Auteur Topic: Info over locaties stations en schepen KNRM  (gelezen 181756 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline K.N.R.Mark.

• Beginnend Lid
  • **
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #150 Gepost op: 19 december 2005, 23:41:08 »
Citaat van: "uitkijk"
oh, bij deze nog een paar capcodes voor station Noordland naast de al bekende:

via KWC:1735148en 1735149

Kees, weet jij ook welke code voor wat is?

Groeten Mark. ;)
Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen.

justawave

• Gast
« Reactie #151 Gepost op: 20 december 2005, 05:00:17 »
Ja Mark maar lijkt op de foto waar de JP aan het steiger ligt net of ze verschillend qua hoek staan. Dat bedoel of het is gezichts bedrog hoor dat kan ook.

Justin

Offline K.N.R.Mark.

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #152 Gepost op: 20 december 2005, 14:28:32 »
Het is geen gezichtsbedrog. Ze staan verschillend qua hoek.

Groeten Mark. ;)
Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen.

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
« Reactie #153 Gepost op: 27 december 2005, 22:03:50 »
Citaat van: "leendert"
Speciaal voor "justawave" zal ik het nog 1 keer proberen uit te leggen:

Ten eerste wordt hij nog klaargemaakt in IJmuiden zoals eerder gezegd.

Ten tweede moet hij nog ingevaren worden, dit zijn aardig wat uren dus dat is niet zomaar gedaan.

Ten derde is het een heel verschil met de Kapiteins Hazewinkel die ze nu hebben, zeker kwa indeling enz. Dus iedereen zal eerst alles moeten weten want grijp je straks mis tijdens een actie en dat risico hoef je niet eens te nemen.

Ik zou niet durven zeggen dat hij niet ingezet wordt voor het einde van dit jaar, maar het lijkt mij niet relevant. Tevens is de manier waarop jij de dingen bekijkt wel erg simpel en misschien irritant voor degene die de juiste informatie willen verschaffen.

Ik hoop jou en degene die zich aangesproken voelen hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.

Groeten Leendert.

Jeanine Parqui gearriveerd op station Hoek van holland

Vrijdag 23 december kwam hij dan echt, de Jeanine Parqui, de reddingboot van het type Arie Visser voor reddingstation Hoek van Holland. De eerste plaatjes en beschrijving zijn te bewonderen via http://www.knrmhvh.nl  en daar de link Jeanine Parqui aan te klikken.

Uiteraard zijn de Hoekse redders trots op dit fraaie schip en zullen er alles aan doen om dit schip voor 7 januari eigen te maken.

Op 7 januari 2006 zal de Jeanine Parqui worden gedoopt door mevrouw Opstelten, de vrouw van de burgemeester van Rotterdam Yvo Opstelten.

Klopt  ;)

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #154 Gepost op: 16 januari 2006, 01:26:55 »
16/01 Koning Willem 1 in groot onderhoud, Christien vervangt
07/01 Jeanine Parqui nieuw op station Hoek van Holland
07/01 Jan van Engelenburg terug op station Scheveningen
06/01 Annie Poulisse 3 maanden voor onderhoud, Meun vervangt op Zandvoort

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #155 Gepost op: 25 januari 2006, 16:27:48 »
KNRM: Op vrijdag 12 mei 2006 zal  Reddingstation Huizen officieel operationeel worden en vanaf dat moment KNRM station Huizen zijn.

Onbemand bootje op het Gooimeer

Aankomend KNRM station Huizen werd hedenochtend ( 25 januari ) rond half tien gealarmeerd door de Meldkamer Brandweer Gooi- en Vechtstreek voor een hulpverlening. Een bewoner van flats aan de Zomerkade in Huizen met uitzicht over het Gooimeer had gemeld dat er al een aantal uren een bootje midden op het Gooimeer lag. De melder zag geen personen aan boord. Door het slechte zicht kon hij niet meer details geven, maar door de ijsvorming en de koude vond hij het een vreemde situatie.

