Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336841 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #495 Gepost op: 8 september 2010, 18:30:10 »
Het probleem met mijn logfiles is opgelost maar ik heb nu wel nog een probleem om de files uit mijn filters door te zenden via email.
Bij options   -SMTP/email heb ik volgende instellingen gedaan:
Enable email notification  aangevinkt               port  25 staat ingevuld
Mail settings
     relay.skynet.be
     emailadres bestemmeling

Mail options alles aangevikt bij adres time dat enzv.

onderste kader notification  subject & message aangeklikt

Bij statistics vermeld hij bij sessions en email het aantal dat voorkomt in de filters en dat volgens de gegevens verstuurd worden.
de emails worden echter niet ontvangen door de bestemmeling.

Wanneer ik de test doe blijkt alles normaal.
Kan iemand mij zeggen wat er mis is. Moet ik ooh nog ergens anders instellingen wijzigen.

Als ik een email heb kan ik eventueel een printscreen van mijn map options-- SMTP/email doorsturen.

Offline jeugdbrandweer kenny

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #496 Gepost op: 30 september 2010, 18:16:24 »
hallo,
Ik zou graag een pager kopen om te weten wanneer er een oproep binnenkomt voor de brandweer van nieuwpoort om zo uitrukken te kunnen filmen.
Ik heb wel enkele vraagjes erover:
-is dit illegaal;
-zal ik alle oproepen ontvangen of alleen algemene oproepen;
-zal ik het oproepsysteem niet storen.

Mss staat dit al ergens anders in een bericht maar ben nog maar net beginnen lezen en had toch al wat vraagjes.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #497 Gepost op: 30 september 2010, 18:38:19 »
Citaat van: "jeugdbrandweer kenny"
hallo,
Ik zou graag een pager kopen om te weten wanneer er een oproep binnenkomt voor de brandweer van nieuwpoort om zo uitrukken te kunnen filmen.
-is dit illegaal;

Mss staat dit al ergens anders in een bericht maar ben nog maar net beginnen lezen en had toch al wat vraagjes.

- Het prive bezit van een pager om brandweer oproepen te ontvangen in Belgie is strafbaar.
- Filmen/fotografie wordt niet altijd gewardeerd.
- Je stoort niks.

In praktijk:
- Je pager gewoon onder je jas dragen, niet aan de hulpdiensten trots laten zien.
- Pas op met wat je filmt/fotografeert. Verplaats je in de situatie van het slachtoffer, en bedenk wat jij er van zou vinden als ze je filmen.
- Loop niet in de weg voor de hulpdiensten.

Offline jeugdbrandweer kenny

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #498 Gepost op: 30 september 2010, 18:44:34 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Citaat van: "jeugdbrandweer kenny"
hallo,
-is dit illegaal;

- Het prive bezit van een pager om brandweer oproepen te ontvangen in Belgie is strafbaar.
- Filmen/fotografie wordt niet altijd gewardeerd.
- Je stoort niks.

In praktijk:
- Je pager gewoon onder je jas dragen, niet aan de hulpdiensten trots laten zien.
- Pas op met wat je filmt/fotografeert. Verplaats je in de situatie van het slachtoffer, en bedenk wat jij er van zou vinden als ze je filmen.
- Loop niet in de weg voor de hulpdiensten.

Bedankt voor de snelle reactie :wink:
Ik zal niet ter plaatse gaan filmen,enkel de wagens die vertrekken vanuit de kazerne dus daarmee zullen ze wel geen probleem hebben denk ik.

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #499 Gepost op: 7 oktober 2010, 13:26:12 »
Vorig jaar heb ik een blackbox besteld maar door technische problemen heb ik deze niet kunnen gebruiken of uit proberen. Nu heb ik hier op het forum gelezen dat je voor het astrid-netwerk ook pagers kan gebruiken.  Er zijn verschillende pagers te koop maar na wat ik gelezen heb zou de Pilot Pager (http://www.p2000shop.nl/?p=27) wel geschikt zijn voor Astrid in Belgie. Verbeter me maar als ik verkeerd ben.

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? Zijn de berichten degelijk te ontvangen of hangt dit af van de regio waar je woont? Is dit ook een gebruiksvriendelijk toestel?

alvast bedankt

grtz
Yves

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #500 Gepost op: 8 oktober 2010, 07:08:08 »
Ik heb ook een vraagje. Misschien wel een domme vraag maar zou ze toch willen stellen. Bij pdw kan met de laatste twee cijfers vervangen door ??. Is dat ook mogelijk bij een pager?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #501 Gepost op: 8 oktober 2010, 07:17:14 »
Citaat van: "Ronnymax"
Ik heb ook een vraagje. Misschien wel een domme vraag maar zou ze toch willen stellen. Bij pdw kan met de laatste twee cijfers vervangen door ??. Is dat ook mogelijk bij een pager?

