Auteur Topic: Discussie P2000 Brandweer Noord- en Oost-Gelderland (oude capcodeplan)  (gelezen 304259 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Erik

• Top Lid
Re: Discussie P2000 Brandweer Noord- en Oost-Gelderland (oude capcodeplan)
« Reactie #300 Gepost op: 5 februari 2006, 12:38:55 »
Citaat
ik kreeg een mailtje dat de capcode van KNRM Elburg 001735452 is kan dit kloppen?

Weet je of dit de code is van de schipper of de boot?

De boot zou1735458kunnen wezen.

Jochem_0575

• Gast
« Reactie #301 Gepost op: 5 februari 2006, 14:40:32 »
Citaat van: "jordnijman"
Trouwens, de monitorcode is NIET tijdelijk maar voor altijd. Op de AC hangt nu ook een lichtkrant en dat hebben ze gedaan om te kijken of het alarm wel echt is verzonden.
Ik denk dat ze dit lichtkrant niet voor een of twee maanden hebben gekocht, kost namelijk zo'n 1750 euro  :oops:

Vreemd genoeg hangt er geen lichtkrant in de meldkamer dus dit verhaal klopt niet. ergens een klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt gok ik dan maar.

Offline willempie

• Gevorderd Lid
« Reactie #302 Gepost op: 5 februari 2006, 14:44:29 »
Citaat van: "Jochem_0575"
Trouwens, de monitorcode is NIET tijdelijk maar voor altijd. Op de AC hangt nu ook een lichtkrant en dat hebben ze gedaan om te kijken of het alarm wel echt is verzonden.
Ik denk dat ze dit lichtkrant niet voor een of twee maanden hebben gekocht, kost namelijk zo'n 1750 euro  :oops:

Vreemd genoeg hangt er geen lichtkrant in de meldkamer dus dit verhaal klopt niet. ergens een klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt gok ik dan maar.

Wanneer ben je daar geweest dan?

Heb gisteren (zaterdag) van degene die de pager programmeert voor de brandweer dat hij er sinds eind van de week (donderdag/vrijdag ongeveer) hangt...

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #303 Gepost op: 5 februari 2006, 14:49:57 »
Op de AC hangt nu ook een lichtkrant en dat hebben ze gedaan om te kijken of het alarm wel echt is verzonden.

Om hier ook maar even op in te haken, welke garantie heeft de AC als een door hun verzonden alarmering op hun lichtkrant verschijnt? De enige garantie die ze dan hebben is dat ze hem op hun lichtkrant kunnen lezen :)

Of een bericht al dan niet wordt verzonden staat naar mijn bescheiden mening buiten kijf. Kun jij, of kan iemand anders gevallen noemen waarin de meldkamer berichten heeft verstuurd die nooit daadwerkelijk door de ether zijn gegaan?

De enige garantie die je hebt is dat de code van de lichtkrant correct is meegezonden. Wat zegt dat over de daadwerkelijk te alarmeren eenheden? Misschien ontbreekt daar wel een code. Misschien ligt de lokale mast bij het te alarmeren korps wel plat, misschien worden de berichten daar niet ontvangen maar op de lichtkrant wel.

En nu andersom, stel dat het bericht niet wordt ontvangen op de lichtkrant, wat weet je dan? Helemaal niets. Of eigenlijk, alleen dat het bericht door de lichtkrant is gemist. Of betekent dat automatisch dat niemand de zojuist verzonden alarmering heeft ontvangen? Lijkt me niet...

Zoals ik altijd zeg is het meer spelerij dan een functionele aanvulling. Je kunt ook een pager op de AC leggen, lijkt me een stuk goedkoper dan een lichtkrant van 1000 euro.

Of gewoon online meekijken. Iets wat door de officiele diensten destijds (tijdens de 'grote P2000-test') nota bene gepromoot werd om de eigen (en  de andere) alarmeringen te kunnen monitoren...

Dus naar mijn idee is het op een meldkamer een beetje flauwekul. Op een kazerne kan het juist weer wel handig zijn. Het bericht nog even na lezen tijdens het omkleden...

Groeten, Peter.

Offline willempie

• Gevorderd Lid
« Reactie #304 Gepost op: 5 februari 2006, 15:30:10 »
Citaat van: "hunter"
Op de AC hangt nu ook een lichtkrant en dat hebben ze gedaan om te kijken of het alarm wel echt is verzonden.