De reddingboot De Gooier had veel moeite de haven van Huizen te verlaten en ook op het Gooimeer werd de vaart ernstig bemoeilijkt door ijsvorming. Er lag toch al een ijslaag van 1 tot 1,5 centimeter.

Eenmaal aangekomen bleek het te gaan om een kleine onbemande catamaran. De vermoedelijk losgegooide catamaran uit de Aanloophaven van Huizen kon aan boord van De Gooier genomen worden en werd mee terug genomen naar de Oude Haven van Huizen. De eigenaar is inmiddels getraceerd en zal zijn bootje na de ijsgang ophalen bij het station Huizen.

Op vrijdag 12 mei 2006 zal  Reddingstation Huizen officieel operationeel worden en vanaf dat moment KNRM station Huizen zijn.

http://www.knrm.nl/70reddingstations/huizen/06reddingrapporten/?TheArticle=6507&hm=1

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #156 Gepost op: 4 februari 2006, 10:13:53 »
Was er nou iemand die een complete lijst bijhield? Ik kan me zoiets herinneren maar heb daar geen berichtgeving meer over en het document wat ik had ben ik door een crash kwijtgeraakt. Ik mocht de lijst in ieder geval gebruiken om in mijn boek op te nemen wat in april uitkomt.

Rescue-Boy

• Gast
« Reactie #157 Gepost op: 4 februari 2006, 16:50:45 »
Volgens mij staat de lijst on top off dit topic.

Res (die ook nog eens op zoek gaat naar C2000 roepnummers)

Offline Ro

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #158 Gepost op: 4 februari 2006, 21:18:31 »
Weet iemand of de KNRM doorgaat met het ongeschilderd opleveren van de nieuwe reddingboten?  Het zal best goedkoper zijn maar ik vind het zo lelijk en ook een beetje KNRM onwaardig :(

Inmiddels de zoveelste ongeschilderde boot. Het lijkt IJmuiden best te bevallen...

Roland

Offline Colin

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #159 Gepost op: 5 februari 2006, 08:03:54 »
Ik denk het wel, ik vind het er best mooi uitzien eerlijk gezegd. Tot nu toe zijn er 4 ongeschilderde boten bij de Knrm.
Groeten, Colin

reddingwezen

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: 5 februari 2006, 11:27:35 »
Citaat van: "Roland"
Weet iemand of de KNRM doorgaat met het ongeschilderd opleveren van de nieuwe reddingboten?  Het zal best goedkoper zijn maar ik vind het zo lelijk en ook een beetje KNRM onwaardig :(

Inmiddels de zoveelste ongeschilderde boot. Het lijkt IJmuiden best te bevallen...

Roland

rrrr

reddingwezen

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: 5 februari 2006, 11:29:50 »
Citaat van: "reddingwezen"
Citaat van: "Roland"

Roland

rrrr

Foutje in het bovenstaande bericht, zover mij bekend worden de boten niet aan de buitenkant geschilderd dit bespaard vele euro's. In Amerika doen ze dit al jaren niet meer.

jerommekeaalsmeer

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: 6 februari 2006, 20:19:55 »
Dat klopt, de KNRm vind het weggegooid geld om boten te schilderen terwijl het niet nodig is!

Ik vind dit stukken lelijker, het witte had iets sjieks, iets stoers, iets schoons, gewoon het had wat

Offline Ro

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #163 Gepost op: 8 februari 2006, 02:07:49 »
Heren,

Bedankt voor de Feedback. Ik ken de redenering van de KNRM achter de ongeschilderde schepen. Ik begreep alleen dat het nog een proef was en hoopte dat de proef tegen zou vallen want ik vind het geen gezicht.

We hoeven toch niet alles van die $%^*&() Amerikanen na te apen?  :|

En om  geld zit de KNRM nou ook niet bepaald verlegen dunkt me.  Een representatieve reddingboot zou ik als besturu heel belangrijk vinden.  :?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: 8 februari 2006, 05:54:35 »
De bij schepen te gebruiken verfsoort is niet echt goed voor het milieu.
Daarom is er misschien van afgezien om die schepen te schilderen.
mvg,
Leen