Auteur Topic: Lichtkrant  (gelezen 89291 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline mikey3

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.112beverwijk.nl
Re: Geluid sterkte een regellichtkrant
« Reactie #45 Gepost op: 18 november 2006, 16:24:18 »
aan een wildcard heb je weinig gezien hij maar 1 bericht kan onthouden
en er zijn per minuut enkele meldingen

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #46 Gepost op: 18 november 2006, 16:30:32 »
Citaat van: "mikey3"
aan een wildcard heb je weinig gezien hij maar 1 bericht kan onthouden en er zijn per minuut enkele meldingen

Een wildcard is een vraagteken, het hangt er natuurlijk maar net vanaf waar je zo'n vraagteken zou plaatsen. Als je 0129??? programmeert dan is dat een reeks van 1000 codes maar ik kan je nu al zeggen dat je weinig tot niets zult ontvangen omdat die reeks niet wordt gebruikt. De vraag was dan ook gesteld om een reeks codes te kunnen ontvangen, niet om alles te kunnen ontvangen, want dan word je inderdaad al snel gek denk ik.

Maargoed om de vraag te beantwoorden, nee dit is (helaas) niet mogelijk. Zo'n lichtkrant werkt met een standaard FLEX-ontvanger en die slikken alleen volledige capcodes.

Groeten, Peter.

St. John Ambulance

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 18 november 2006, 19:15:46 »
Oke bedankt voor de info,heb ik nog een klein vraagje als dat nog mag?
Komt hij dan:wat zijn de extra uitbreidings mogelijkheden van zo lichtkrant?
Daarmee bedoel ik wat kan men nog als extra aanvullen op dit type lichtkrant (geheugen enz.)  Of moet er dan een totaal nieuwe lichtkrant worden ontwikkeld
die tevens een stuk duurder zal gaan uitvallen dan deze lichtkrant.

Kort gezegt is dit type lichtkrant nog aan te passen door nieuwe software of is het
uit ontwikkeld en zijn dit alle mogelijkheden die deze lichtkrant kan bieden.

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #48 Gepost op: 8 december 2006, 22:15:08 »
Volgens mij zijn de lichtkranten nu leverbaar athans de zin van"binnenkort leverbaar is weg"
Nu vroeg ik me af of er al iemand was die hem in gebruik heeft en hoe de gebruikerservaringen dan zijn.
o.a TRX_2

Offline Marco

• Gevorderd Lid
« Reactie #49 Gepost op: 9 december 2006, 11:27:14 »
Citaat
Volgens mij zijn de lichtkranten nu leverbaar athans de zin van"binnenkort leverbaar is weg"
Nu vroeg ik me af of er al iemand was die hem in gebruik heeft en hoe de gebruikerservaringen dan zijn.

Klopt, ze zijn inderdaad leverbaar. Althans de kleine en middelste maat. De grootste maat ( 95 cm ) komt waarschijnlijk volgende week.
Die heb ik besteld, dus kan je helaas nog geen gebruikerservaringen vertellen.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

RonF

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 21 december 2006, 07:49:00 »
Citaat van: "Marco"
Citaat

Klopt, ze zijn inderdaad leverbaar. Althans de kleine en middelste maat. De grootste maat ( 95 cm ) komt waarschijnlijk volgende week.
Die heb ik besteld, dus kan je helaas nog geen gebruikerservaringen vertellen.

@Marco,

Lichtkrant inmiddels geleverd?? Zo ja heb je al gebruikerservaringen??   :)   Ga de lichtkrant een dezer dagen bestellen  :P:P:P

Groeten
RonF

Offline Marco

• Gevorderd Lid
« Reactie #51 Gepost op: 21 december 2006, 11:46:25 »
Citaat
@Marco,

Lichtkrant inmiddels geleverd?? Zo ja heb je al gebruikerservaringen??  Ga de lichtkrant een dezer dagen bestellen    

Groeten
RonF

Hallo Ron,

Ik heb de lichtkrant helaas nog niet. Heb deze week weer een mailtje gekregen met de mededeling dat er nog leveringsproblemen zijn met de 96 cm versie die ik besteld heb.
Het zal nu wel volgend jaar worden voor die geleverd wordt.
Maar zodra ik hem heb, laat ik dat hier direct weten met mijn gebruikerservaringen erbij.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline HOFD798

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.brandweerheemstede.nl
« Reactie #52 Gepost op: 7 januari 2007, 01:33:59 »
Ik heb begrepen dat ze begin februari weer leverbaar zullen zijn. Maar dat is de stand van deze week...

