Auteur Topic: Voor de Jupiter tonen freaks:  (gelezen 82301 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline kristal

• Nieuw Lid
  • *
Re: Voor de Jupiter tonen freaks:
« Reactie #135 Gepost op: 13 november 2008, 15:03:28 »
Hallo, is er iemand die mij aan de software kan helpen voor een galaxy pager. Ik zou ook graag de tonen voordat ik ze in mijn jupiter zet willen beluisteren. Misschien dat tcf mij eraan kan helpen? :)

Offline Erik1203

• Gevorderd Lid
« Reactie #136 Gepost op: 14 november 2008, 21:53:11 »
hallo ik zoek een zeer hoge toon voor mijn jupiter 8.6 wie weet er een voor mij

erik

Offline RS

• Top Lid
« Reactie #137 Gepost op: 14 november 2008, 22:02:01 »
Citaat van: "Erik_32_"

erik

de hoogste is 'b'.

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #138 Gepost op: 14 november 2008, 23:15:16 »
Citaat van: "Erik_32_"

erik

Multiple Tones Frequency table :

Tone Level 1

C = Do = 1046 Hz

D = Re = 1175 Hz

E = Mi = 1318 Hz

F = Fa = 1397 Hz

G = So = 1568 Hz

A = La = 1760 Hz

B = Si = 1975 Hz

Tone Level 2

c = Do = 2093 Hz

d = Re = 2349 Hz

e = Mi = 2637 Hz

f = Fa = 2793 Hz

g = So = 3136 Hz

a = La = 3520 Hz

b = Si = 3951 Hz

Zie www.pagersoftware.tk

Offline timo

• Gevorderd Lid
« Reactie #139 Gepost op: 19 november 2008, 16:44:58 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "timo"
Hallo

Ik heb een vraagje, vroeger bij de brandweer in GOuda hadden ze niros 8008 piepers, nu is mijn vraag, heeft iemand daar het piep geluidje van maar dan voor in de jupiter pro?

Iedere RX8008 kon naar eigen smaak net als de Jupiter van verschillende tonen en melodietjes worden voorzien. Als je geen voorbeeld hebt zal dat toch erg moeilijk worden om dat na te maken.

Ik dacht altijd dat ze een standaard geluidje hadden, hij lijkt een beetje op toon 5 van de proone. maar dat is hem niet, maarja dan ga ik toch eens zoeken of ik hem nog ergens kan vinden.
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

Offline RS

• Top Lid
« Reactie #140 Gepost op: 19 november 2008, 17:05:07 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Hallo

Ik heb een vraagje, vroeger bij de brandweer in GOuda hadden ze niros 8008 piepers, nu is mijn vraag, heeft iemand daar het piep geluidje van maar dan voor in de jupiter pro?

Iedere RX8008 kon naar eigen smaak net als de Jupiter van verschillende tonen en melodietjes worden voorzien. Als je geen voorbeeld hebt zal dat toch erg moeilijk worden om dat na te maken.

Ik dacht altijd dat ze een standaard geluidje hadden, hij lijkt een beetje op toon 5 van de proone. maar dat is hem niet, maarja dan ga ik toch eens zoeken of ik hem nog ergens kan vinden.

Misschien staat hier wel tussen wat je zoekt. http://www.regio15.nl/peen/piep/ Met wat proberen kun je dan de beste benadering zoeken.

Offline timo

• Gevorderd Lid
« Reactie #141 Gepost op: 19 november 2008, 20:11:46 »
ik heb hem gevonden, maar nu vraag ik me nog af hoe het zit met die toonhoogte's voor het maken voor op de jupiter.

Dit is hem die ik bedoelde: http://www.regio15.nl/peen/piep/niros_6.wav
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

brw....kevin

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 18 januari 2009, 10:23:42 »
DDDDBBBBGGGGBBBB

dit is de ambulance tone!!!

latersss

kevin mommersteeg

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #143 Gepost op: 18 januari 2009, 11:15:08 »
Citaat van: "brw....kevin"
DDDDBBBBGGGGBBBB

Zonder te luisteren, kijkend naar de volgorde van de tonen moet dit volgens mij BBBBDDDDBBBBGGGG zijn ;)

Groeten, Peter.

brw....kevin

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 18 januari 2009, 11:19:35 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "brw....kevin"
DDDDBBBBGGGGBBBB

