Auteur Topic: TrunkView: MPT1327 zien en horen.  (gelezen 67220 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #75 Gepost op: 21 november 2005, 22:50:26 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Mis ik nu iets want ik had er gisteren pas één gelogt en dat is 423.9000 dus we missen er nog 2...

Dus die 423.1750 kan ik schrappen?

Gert Jan

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 21 november 2005, 22:52:32 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Mis ik nu iets want ik had er gisteren pas één gelogt en dat is 423.9000 dus we missen er nog 2...

Dus die 423.1750 kan ik schrappen?

Die is nog niet door de software gezien dus voorlopig kan ik die nergens plaatsen.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #77 Gepost op: 22 november 2005, 12:49:24 »
Citaat van: "leimpie"
Vanaf heden beschikbaar:  TrunkView

Beste Gerrit,

Na enige tijd de kat uit de boom te hebben gekeken (er vanuitgaande dat ik slechts of PDW of TrunkView kon draaien) heb ik het zojuist toch maar even geprobeerd.

MIJN COMPLIMENTEN! Aansluiten en werken! Niets in hoeven stellen, zelfs het volume bleek al goed te staan (speaker-out, geen discriminator), da's pas een sterk staaltje 'plug-and-play' :)

Ik heb alle berichten even doorgeworsteld, maar wellicht heb ik iets gemist, ik zit namelijk met de volgende vraag...

Ken je PDW (ohjee denken sommigen nu), en de lijst met filters? Ik vraag me af waarom je maar een handjevol networks in kunt vullen en niet gewoon oneindig veel. Als je net als bij PDW een 'listview' maakt met daarin alle gegevens en vervolgens vij het klikken op een item een edit-window tevoorschijn tovert dan is het ten eerste vele malen overzichtelijker (in my humble opinion) en bovendien kun je dan veel meer (oneindig?) networks invullen. Nu ben je gebonden aan een paar lokale sites. Met mijn voorstel kun je een landelijke ini maken die dan ook door iedereen gebruikt zou kunnen worden.

Dat van die 4 cijfers achter de punt, ik neem aan dat het gewoon aan de tijd ontbreekt? Want zoiets lijkt me programmeertechnisch niet zo lastig te ondervangen :)

Verder gooit Trunkview bij mij automatisch het volume uit, terwijl dit niet als zodanig in de settings staat aangegeven. Het wijzigen van deze setting heeft verder geen effect.

Je gebruikt nu filterlevels. Aan de hand van het level worden bepaalde dingen al dan niet weergegeven. Is het niet handiger om met checkboxes te werken, waardoor de gebruiker ieder item afzonderlijk aan/uit kan zetten? Ik ben zelf een voorstander van maximale flexibiliteit. Met level-1 is het weliswaar een stuk rustiger, maar wellicht wordt er nu iets niet weergegeven wat jij niet interessant vindt, maar een ander wel...

Nou ik ga even verder rommelen en eventuele aanvullende bevindingen meld ik nog wel :)

Groeten, Peter.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #78 Gepost op: 22 november 2005, 13:12:45 »
Citaat van: "hunter"
Verder gooit Trunkview bij mij automatisch het volume uit, terwijl dit niet als zodanig in de settings staat aangegeven. Het wijzigen van deze setting heeft verder geen effect.

Zojuist ontving ik een :

-  GTC | Go To Channel Voice            | (  0)  Org: 2049       Tar:    1        | Ch:  3    Freq:420.0375 Mhz    |        di 22 nov 2005 - 14:08:34

En vervolgens sprong het volume ineens aan. Is dat werkelijk de bedoeling?

Groeten, Peter.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: 22 november 2005, 13:18:34 »
Peter, misschien is dat een soort datakiller. Luidspreker uit bij data en aan bij een gesprek op het voicekanaal. Zo willen we het eigenlijk ook hebben toch?
mvg,
Leen

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #80 Gepost op: 22 november 2005, 14:03:52 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Peter, misschien is dat een soort datakiller. Luidspreker uit bij data en aan bij een gesprek op het voicekanaal. Zo willen we het eigenlijk ook hebben toch?

Valt wat voor te zeggen, maar het heeft niet mijn voorkeur. Zeker niet omdat het master volume wordt gedempt en niet alleen de line-in. Zo onderdrukt TrunkView dus alle geluiden op mijn computer, zoiets zou eigenlijk een optie moeten zijn die de gebruiker zelf kan instellen. Wellicht luister ik graag mee naar de data :)

Groeten, Peter.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #81 Gepost op: 22 november 2005, 14:08:50 »
Posting verwijderd, hoort thuis in het topic "Entropia Frequentie's" :
viewtopic.php?p=51317#51317

Offline Patjevught

• Gevorderd Lid
« Reactie #82 Gepost op: 22 november 2005, 15:44:06 »
Gerrit,

het is een heel fijn en duidelijk programma. Maar waar ik net tegenaan liep: ikw as effe beneden kom ik boven hoor ik de data kanaal (oftewel er was een gesprekskanaal geactiveerd). Nu weet ik dus niet hoelang dat al was. Ik weet niet hoe andere erover denken maar zou er geen tijdsnotering bij kunnen staan of is dat echt te moeilijk en denken anderen hier anders over?

