Auteur Topic: Lichtkrant  (gelezen 89353 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

lightpaper

• Gast
lichtkrant werkt perfect
« Reactie #60 Gepost op: 10 januari 2007, 20:59:38 »
Weer een perfect product van de p2000 shop !

heb nu ook de kleinste maat krant binnen en die werkt verder precies hetzelfde als het grootse model ook dit kleinere oppervlak is erg goed leesbaar en te volgen !!! dus voor een krappere beurs kun je rustig een van de kleinere maten nemen......

Ik heb wel aan anton gevraagd of hij de handleiding bog wat kan aanvullen met 2 punten;

* de lengte van de alarmtoon instellen moet hexadecimaal in een regel worden gewijzigd, een voorbeeldje en wat waarden zouden niet gek zijn

* de scrollsnelheid instellen moet ook in zo'n hexa-regel, ook daar een voorbeeldje van geven.

verder ben ik DIK tevreden, zelfs mijn visite zit nu elke keer te wachten "tot ie weer aan gaat"  :0  :)

Offline Marceltx

• Gevorderd Lid
    • http://www.texelphoto.nl
Re: Geluid sterkte een regellichtkrant
« Reactie #61 Gepost op: 10 januari 2007, 21:13:08 »
Blijft ie de melding constant geven als je hem niet weg drukt noem maar wat.Stel je bent even naar de deur en is een melding blijf je hem dan zien tot je terug bent of kan je hem weer terug zien als bij een pager

gr Texelaar

lightpaper

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 11 januari 2007, 14:38:32 »
Je kunt  ten eerste de tijd dat een boodschap in beeld is zelf instellen in aantal seconden bijv  180 = 3 minuten en ook kun je als de lichtkrant standby is gegaan de laatste melding terughalen door met de afstandsbediening de lichtkrant uit standby te halen.

Offline AK022

• Gevorderd Lid
« Reactie #63 Gepost op: 11 januari 2007, 14:41:52 »
Is het mogelijk dat een van de bezitters van zo'n ding een filmpje maakt met een digi cam en deze online zet?? Zo'n lichtkrant lijkt mij ook wel interessant maar ben wel benieuwd hoe het eruit ziet als er een melding komt en voorbij loopt. Ik zou het waarderen als iemand de moeite neemt!

Alvast bedankt!

Offline sat-star

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #64 Gepost op: 11 januari 2007, 16:03:48 »
heb net de capcoders erin gezet maar als ik hem aanzet zie ik nog steeds de melding voorbij gaan die eral in stond toen ik hem kocht ?????
en heeft nog geen melding ontvangen?

pls hlp..

St. John Ambulance

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 11 januari 2007, 16:22:07 »
Het geluid van de lichtkrant (wat hij maakt bij binnenkomen van een melding) is dat netzo hard als bij de pager? En is het een pieptoon of iets anders?

lightpaper

• Gast
lichtkrant inprogrammeren
« Reactie #66 Gepost op: 11 januari 2007, 21:55:26 »
beste satstar

als je je nieuwe codes goed hebt weggeschreven en gewacht hebt totdat je de melding     succes krijgt  kun je  de lichtkrant loskoppelen

dan eerst een tijdje uitzetten van de stroom af en dan weer aanzetten, je kan dan nog een oude melding zien maar die zal snel overschreven worden door een nieuwe melding van een van je zojuist ingevoerde capcodes !

verder voor de anderen ik krijg hier nog geen hard signaal bij een mleding meer een knerpend klein piepje als er een medling komt, maar daar zal p2000shop nog opheldering over geven hoe en of dit is in te stellen

Offline AK022

• Gevorderd Lid
« Reactie #67 Gepost op: 12 januari 2007, 09:57:26 »
Is de toon die klinkt bij het binnenkomen van een melding ook uit te schakelen??

pzz01

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 12 januari 2007, 11:24:48 »
DIYLK? Do It Yourself Licht Krant?

Ik zit er over na te denken om zelf een lichtkrant in elkaar te steken. Momenteel loopt er een samenkopen actie waar de onderdelen redelijk goedkoop te krijgen zijn. Nog een pager van mp afplukken paar uur tijd zoeken en klaar.

Benodigdheden:
-Led's en printplaten,  controler: http://samenkopen.net/action_products/187349
-- Of op markplaats zoeken naar lichtkrant (defecte..) er staan zat met RS232 interface
- Pager: marktplaats.nl
- Paar uur tijd: nog naar op zoek
- Voorbeelden
-- http://www.easy-mod.de/content_104_2.htm#859
-- http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/ap ... 1033/ln/en
-- http://home.wanadoo.nl/electro1/avr/loopkrant.htm

Gezien ik geen tijd gevonden heb ga ik op zoek naar een 2de hands bord met RS232 interface.