Zonder te luisteren, kijkend naar de volgorde van de tonen moet dit volgens mij BBBBDDDDBBBBGGGG zijn ;)

Groeten, Peter.

beste peter

heb even gekeken naar die van jou en gehoord maar ik vind die van mijn iets pasender maar ik heb hem toch onder woord filter staan de lifliner 3  m21c vlijmen
die gaat toch maar 2 of 3 keer per jaar af dus maar ik dacht misschien kende niet iedereen hem  ;)

laterssss

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #145 Gepost op: 18 januari 2009, 11:28:06 »
Kevin,

Je moet doen wat jou het beste klinkt, maar de volgorde van de tonen klopt bij jou niet. Tenzij de ambu's in jouw regio een andere sirene hebben. Het is namelijk 3231 (de getallen representeren de toonhoogte, 1 is het laagst, 3 is het hoogst). Jij maakt er 2313 van. Als die reeks maar lang genoeg wordt herhaald dan komt uiteraard hetzelfde patroon wat ik noem naar voren, alleen begint hij verkeerd : 23132313. Hij begint bij jou bij de 2e toon. Maakt verder niet uit, klinkt hetzelfde :)

Groeten, Peter.

brw....kevin

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 18 januari 2009, 11:32:51 »
Citaat van: "hunter"
Kevin,

Je moet doen wat jou het beste klinkt, maar de volgorde van de tonen klopt bij jou niet. Tenzij de ambu's in jouw regio een andere sirene hebben. Het is namelijk 3231 (de getallen representeren de toonhoogte, 1 is het laagst, 3 is het hoogst). Jij maakt er 2313 van. Als die reeks maar lang genoeg wordt herhaald dan komt uiteraard hetzelfde patroon wat ik noem naar voren, alleen begint hij verkeerd : 23132313. Hij begint bij jou bij de 2e toon. Maakt verder niet uit, klinkt hetzelfde :)

Groeten, Peter.

ja oke

bedankt voor het reageren

groeten ;)

Offline cappie

• Gevorderd Lid
« Reactie #147 Gepost op: 18 januari 2009, 16:45:42 »
Hoi ik gebruik de volgende toon alszijnde sirene : CCCCGGGGEEEEGGGG dit lijkt er veel op mijn inziens, voor de snelle toon kan je bv deze nemen ccggeeggccggeegg.

Voor de filter toon bij ''binnenbrand'' is deze in gebruik : bcFGbcFGbcFGbcFG dit in combi met trillen ( geloof me dat hoor je wel s, nachts).

Wellicht weet er iemand nog een leuke optie.... dus indien je wat leuks weet meld het maar als je wil.

Met vriendelijke groeten,
Henk Limburg
Haarlem

brw....kevin

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: 18 januari 2009, 19:08:58 »
Citaat van: "cappie"
Hoi ik gebruik de volgende toon alszijnde sirene : CCCCGGGGEEEEGGGG dit lijkt er veel op mijn inziens, voor de snelle toon kan je bv deze nemen ccggeeggccggeegg.

Voor de filter toon bij ''binnenbrand'' is deze in gebruik : bcFGbcFGbcFGbcFG dit in combi met trillen ( geloof me dat hoor je wel s, nachts).

Wellicht weet er iemand nog een leuke optie.... dus indien je wat leuks weet meld het maar als je wil.

Met vriendelijke groeten,
Henk Limburg
Haarlem

beste henk

je kunt ook gewoon de kleine leters in voeren dan hoor je hem ook wel bij voorbeel : aaaaaaaaaaaaaaaa , bbbbbbbbbbbbbbbb , cccccccccccccccc , dddddddddddddddd , eeeeeeeeeeeeeeee , ffffffffffffffff of gggggggggggggggg  

daar word waarschijnlijk ook wel goed wakker van

groeten ;)

Offline Scannernet.nl

• Gevorderd Lid
    • Scannernet.nl
« Reactie #149 Gepost op: 19 februari 2009, 17:27:11 »
Hallo,

ben ff aan het zoeken geweest, maar ik kan nergens de "code" voor een tweetonige sirene (o.a. brandweer) vinden. Iemand die deze toevallig op een Jupiter Pro heeft staan?

Groet,

Sebastiaan
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Volg ook onze Twitter & Facebook