Om hier ook maar even op in te haken, welke garantie heeft de AC als een door hun verzonden alarmering op hun lichtkrant verschijnt? De enige garantie die ze dan hebben is dat ze hem op hun lichtkrant kunnen lezen :)

Of een bericht al dan niet wordt verzonden staat naar mijn bescheiden mening buiten kijf. Kun jij, of kan iemand anders gevallen noemen waarin de meldkamer berichten heeft verstuurd die nooit daadwerkelijk door de ether zijn gegaan?

De enige garantie die je hebt is dat de code van de lichtkrant correct is meegezonden. Wat zegt dat over de daadwerkelijk te alarmeren eenheden? Misschien ontbreekt daar wel een code. Misschien ligt de lokale mast bij het te alarmeren korps wel plat, misschien worden de berichten daar niet ontvangen maar op de lichtkrant wel.

En nu andersom, stel dat het bericht niet wordt ontvangen op de lichtkrant, wat weet je dan? Helemaal niets. Of eigenlijk, alleen dat het bericht door de lichtkrant is gemist. Of betekent dat automatisch dat niemand de zojuist verzonden alarmering heeft ontvangen? Lijkt me niet...

Zoals ik altijd zeg is het meer spelerij dan een functionele aanvulling. Je kunt ook een pager op de AC leggen, lijkt me een stuk goedkoper dan een lichtkrant van 1000 euro.

Of gewoon online meekijken. Iets wat door de officiele diensten destijds (tijdens de 'grote P2000-test') nota bene gepromoot werd om de eigen (en  de andere) alarmeringen te kunnen monitoren...

Dus naar mijn idee is het op een meldkamer een beetje flauwekul. Op een kazerne kan het juist weer wel handig zijn. Het bericht nog even na lezen tijdens het omkleden...

Ze kunnen inderdaad op internet kijken, maar soms duurt dat even voor hij erbij staat. Ook las ik op dit forum dat de monitor offline gaat (volgens Klaas).

Ik ben volledig met je eens ja dat het geen garantie geeft en dat een pager goedkoper is, maar ja ik heb dat niet bedacht  :P

Zoals ik al zei heeft degene die hier de pager programmeert gezegd dat er een lichtkrant hangt, diegene is een zeer betrouwbare bron maarja als hij het van iemand anders hoort en diegene is niet betrouwbaar...Dan kan ik er ook weinig aan doen  ;)     Hoe dan ook blijft de monitorcode altijd meelopen  :)

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #305 Gepost op: 5 februari 2006, 15:44:25 »
Ze kunnen inderdaad op internet kijken, maar soms duurt dat even voor hij erbij staat. Ook las ik op dit forum dat de monitor offline gaat (volgens Klaas).

Afgezien van het feit dat de bron die je nu noemt niet de meest betrouwbare is, wat is "de" monitor? Is dat net zoiets als "de" bank?

Er gaat helemaal niets offline, over broodjes Aap gesproken.....

Groeten, Peter.

Offline willempie

• Gevorderd Lid
« Reactie #306 Gepost op: 5 februari 2006, 16:02:48 »

Afgezien van het feit dat de bron die je nu noemt niet de meest betrouwbare is, wat is "de" monitor? Is dat net zoiets als "de" bank?

Er gaat helemaal niets offline, over broodjes Aap gesproken.....

Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik bedoel ALLE P2000monitoren en dan speciaal pd5hw.nl

Zelf zou ik dit jammer en erg onhandig vinden, nu maar hopen dat het echt niet zo is.  :)

Overigens zei Klaas ook dat op pd5hw.nl het KPN-netwerk eraf is EN dat http://www.xs4all.nl/~atron/p2000/ niet meer in de lucht is.
Dit is allebei wel waar  ;)     (die site staat nog wel online, maar wordt niet meer bijgewerkt)

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #307 Gepost op: 5 februari 2006, 16:14:06 »
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik bedoel ALLE P2000monitoren en dan speciaal pd5hw.nl

Waar haal je die wijsheid toch vandaan?

Zelf zou ik dit jammer en erg onhandig vinden, nu maar hopen dat het echt niet zo is.  :)

Overigens zei Klaas ook dat op pd5hw.nl het KPN-netwerk eraf is EN dat http://www.xs4all.nl/~atron/p2000/ niet meer in de lucht is.

