Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336845 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline wva

• Nieuw Lid
  • *
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #510 Gepost op: 29 november 2010, 09:28:23 »
Goedemorgen,

Kan iemand me zeggen wat de standaard instellingen zijn voor de ATI CORPORATE 6200 om te functioneren op het ASTRID netwerk. Het lijkt me maar niet te lukken.... :(

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #511 Gepost op: 29 november 2010, 13:58:08 »
Kijk eerst op de sticker of hij wel de juiste bandbreedte heeft.
Ze zijn in het algemeen al niet zo gevoelig, en het moet zeker binnen deze specificatie vallen.

169.62500MHz
2400 baud
AAAA (belangrijk is dat de eerste een A is, rest maakt niet uit)

Testen met code 0942885. Komt iedere 2 minuten.

Offline dlettani

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #512 Gepost op: 10 januari 2011, 13:52:50 »
Kan iemand bevestigen of onderstaande klopt mbt Astrid pagers BE?
Geschikt:
Apollo Pilot (8 capcodes)
Galaxy (8 capcodes)
Motorola LX 4 (32 capcodes)
Iemand een idee van de prijzen?

De MercuriusII en Jupiter Pro zijn niet geschikt voor BE.

Ik heb momenteel een Apollo Pilot maar ben op zoek naar eentje met meer mogelijkheden naar capcodes toe en bovendien een waar ik per capcode apart signaal kan instellen.

Mbt de Apollo AL-A26GP las ik hier al een en ander op het forum; deze is blijkbaar naast handprogrammeerbaar ook programmeerbaar via docking?? Ik zie echter nergens connectoren op m'n pager nog vind ik zo'n docking online - kan iemand dit verduidelijken?
Via handprogrammatie zou wel maildrop en prioriteit manipuleerbaar zijn om zo toch iets van onderscheid te kunnen maken?

Thx!

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #513 Gepost op: 10 januari 2011, 14:35:24 »
Citaat van: "dlettani"
Kan iemand bevestigen of onderstaande klopt mbt Astrid pagers BE?
Geschikt:
Apollo Pilot (8 capcodes)
Galaxy (8 capcodes)
Motorola LX 4 (32 capcodes)
Iemand een idee van de prijzen?

De MercuriusII en Jupiter Pro zijn niet geschikt voor BE.

Mbt de Apollo AL-A26GP las ik hier al een en ander op het forum; deze is blijkbaar naast handprogrammeerbaar ook programmeerbaar via docking?? Ik zie echter nergens connectoren op m'n pager nog vind ik zo'n docking online - kan iemand dit verduidelijken?
Thx!

Bij het Astrid pagersysteem heb je geen capcodes maar RICcodes. De Galaxy bestaat niet een Astrid uitvoering.
De LX4 mag niet aan je verkocht worden. De prijzen zijn in Duitsland voor diegene die ze wel mag bestellen behoorlijk pittig. De Pilot heeft 3 gaatjes in de achterwand en daar dient de programmer op aangesloten te worden.

Offline dlettani

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #514 Gepost op: 10 januari 2011, 14:44:40 »
Ok, RICcodes dus. Ik kreeg nochtans info dat de GALAXY-pager ook beschikbaar is via het open contract van ASTRID (via systeemintegrator Belgische overheid). Ik werk bij de brandweer in België vandaar...
Bedankt voor de info.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #515 Gepost op: 10 januari 2011, 15:11:47 »
Ok, RICcodes dus. Ik kreeg nochtans info dat de GALAXY-pager ook beschikbaar is via het open contract van ASTRID (via systeemintegrator Belgische overheid). Ik werk bij de brandweer in België vandaar...
Bedankt voor de info.

Dan klopt de info niet. De Galaxy is een pager die werkt met het het FLEXsysteem om berichten te ontvangen.
Er zijn wel pagers die daar op lijken met nagenoeg dezelfde behuizing, maar wel met een andere naam. In Duitsland heb je hem ook in de POCSAG versie. Behalve de PILOT hebben we hier ook het type AFA-28 en dat is een oplaadbare pager.
In Nederland zijn dat semafoons en wat er aan codes in kunnen is dan meer dan genoeg.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #516 Gepost op: 10 januari 2011, 15:35:52 »
Ik heb alle info over de beschikbare pagers binnen het raamcontract nagelzen, maar over Apollopagers wordt nog niks gemeld. Kan je wel vertellen dat de leesbaarheid van het scherm stukken beter is dan van de LX4. Als er een Galaxy achtige pager in Belgie uit komt, zal hij waarschijnlijk oplaadbaar zijn en de programmeercontacten zitten dan onder de accu. Verder is de pager helemaal dicht, dus ook de 3 gaatjes in de achterwand zijn er niet. Het POCSAG systeem heeft geen tijd/datum signaal in de uitzending. In Nederland wel en daarom hebben we ook nooit geen trammelant met een verkeerde tijd bij een melding .  Bij wisseling van zomer-en wintertijd loopt de tijd en datum automatisch mee.

