Auteur Topic: EMC Rotterdam  (gelezen 26410 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Arle

• Top Lid
Re: EMC Rotterdam
« Reactie #30 Gepost op: 21 november 2006, 08:39:01 »
Citaat van: "Carl"
Jawel Ikke maar omdat het stroom er af lag in het EMC bleef het stil.
Pas om 9.30  hadden ze weer stroom en hoorde ik ze weer.

Dan is dat dus 100% zeker EMC.  ;)
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #31 Gepost op: 21 november 2006, 09:05:50 »
Citaat van: "Carl"
omdat het stroom er af lag in het EMC bleef het stil.
Pas om 9.30  hadden ze weer stroom en hoorde ik ze weer.

Handig zo'n communicatienetwerk wat niet werkt in geval van een calamiteit :?
Tijd voor een noodstroomvoorziening?

lennartb

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 21 november 2006, 13:29:54 »
Maar portofoons hebben toch over het algemeen een batterij, het lijkt me niet logisch dat ze allemaal met een basisstation en een verlengsnoer rondlopen daar  :P

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #33 Gepost op: 21 november 2006, 13:34:31 »
Citaat van: "lennartb"
Maar portofoons hebben toch over het algemeen een batterij, het lijkt me niet logisch dat ze allemaal met een basisstation en een verlengsnoer rondlopen daar  :P

Wellicht ben je er nog niet zo goed mee op de hoogte dus neem ik het je dan ook niet direct kwalijk. Maar er wordt in het EMC gewerkt met relaiszenders. Dus als die relaiszender geen voeding meer krijgt dan kan je met je portofoon zenden wat je wilt, een ander hoort je echt niet.

lennartb

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 21 november 2006, 13:44:18 »
Citaat van: "Johan Beck"

Wellicht ben je er nog niet zo goed mee op de hoogte dus neem ik het je dan ook niet direct kwalijk. Maar er wordt in het EMC gewerkt met relaiszenders. Dus als die relaiszender geen voeding meer krijgt dan kan je met je portofoon zenden wat je wilt, een ander hoort je echt niet.

weer wat geleerd, lekker goed systeem dan als dat uitvalt tijdens branden/stroomstoringen waneer zulke dingen juist net nodig zijn..

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #35 Gepost op: 21 november 2006, 14:13:56 »
weer wat geleerd, lekker goed systeem dan als dat uitvalt tijdens branden/stroomstoringen waneer zulke dingen juist net nodig zijn..

En om dat op te vangen in geval van stroomstoringen zijn er noodstroom voorzieningen getroffen in de vorm van accu's en generatoren.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #36 Gepost op: 21 november 2006, 14:16:56 »
Citaat van: "D a a f"

En om dat op te vangen in geval van stroomstoringen zijn er noodstroom voorzieningen getroffen in de vorm van accu's en generatoren.

Maar dat werkte dus niet (voldoende) in het EMC.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 21 november 2006, 14:19:54 »

Dan zullen ze nu wel wakker geworden zijn en een onderhoudsvrije accu in het relaisstation monteren om het systeem in werking te houden. Een gebouw waar zoveel miljoenen in omgaat en zoveel mensen aanwezig zijn en dan besparen op een paar honderd euro: het is te gek voor woorden.
Mvg,
Leen

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #38 Gepost op: 21 november 2006, 14:31:11 »
Citaat van: "D a a f"

Maar dat werkte dus niet (voldoende) in het EMC.

Dus het was wel aanwezig (voor die relaispost dan) ? Dat kon ik niet opmaken uit de verhalen namelijk...

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #39 Gepost op: 6 november 2007, 20:30:33 »
Op 469.490 (Tq123) in Rotterdam centrum hoor ik vanavond communicatie die lijkt op een ziekenhuis. Er was sprake van telefoonnummers SEH (SpoedEisende Hulp).
Of het inderdaad EMC is is nog niet duidelijk. Wel wordt daar een nieuwe telefooncentrale geinstaleerd. Het is niet de Lijnbaan want die zit op een andere Tq.
Iemand een idee?

Spoorfan

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #40 Gepost op: 19 februari 2010, 15:02:29 »
Op dit moment is er een groot incident bij het EMC/Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam. Er dreigt een bouwkraan om te vallen. De BHV werkt op kanaal 3.

Het koste enig zoek werk, maar het is 455.9100 Tq 123.0

Spoorfan

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #41 Gepost op: 19 februari 2010, 15:46:12 »
Hey geweldig! Bedankt!!
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2 juni 2011, 20:44:37 »
Het lijkt erop of de EMC frequentie 467.390 is vervangen door iets anders. Ik hoor alk de hele dag niets op deze frequentie. Ook digitaal?

Spoorfan

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #43 Gepost op: 2 juni 2011, 21:39:20 »
Lijkt me sterk dat ze op een dag als vandaag dan overstappen Wim. Toen ik gisteravond na de late dienst naar huis ging heb ik ze nog gehoord. Maar het is natuurlijk wel heel apart voor een station wat normaal gesproken redelijk druk is.

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #44 Gepost op: 7 juni 2011, 10:30:12 »
Er is inderdaad weer wat meer geluid.

Spoorfan