Die laatste site is mijn site en zoals je aan de datum van de laatste meldingen kunt zien is hij ruim voor de "kwestie PD5HW" offline gegaan. Om de doodsimpele reden dat iets wat ooit voor 'mezelf' begon op een gegeven moment zoveel werd gebruikt dat het mij teveel bandbreedte kostte.

Er zijn alternatieven genoeg (zoals PD5HW), daarom ben ik er maar mee gestopt en om geen enkele andere reden, hoewel het natuurlijk mooi in elkaar zou passen gezien de huidige ontwikkelingen.

Welke ontwikkelingen vraag ik me nog steeds af, het gaat om KPN-meldingen en niet om P2000-meldingen...

Groeten, Peter.

Offline willempie

• Gevorderd Lid
« Reactie #308 Gepost op: 5 februari 2006, 16:55:10 »

Waar haal je die wijsheid toch vandaan?

Die laatste site is mijn site en zoals je aan de datum van de laatste meldingen kunt zien is hij ruim voor de "kwestie PD5HW" offline gegaan.

Van die kwestie weet ik de datum enzo niet, tja ik heb t niet gezegd hoor  :P      Ik zei gewoon wat Klaas heeft gezegd... ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #309 Gepost op: 5 februari 2006, 16:57:44 »
Ik zei gewoon wat Klaas heeft gezegd... ;)

En zo gaat een verhaal zijn eigen leven leiden.

Offline willempie

• Gevorderd Lid
« Reactie #310 Gepost op: 5 februari 2006, 16:59:06 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ik zei gewoon wat Klaas heeft gezegd... ;)

En zo gaat een verhaal zijn eigen leven leiden.

Precies  ;)

Zullen we anders gewoon stoppen met al het gezeur over Klaas??  :oops:

Offline Patjevught

• Gevorderd Lid
« Reactie #311 Gepost op: 11 februari 2006, 14:59:25 »
080242515:46:03 11-02-06    Prio 2 DE LIJSTERBES DIDAM Buitenbrand Afval/Ruigte  -= BRW N&O Gelderland =-
0802425TS Didam?

Offline willempie

• Gevorderd Lid
« Reactie #312 Gepost op: 11 februari 2006, 17:49:01 »

Citaat van: "Patjevught"
0802425
15:46:03 11-02-06    Prio 2 DE LIJSTERBES DIDAM Buitenbrand Afval/Ruigte  -= BRW N&O Gelderland =-
0802425TS Didam?

uitrukken http://www.brandweerdidam.nl/ :

007 11-02 15:46 De Lijsterbes Buitenbrand 838

838 is de TS-BT en de 848 de "gewone" TS ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #313 Gepost op: 6 maart 2006, 21:33:44 »
080198222:23:10 06-03-06 Prio 1 VAN DURENSTRAAT 8 DEVENTER Woningbrand (gaarne ademlucht container tp prio twee ) Brandweer Deventer (Bemanning HW 1e uitruk)
080208222:23:10 06-03-06 Prio 1 VAN DURENSTRAAT 8 DEVENTER Woningbrand (gaarne ademlucht container tp prio twee ) Brandweer Deventer (Bemanning HW 2e uitruk)

Kenelijk zijn deze 2 codes dus niet alleen voor de bemanning van de HW.

Offline Error

• Gevorderd Lid
    • http://www.brandweer-zutphen.com
« Reactie #314 Gepost op: 6 maart 2006, 22:38:58 »

Citaat van: "Johan Beck"
0801982
22:23:10 06-03-06 Prio 1 VAN DURENSTRAAT 8 DEVENTER Woningbrand (gaarne ademlucht container tp prio twee ) Brandweer Deventer (Bemanning HW 1e uitruk)
080208222:23:10 06-03-06 Prio 1 VAN DURENSTRAAT 8 DEVENTER Woningbrand (gaarne ademlucht container tp prio twee ) Brandweer Deventer (Bemanning HW 2e uitruk)

Kenelijk zijn deze 2 codes dus niet alleen voor de bemanning van de HW.

0801982Bemanning overig 1e Uitruk redvoertuig (Beroeps)
0802082Bemanning overig 2e/3e/4e Uitruk (Beroeps)

en dat kan inderdaad meer zijn dan de HW

Error