Offline dlettani

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #517 Gepost op: 10 januari 2011, 15:47:19 »
Kijk, ik leer bij ivm tijd/datumsignaal in berichten. We kunnen in België dus ook nog iets leren, wat een 'vergetelheid'.
Ik zie dan ook nog de Procall (PilotXP?) op sommige sites als geschikt voor BE.
Staan in het raamcontract niet alleen de geteste en dus goedgekeurde pagers (mss zit het verschil daarin net)?
Groet,

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #518 Gepost op: 10 januari 2011, 17:02:47 »
Kijk, ik leer bij ivm tijd/datumsignaal in berichten. We kunnen in België dus ook nog iets leren, wat een 'vergetelheid'.
Ik zie dan ook nog de Procall (PilotXP?) op sommige sites als geschikt voor BE.
Staan in het raamcontract niet alleen de geteste en dus goedgekeurde pagers (mss zit het verschil daarin net)?
Groet,

De procall is de AFA-28 en oplaadbare versie van de PILOT. Ook die is vrij goed dicht en heeft een mooi groot scherm.
Ik heb er hier ook een staan. In het raamcontract staan alleen de versies die door Astrid getest en in orde bevonden zijn.
Dat wil niet zeggen dat er geen andere pagers bestaan die ook op het netwerk werken en ook zeer goed zijn.
Apollo heeft inmiddels bewezen betrouwbaar en degelijk materiaal te fabriceren.

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #519 Gepost op: 14 januari 2011, 21:31:32 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik heb alle info over de beschikbare pagers binnen het raamcontract nagelzen, maar over Apollopagers wordt nog niks gemeld. Kan je wel vertellen dat de leesbaarheid van het scherm stukken beter is dan van de LX4. Als er een Galaxy achtige pager in Belgie uit komt, zal hij waarschijnlijk oplaadbaar zijn en de programmeercontacten zitten dan onder de accu. Verder is de pager helemaal dicht, dus ook de 3 gaatjes in de achterwand zijn er niet. Het POCSAG systeem heeft geen tijd/datum signaal in de uitzending. In Nederland wel en daarom hebben we ook nooit geen trammelant met een verkeerde tijd bij een melding .  Bij wisseling van zomer-en wintertijd loopt de tijd en datum automatisch mee.

Het POCSAG systeem heeft wel tijd/datum signaal in de uitzending.

Offline dlettani

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #520 Gepost op: 15 januari 2011, 08:12:20 »
...maar het wordt niet opgepikt door bepaalde/alle pagers? Die van mij houdt zich alleszins aan z'n eigen klok...

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #521 Gepost op: 15 januari 2011, 08:13:51 »
...maar het wordt niet opgepikt door bepaalde/alle pagers? Die van mij houdt zich alleszins aan z'n eigen klok...

Klopt. Misschien dat Astrid zelf wel iets meestuurt, maar het zit zeker niet in de huidige pagers.

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #522 Gepost op: 16 januari 2011, 01:00:35 »
Citaat van: "SemafoonWinkel_nl"
Klopt. Misschien dat Astrid zelf wel iets meestuurt, maar het zit zeker niet in de huidige pagers.

Datum en tijdstip worden bij elk bericht door ASTRID gelogd (zie je trouwens ook in pdw) maar wat er op de pager verschijnt, wordt beslist door de beheerder van het korps of de dienst die de melding 'in elkaar steekt' en kiest welke data worden meegestuurd naar de pager van de ontvanger, rekening houdend met een beperkt aantal karakters. Sommige korpsen sturen datum en tijdstip mee in een alarmbericht maar dat is dan overgenomen info uit een oproepfiche of andere software.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #523 Gepost op: 16 januari 2011, 13:38:48 »
Citaat van: "Asterix900"
Citaat van: "SemafoonWinkel_nl"

Datum en tijdstip worden bij elk bericht door ASTRID gelogd (zie je trouwens ook in pdw) maar wat er op de pager verschijnt, wordt beslist door de beheerder van het korps of de dienst die de melding 'in elkaar steekt' en kiest welke data worden meegestuurd naar de pager van de ontvanger, rekening houdend met een beperkt aantal karakters. Sommige korpsen sturen datum en tijdstip mee in een alarmbericht maar dat is dan overgenomen info uit een oproepfiche of andere software.

Dat geeft dan toch een ander beeld op het fenomeen tijd/datum in een bericht. Het wordt dus als een deel van de melding uitgezonden en is geen door het systeem gegenereerde data. In Nederland wordt de tiid/datum in P2000 wel uitgezonden en de pagers kunnen hun ingebouwde klok hiermee gelijk zetten.

Offline Kiekeboevdc

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #524 Gepost op: 19 januari 2011, 22:55:06 »
Pilot is een prima te gebruiken pager voor Astrid. Kan geprogrammeerd worden op het toestel zelf. De 8 geheugenplaatsen zijn natuurlijk wel te weinig om zelfs één korps te monitoren.

Vriendelijke groeten,
Thomas