dit frequentie spectrum zijn de verbeteringen t.o.v. de standaard antenne wel wat beter maar zeker niet schokkend, had ook hier iets betere prestaties verwacht.

300 MHz ( militaire luchtvaart ) : Nog niet heel veel mee geexpirimenteerd, maar de 1e indrukken zijn absoluut positief en hier onderscheid de Diamond zich in positieve zin t.o.v. de standaard antenne.

UHF.
In dit gebied laat de Diamond zien dat het een klasse apart is. Op 70cm zijn de verbeteringen aanzienlijk.
Ook voor de PMR frequenties geldt dit, met de standaard antenne niet echt geweldig, met de Diamond een verademing.

900 MHz : Voor enig vergelijk gekeken naar de draadloze telefoons op 914/959 MHz.
De originele antenne en de Diamond ontlopen elkaar hier niet echt heel veel, beide antennes presteren hier redelijk goed. Wat de originele antenne hoorde, hoorde ook de Diamond ook. Al had ik het idee dat wanneer ik de Diamond gebruikte het signaal iets stabieler was.

Waar de SRH-999 zich echt in positieve zin onderscheid is in het UHF frequentie gebied daar is het echt een topper.
Verder is de antenne redelijk flexibel, vooral het bovenste deel. Lengte is 50 cm en daardoor een beetje onhandelbaar  voor op een handscanner. Prijs ... 50 Euro.

Andere reviews :

http://vkradio.com/srh999.html3

http://www.eham.net/reviews/detail/2087

MVG, Marc !

Scanfreak

• Gast
« Reactie #122 Gepost op: 4 februari 2007, 15:05:55 »
Mooie info!
Heb je alleen de scanner ontvangst getest of ook de Close Call?

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #123 Gepost op: 5 februari 2007, 16:06:50 »
Citaat van: "Scanfreak"
Mooie info!
Heb je alleen de scanner ontvangst getest of ook de Close Call?

Heb alleen puur naar de ontvangst prestaties gekeken !!!

Marc !

Scanfreak

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: 22 mei 2007, 22:48:02 »
Heeft er iemand ervaring met het vinden van CTCSS/DCS tijdens CloseCall Auto Store??
Ik ben er nog niet uit of en hoe dit werkt....

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #125 Gepost op: 23 mei 2007, 08:51:04 »
Volgens mij werkt CTCSS/DCS detectie alleen bij Close Call Only en Searchen tussen 2 limieten.....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Scanfreak

• Gast
« Reactie #126 Gepost op: 23 mei 2007, 13:30:15 »
Ik krijg ook die indruk, maar zou dat graag hier bevestigd willen hebben door gebruikers die al verder zijn gekomen.

Offline Alpha

• Gevorderd Lid
« Reactie #127 Gepost op: 23 mei 2007, 20:43:13 »
Heeft er iemand ervaring met het vinden van CTCSS/DCS tijdens CloseCall Auto Store??
Ik ben er nog niet uit of en hoe dit werkt....

Het vinden van CTCSS/DCS tijdens Close Call Auto Store werkt beslist! Ik heb de scanner standaard in mijn binnenzak onderweg van huis naar werk en heb op deze manier diverse hits met TQ behaald. Bijvoorbeeld 2x Kort Verkeer met verschillende CTCSS gevonden en opgeslagen in de Close Call bank. Werkt perfect!

Als je de BuTel software gebruikt: ga naar Configuration Editor, vervolgens Search / Close Call Settings, en vink dan Sub tone Search On. Dat was ik zelf in het begin ook vergeten........

Succes!

Scanfreak

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: 23 mei 2007, 22:32:27 »
Kijk dus toch!
Ik werk alleen nog niet met de Butel software en in die menustructuur heb ik het nog niet kunnen vinden :?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #129 Gepost op: 23 mei 2007, 22:37:25 »
Kijk dus toch!
Ik werk alleen nog niet met de Butel software en in die menustructuur heb ik het nog niet kunnen vinden :?

Menu
Srch/CloCall Opt
CTCSS/DCS Search
On

Scanfreak

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: 23 mei 2007, 22:42:33 »
Ja Johan, daar hadden we het op het Autotron al over gehad.
Die staat uiteraard wel aan maar bij found channels vind ik dan geen CTCSS; daarvoor moet je dan weer ergens anders zijn in het menu neem ik aan......?

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #131 Gepost op: 24 mei 2007, 13:28:42 »
Hallo iedereen,ik heb even een vraag over  de Fire Tone Out functie op de Ubc-3500 Xlt.
Ik begrijp dat je een ''pager'' frequentie moet intypen en een tone A en een Tone B,IK heb geprobeerd om hem te laten reageren op P-2000 of op die oproepsystemen bij het ziekenhuis,maar hij doet het niet,omdat ik die tone A en tone B niet ingevuld heb,je ziet wel een signaal,maar hoort geen alarmsignaal omdat ik op een of andere manier,niet de goede tone codes (Hz's) heb,kan iemand me hier mee helpen a.u.b. , ik hoor het graag als er een oplossing is voor dit probleem.
Met vriendelijke groet,Ben.

(Ik stel het erg op prijs als jullie me zouden willen helpen  ;) )

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #132 Gepost op: 24 mei 2007, 19:02:32 »
Ja Johan, daar hadden we het op het Autotron al over gehad.
Die staat uiteraard wel aan maar bij found channels vind ik dan geen CTCSS; daarvoor moet je dan weer ergens anders zijn in het menu neem ik aan......?

Ik heb het gisteren nog even getest met een PMR porto met CTCSS en de CTCSS code wordt inderdaad ook opgeslagen in C.C. Auto Store mode maarrrr het signaal moet wel meer dan 1 seconde aanwezig zijn wil de 3500 de CTCSS toon detecteren.
Je kunt de gevonden frequentie's van de C.C. Auto Store terugvinden in:
Menu: >Program System >CloseCall > Edit Group > Found Channels >
Edit Channel > selecteer de gewenste freq. > Enter > Set CTCSS
de 3500 springt dan naar direct naar CTCSS > Enter > de gevonden Code verschijnt in het display.
Kost even moeite, maar dan heb je ook wat ;)

Scanfreak

• Gast
« Reactie #133 Gepost op: 24 mei 2007, 21:02:06 »
Dank voor je reactie! Zoiets had ik gevonden, maar was er niet zeker van  :oops:
Als er nu geen CTCSS wordt meegezonden komt ie standaard op de 67.0 te staan of heb ik dat niet goed gezien??

(Overigens is mijn ervaring dat signalen niet meer dan 1 seconde door de Close Call van zowel van de UBC72 als door de 3500 niet worden opgepikt.)

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #134 Gepost op: 24 mei 2007, 21:50:17 »
Dank voor je reactie! Zoiets had ik gevonden, maar was er niet zeker van  :oops:
Als er nu geen CTCSS wordt meegezonden komt ie standaard op de 67.0 te staan of heb ik dat niet goed gezien??

(Overigens is mijn ervaring dat signalen niet meer dan 1 seconde door de Close Call van zowel van de UBC72 als door de 3500 niet worden opgepikt.)

Nog makkelijker is de "Found Channels Group" te "unlocken",
>Prog. system > CloseCall > Edit Group > Found Channels > Set Lockout > Unlocked
Daarna kun je de gevonden freq's ook selecteren met de VFO/volumeknop en zie je een eventueel gevonden CTCSS-code direct onder de freq. staan.