[status]
Materiaal aan 't zoeken. (bord & pager)

Offline sat-star

• Beginnend Lid
  • **
Re: lichtkrant inprogrammeren
« Reactie #69 Gepost op: 12 januari 2007, 11:44:47 »
Citaat van: "lightpaper"
beste satstar

als je je nieuwe codes goed hebt weggeschreven en gewacht hebt totdat je de melding     succes krijgt  kun je  de lichtkrant loskoppelen

dan eerst een tijdje uitzetten van de stroom af en dan weer aanzetten, je kan dan nog een oude melding zien maar die zal snel overschreven worden door een nieuwe melding van een van je zojuist ingevoerde capcodes !

verder voor de anderen ik krijg hier nog geen hard signaal bij een mleding meer een knerpend klein piepje als er een medling komt, maar daar zal p2000shop nog opheldering over geven hoe en of dit is in te stellen

is gelukt bedankt.. ;)

Jorgen

• Gast
Re: Lichtkrant p2000shop = geleverd
« Reactie #70 Gepost op: 12 januari 2007, 15:30:04 »
Hoi ik had vorige week de grootste maat lichtkrant bij anton besteld 1 regelig 96 cm en ik kreeg hem vrijdag binnen.

hij werkt perfect, de berichten komen hier storingsvrij op het scherm.

je kunt keurige tekslabels bij alle 16 capcodes invoeren op je pc en die komen dan keurig achter de melding voorbij rollen bijv;  <monitor UT>
heb je meerdere meldingen tegelijk van capcodes van 1 korps zoals ik hier in culemborg heb ingevoerd, dan krijg je keurig

1 melding met daarachter meerdere tekstlabels zo ngeveer van;

23:39  PRIO 1 OMS345 BEATRIXSTRAAT 23 VERPLEEGHUIS BEATRIX ROEPNAAM 4356 4357  <Blusgr A1 > <Blusgr A2> <OVD Culembrg>

Enige minpuntjes zijn dat de bijgeleverde afstandsbediening bijna geen nut heeft
Je kunt de lichtkrant er alleen mee stanby zetten, of uit standby halen om het laatste bericht terug te lezen. je kunt bijv GEEN capcose aan/uit zetten via de afstandsbediening.

Al het programeerwerk gaat dus via het softwareprogramma van apollo via je PC

Je kunt daarin behalve capcodes en tekstlabels invoeren ook

de displaytijd instellen ( tijd dat een boodschap rondscrollt, voordat de lichtkrant weer dooft en in standby/ontvangstmodus staat)

en

de seconden van het alarmsignaal (tijd dat ie piept bij binnekomde bericht) per capcode instellen, dit moet je echter in een hexadecimale regel veranderen.

Ik heb Anton al gemaild of ie daar nog een aanvullende gebruiksaanwijzing voor wil maken, want anders krijg je gauw geknoei in die hexadecimale regels en werkt de boel niet goed meer.

bijv 10 seconden wordt dan A0 of 0A of ziets.......

Verder nogmaals een perfect ding, waar zelfs de visite niet over uitgepraat raakte bij elke voorbijkomende melding, goed zichtbaar vanuit je luie stoel , een aanrader dus.

ik heb de grootste maat en weet niet hoe goed leesbaar de kortere versies zijn
daarvan krijg ik er volgende week een binnen, eens kijken of dat ook nog te volgen is.

groeten jack

hierbij sluit ik mij bij aan!.
Mvg,

Jörgen (regio1)

lightpaper

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 12 januari 2007, 20:42:01 »
Citaat van: "Andre Kikkert"
Is de toon die klinkt bij het binnenkomen van een melding ook uit te schakelen??

piepje is bij levering al heel zacht maar volgens mij kun je door een hexadecimaal in te stellen in een regel dit wijzigen

Offline HOFD798

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.brandweerheemstede.nl
« Reactie #72 Gepost op: 12 januari 2007, 23:18:10 »
Maar nog altijd geen plaatje van een van de kopers....
Jan Kol Jr.
Officiële Korps Fotograaf en Logistiek medewerker van de Brandweer Heemstede & Bennebroek
Tevens webmaster http://www.brandweerheemstede.nl & http://www.brandweerbennebroek.nl

lightpaper

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 13 januari 2007, 21:35:54 »
Jan ik heb hierboven al een link naar de p2000shop gezet waar drie lichtkranten afgebeeld staan, zo zien ze er ook echt uit als je ze krijgt, ik heb geen ruimte om te uploaden, maar als je wilt dat ik een foto toestuur dan mail je je adres maar even.

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #74 Gepost op: 13 januari 2007, 21:45:39 »
ik heb geen ruimte om te uploaden, maar als je wilt dat ik een foto toestuur dan mail je je adres maar even.

viewtopic.php?t=10049

Kunnen anderen er ook van meegenieten.  ;)