Groeten

Patrick

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #83 Gepost op: 22 november 2005, 16:41:39 »
Gerrit,

Ik heb met Trunksnort wel ALTIJD alle FREQ's op het scherm komen dan zit het toch in jouw converter mis. Dit even ivm zoeken naar de fout.

exLid057

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 22 november 2005, 17:05:27 »
Hoi allen

Naar veel geprust, doet het progamma het ook bij mijn, en dan wel onder xp :)

Bij deze wil ik Patrick even bedanken voor zijn hulp aan mij.

vrg kees Zutphen

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #85 Gepost op: 22 november 2005, 19:38:36 »
Heb het toppic aandachtig gevolgd. Laten we Gerrit nou niet meteen overstelpen met wensen en verlangens :P  Op dit moment doet de software dat waar voor de meeste mensen genoeg is en dat is het decoderen van het system ID en op termijn zichtbaar maken van gebruikte verkeerskanalen.

Misschien moet Gerrit zelf maar eens aangeven of hij zin heeft verbeteringen aan de software aan te brengen en waar hij zelf mee zou wilen beginnen?

Groetjes,
Ed

Offline Robert

• Gevorderd Lid
« Reactie #86 Gepost op: 22 november 2005, 20:10:01 »
Leen, Peter,

Citaat van: "Leen Ansems"

Inderdaad, dat is de bedoeling.

Als Trunkview op een datakanaal staat wordt alles gedempt. Op het moment dat er een GTC commando binnenkomt, gaat de mute eraf.

In 1 van de eerdere versie's werd het volume (line-in of mic) helemaal zacht gezet, maar bij mij werkte dat niet geweldig. dwz. je kon toch nog steeds de data horen.

Misschien dat dit inderdaad een optie kan worden die aan- of uitgezet kan worden. Ik weet verder niet of dat programmeertechnisch haalbaar is.

Groeten,
Robert.

Offline leimpie

• Gevorderd Lid
« Reactie #87 Gepost op: 22 november 2005, 20:21:50 »
Citaat van: "Huub Roem"
RFC / Gewenste wijziging voor Gerrit:

De SysID's worden nu weergeven in hexadecimaal bijvoorbeeld 0x52a1 en 0x5519,
terwijl dit vertaald mooier zou zijn naar decimaal resp SysID 21153 en 21785.

TTR:   Time To Reply:

Mooier? Dat weet ik zo net nog niet.
Als je kijkt op http://www.xs4all.nl/~edeling/frames/fr ... pt1327.htm van vriend Edeling enige jaren terug dan zie je daar ook al hexadecimale ID's.
Als ik even wat sniff op de site van het (duurdere) bekende andere pakket, dan zie ik daar ook hex ID's staan.

Ik krijg zwaar de indruk dat het in trunkingland enigzins gebruikelijk is om het hex weer te geven.
Blijft (voorlopig) zo.

--
Gerrit.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #88 Gepost op: 22 november 2005, 20:35:24 »
Citaat van: "leimpie"
Ik krijg zwaar de indruk dat het in trunkingland enigzins gebruikelijk is om het hex weer te geven.

Niet helemaal mee eens. De software Etrunker (voor EDACS trunking) geeft ook alles in HEX weer, terwijl de gebruikers diezelfde ID's (portonummers en gespreksgroepen) als decimaal hanteren. Dat was steeds weer een kwestie van omrekenen als er een nieuw ID verscheen, om te achterhalen welke portofoon zich nu weer had aangemeld.

Wellicht een dubbele weergave? Ruimte genoeg lijkt mij. Je zou HEX natuurlijk leidend kunnen maken, de software zelf hanteert HEX en wordt vervolgens zowel HEX als decimaal weergegeven. Niet dat het mij persoonlijk wat uitmaakt, maar het lijkt me een kleine aanpassing en zo maak je toch weer wat mensen tevreden. De vraag is echter alleen hoe ver je wil gaan? Het is een mooi stukje software waar volgens mij nog aardig wat aan verbeterd kan worden. In welke taal het het overigens geschreven?

Groeten, Peter.

Offline leimpie

• Gevorderd Lid
« Reactie #89 Gepost op: 22 november 2005, 20:46:22 »
MIJN COMPLIMENTEN! Aansluiten en werken!

Dank u.

Ken je PDW

Of ik PDW ken? Kijk eens op je lijstje met beta-testers. Sta ik ook tussen ;)

Ik vraag me af waarom je maar een handjevol networks in kunt vullen en niet gewoon oneindig veel.

Ik dacht negen is wel genoeg voor in de buurt. Fout gedacht.
Ik ben dus bezig om het aantal netwerken dat ingevoerd kan worden uit te breiden (inderdaad met een listview-component). In principe zit er dan geen grens aan het aantal.
Dit is dus waar ik nu als eerste aan werk.

Dat van die 4 cijfers achter de punt, ik neem aan dat het gewoon aan de tijd ontbreekt?

Klopt. Wat nu voorhanden is is een eerste versie die wellicht nog niet helemaal fool-proof is maar wel, als enige zorgvuldigheid in acht wordt genomen, goed bruikbaar is. Ik had nog langer kunnen wachten met vrijgeven, maar ja, Entropia is hot en er zijn toch al weer een hoop mensen die de afgelopen dagen er een hoop lol van hebben gehad.

De setting 'Sound' slaat op het wel of niet geven van een piep (uit de PC-speaker) als er een frequentie-omschakeling plaatsvindt.

Je gebruikt nu filterlevels. Aan de hand van het level worden bepaalde dingen al dan niet weergegeven. Is het niet handiger om met checkboxes te werken, waardoor de gebruiker ieder item afzonderlijk aan/uit kan zetten?

Kan, maar ik zit ook aan een stukje erfenis vast. Dit blijft nog even zo.

Resumé:
eerst het aantal netwerk-configs uitbreiden
dan het voice channel veld: een spraakkanaal wordt maar één keer vermeld.
daarna...minimize to tray.
Genoeg  voor de komende weken.