Nee, want een pager moet reageren op een exacte capcode of RIC (afhankelijk van de soort pager). Stel dat je hulpverlener bent en dat ding zou alsmaar alarmen geven op oproepen naar andere collega`s, ik denk dat hij dan aan het eind van de dag "per ongeluk" onder het voorwiel van je auto ligt :wink:

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #502 Gepost op: 8 oktober 2010, 08:48:52 »
En zijn er mensen die goede ervaring hebben met dit toestel?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #503 Gepost op: 8 oktober 2010, 10:16:02 »
Citaat van: "x-fader"
En zijn er mensen die goede ervaring hebben met dit toestel?

Als het toestel het niet doet, dan kan er bij je te weinig signaalsterkte van de zender zijn.
Op zich is de Pilot een prima professionele pager.

Offline sjef48

• chauffeur int.
  • Beginnend Lid
  • **
  • ben een hollandsebelg
    • welkom bij Sjef
« Reactie #504 Gepost op: 10 oktober 2010, 09:55:14 »
KAN IEMAND MIJ DE JUIST INSTELLINGEN GEVEN VOOR PDW,
ik heb hem opnieuw geinstaleerd en de nieuwe 3.1 erop gezet omdat ik eerst de 2.53 had maar ik kan deze nergens meer vinden om die te douwnloaden de meter geeft 91.1% aan maar die is nu niet in te stellen zoals op de 2.53 waar je die op 100% kan zetten,
heeft iemand een oplossing voor mij, het is wel de blackbox voor astrid
DE BRANDWEER DOET HET ALS ZE ZIJN UITGERUKT,

KEEP ON TRUCKING.

NAC BREDA, DE PAREL VAN HET ZUIDEN.

EENS BREDANAAR ,ALTIJD BREDANAAR.

Offline sjef48

• chauffeur int.
  • Beginnend Lid
  • **
  • ben een hollandsebelg
    • welkom bij Sjef
« Reactie #505 Gepost op: 10 oktober 2010, 09:58:19 »
Citaat van: "tonka1948"
KAN IEMAND MIJ DE JUIST INSTELLINGEN GEVEN VOOR PDW,
ik heb hem opnieuw geinstaleerd en de nieuwe 3.1 erop gezet omdat ik eerst de 2.53 had maar ik kan deze nergens meer vinden om die te douwnloaden de meter geeft 91.1% aan maar die is nu niet in te stellen zoals op de 2.53 waar je die op 100% kan zetten,
heeft iemand een oplossing voor mij, het is wel de blackbox voor astrid
DE BRANDWEER DOET HET ALS ZE ZIJN UITGERUKT,

KEEP ON TRUCKING.

NAC BREDA, DE PAREL VAN HET ZUIDEN.

EENS BREDANAAR ,ALTIJD BREDANAAR.

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #506 Gepost op: 11 oktober 2010, 12:18:50 »
Ik ben van de regio Aalst-Ninove en ik weet niet of hier het netwerk wel voldoende werkt om berichten te ontvangen

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #507 Gepost op: 11 oktober 2010, 12:31:18 »
Ik ben ook uit de omgeving van Aalst en heb geen problemen met de werking van het netwerk. Is het geen kwestie van de juiste codes?

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #508 Gepost op: 11 oktober 2010, 12:36:09 »
Ik heb nog geen pager gekocht maar wou eerst wat informeren vooraleer ik deze aankoop! Dus Ronny, bij jou werkt deze pager heel goed, je ontvangt regelmatig berichten? Ik weet het, je moet eerst de juiste codes gebruiken

Offline keepernagel

• Gevorderd Lid
  • FEAR THE VAMPIRE
« Reactie #509 Gepost op: 11 oktober 2010, 14:40:45 »
Citaat van: "x-fader"
Ik heb nog geen pager gekocht maar wou eerst wat informeren vooraleer ik deze aankoop! Dus Ronny, bij jou werkt deze pager heel goed, je ontvangt regelmatig berichten? Ik weet het, je moet eerst de juiste codes gebruiken

Hallo ik kom van de regio Lede Erpe-mere,ik weet dat brw Lede sinds kort gepaged word ,maar voor brw Aalst weet ik het niet ik hoor ze wel nog op de analoge voila grt Wim
ubc 80 xlt  ubc 180 xlt ubc 3500 xlt  Uniden + yupiteru mtv-7300