Heb van Anton deze bevestiging gekregen na mijn bestelling van deze week...
Jan Kol Jr.
Officiële Korps Fotograaf en Logistiek medewerker van de Brandweer Heemstede & Bennebroek
Tevens webmaster http://www.brandweerheemstede.nl & http://www.brandweerbennebroek.nl

lightpaper

• Gast
Lichtkrant p2000shop = geleverd
« Reactie #53 Gepost op: 7 januari 2007, 15:22:47 »
Hoi ik had vorige week de grootste maat lichtkrant bij anton besteld 1 regelig 96 cm en ik kreeg hem vrijdag binnen.

hij werkt perfect, de berichten komen hier storingsvrij op het scherm.

je kunt keurige tekslabels bij alle 16 capcodes invoeren op je pc en die komen dan keurig achter de melding voorbij rollen bijv;  <monitor UT>
heb je meerdere meldingen tegelijk van capcodes van 1 korps zoals ik hier in culemborg heb ingevoerd, dan krijg je keurig

1 melding met daarachter meerdere tekstlabels zo ngeveer van;

23:39  PRIO 1 OMS345 BEATRIXSTRAAT 23 VERPLEEGHUIS BEATRIX ROEPNAAM 4356 4357  <Blusgr A1 > <Blusgr A2> <OVD Culembrg>

Enige minpuntjes zijn dat de bijgeleverde afstandsbediening bijna geen nut heeft
Je kunt de lichtkrant er alleen mee stanby zetten, of uit standby halen om het laatste bericht terug te lezen. je kunt bijv GEEN capcose aan/uit zetten via de afstandsbediening.

Al het programeerwerk gaat dus via het softwareprogramma van apollo via je PC

Je kunt daarin behalve capcodes en tekstlabels invoeren ook

de displaytijd instellen ( tijd dat een boodschap rondscrollt, voordat de lichtkrant weer dooft en in standby/ontvangstmodus staat)

en

de seconden van het alarmsignaal (tijd dat ie piept bij binnekomde bericht) per capcode instellen, dit moet je echter in een hexadecimale regel veranderen.

Ik heb Anton al gemaild of ie daar nog een aanvullende gebruiksaanwijzing voor wil maken, want anders krijg je gauw geknoei in die hexadecimale regels en werkt de boel niet goed meer.

bijv 10 seconden wordt dan A0 of 0A of ziets.......

Verder nogmaals een perfect ding, waar zelfs de visite niet over uitgepraat raakte bij elke voorbijkomende melding, goed zichtbaar vanuit je luie stoel , een aanrader dus.

ik heb de grootste maat en weet niet hoe goed leesbaar de kortere versies zijn
daarvan krijg ik er volgende week een binnen, eens kijken of dat ook nog te volgen is.

groeten jack

RonF

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 7 januari 2007, 17:12:43 »
@lightpaper:
Bedankt voor je eerste gebruikerservaringen!

Zojuist heb ik de grootste maat lichtkrant ook maar besteld.  :P:P:P:P:P:P
Kan nie wachten......

Groet
RonF

Offline sat-star

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #55 Gepost op: 7 januari 2007, 18:23:45 »
heb hem hier ook sinds vrijdag ;)

RonF

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 7 januari 2007, 18:57:23 »
Citaat van: "sat-star"

En? Tevreden???  

:)

Gr.
RonF

Offline sat-star

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #57 Gepost op: 7 januari 2007, 19:13:58 »
Citaat van: "RonF"
Citaat van: "sat-star"

En? Tevreden???  

:)

Gr.
RonF

ik ben zeer tevreden een aanrader.. ;)

Offline chatjozef

• Gevorderd Lid
« Reactie #58 Gepost op: 7 januari 2007, 21:52:03 »
heeft iemand foto´s ?
Groet,
Stephan

lightpaper

• Gast
lichtkrant p200 shop foto 's
« Reactie #59 Gepost op: 7 januari 2007, 22:07:51 »
Zal morgen wat fotoos maken, maar eigenlijk hoeft het niet want ik kan je vertellen hoe ze eruit zien

het zijn dezelfde lichtkranten standaardmodellen zoals je bij de snackbar, cafe, bioscoop of zwembadkassa  tegenkomt !!

gewoon een kleine meter langwerpige kast met glas aan de voorkant met daarachter de display tegeltyjes zelf...... verder zitten er twee muurbeugels aan de zijkant die eraf of eraan kunnen en aan de rechterachterkant zit het ontvangerkastje met antenne aan de lichtkrantvastgeschroefd met twee boutjes(een soort grote pager met daarop een connector en rubberen antenne de ontvanger geeft de gegevens via een lintkabeltje door aan de lichtkrantdisplay.

de fotoos staan natuurlijk ook gewoon bij de p200shop

http://www.p2000shop.nl/?p=15

er zit verder alleen nog maar een stroomsnoer en adpter en een afstandsbediening bij.