hoe bedoel je die beginnen met een 1
RIC's beginnen met "0", "1" of "2" (uitzonderlijk). Wat die 2 wil betekenen, is mij nog niet duidelijk. Een code beginnend met 0 is de individuele code van één pager, die gaan dus onmogelijk allemaal in een Pilot geraken.
De codes beginnend met 1 zijn groepsoproepen. Als je dit voor jouw korps wat in de gaten houdt, zal je doorgaans genoeg hebben aan een handvol codes: groepscode voor ploeg 1, voor ploeg 2, ploeg 3, de officieren, ziekenwagenbemanningen etc. Dat kan dan dus wel nog net in die Pilot, vermoed ik.
Alles is echter afhankelijk van de organisatie van het betreffende korps. Een korps als Quievrain, bijvoorbeeld, roept doorgaans een 15-tal ambulanciers apart op via 0-codes dan een 1-groepscode aan te maken.
Ik zou zeggen, probeer het instellen van groepscodes in die Pilot eens uit. Ik vermoed dat hij met het oog hierop werd ontwikkeld.
In het overzicht dat je terugvindt op de link hierboven, vind je voor elk korps telkens een 0-code en een 1-code. Ze staan alfabetisch op korpsnaam gerangschikt.